Home / Artykuły / Statystyki Ducati przed GP Malezji

Statystyki Ducati przed GP Malezji

 

Do gry wrócił Jorge Lorenzo, który opuścił Grand Prix Tajlandii, Japonii i Australii z powodu kontuzji nadgarstka. Z kolei Andrea Dovizioso, po zajęciu 3. miejsca na torze Motegi jest w pełni gotowy na kolejne wyzwanie – o jego doskonałej formie świadczy świetny czas uzyskany w FP1.

Ducati w Malezji:

  • Podczas ubiegłorocznej rundy w Malezji, obaj zawodnicy Ducati Corse: Andrea Dovizioso i Jorge Lorenzo, stanęli na podium, zajmując kolejno: pierwsze i drugie miejsce.
  • Zawodnicy Ducati dwukrotnie zdobyli podwójne podium w Sepang. Po raz pierwszy było to w 2005 roku, kiedy nagrody odbierali Loris Capirossi (1. miejsce) i Carlos Checa (3. miejsce).
  • Andrea Dovizioso wygrał dwa ostatnie Grand Prix Malezji. Zwycięstwo w 2016 roku było jego pierwszym zwycięstwem w barwach Ducati. Od tamtego momentu zawodnik stawał na najwyższym miejscu podium 10 razy.

Kliknij, aby pominąć reklamy
  • Tor Sepang jest jedynym obiektem, na którym Andrea Dovizioso wygrał więcej niż raz, od momentu kiedy zaczął startować w klasie MotoGP.
  • W 2016 roku Andrea Dovizioso zdobył pole position w kwalifikacjach, zajął pierwsze miejsce w wyścigu, a także uzyskał najszybszy czas okrążenia.
  • Zawodnicy Ducati zwyciężali pięć razy na Sepang: Andrea Dovizioso w 2016 i 2017 roku, Casey Stoner w 2007 i 2009 roku oraz Loris Capirossi w 2005 roku.
  • Jorge Lorenzo na torze Sepang przypieczętował dwa z pięciu jego tytułów mistrza świata. Po raz pierwszy w 2007 roku w klasie 250 ccm, a po raz drugi w 2010 roku w klasie MotoGP.

Ciekawostki dotyczące toru Sepang:

  • To już 20. runda Motocyklowych Mistrzostw Świata, która odbywa się na Sepang. Pierwsza miała miejsce w 1999 roku.
  • 339,6 km/h jest największą prędkością uzyskaną na torze Sepang przez motocykl klasy MotoGP.
  • Sepang jest pierwszym zrealizowanym projektem toru autorstwa Hermanna Tilke – architekta, którzy zaprojektował najsławniejsze tory świata m.in. Circuit of the Americas, Ciudad del Motor de Aragon, Valencia Street Circuit.
  • Sepang posiada drugą najdłuższą nitkę spośród obiektów w klasie MotoGP (5543 m). Najdłuższą nitkę posiada tor Silverstone.

Kliknij, aby pominąć reklamy
  • Sepang jest jednym z najbardziej wymagających obiektów (po Montemelo i Motegi), jeśli chodzi o hamowanie. Zawodnicy używają hamulców średnio przez 37 sekund na okrążenie, co daje ok. 30% czasu całego wyścigu.
  • Hamowanie do zakrętu nr 1 jest najmocniejszym na całym obiekcie. Zawodnicy hamują tam z prędkości ok. 331 km/h do ok. 67 km/h. To daje długość hamowania 289 metrów i czas 6 sekund.
  • Zakręt szósty jest najwolniejszym miejscem na Sepang. Średnia prędkość zawodników w tym miejscu wynosi 60 km/h.
  • W 2012 roku wyścig klasy królewskiej został przerwany ze względu na dużą ilość wody, będącą następstwem długich opadów deszczu.

Źródło: inf. prasowa

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
123 zapytań w 1,308 sek