Home / Inne / Energica dostawcą maszyn do Pucharu Świata Moto-e

Energica dostawcą maszyn do Pucharu Świata Moto-e

Jakiś czas temu wspominaliśmy o pomyśle wprowadzenia elektrycznej serii wyścigów motocyklowych, nie spodziewaliśmy się jednak, że wszystko pójdzie zgodnie z planem i seria ta wystartuje tak szybko, bo już od 2019 roku. Energica będzie jedynym producentem dla elektrycznej serii Moto-e pod patronatem FIM, która na razie będzie funkcjonowała jako Puchar Świata.

To dość ekstrawagancki pomysł, który pokazuje rozwój technologii, wzorując się na elektrycznej serii Formuły-E, która cieszy się sporym zainteresowaniem. Mi osobiście jednak ciężko przełknąć fakt, że na torach wyścigowych, przy nowej serii będziemy słyszeć głównie pisk opon i dźwięk mocniejszego „odkurzacza”. Z drugiej zaś strony, protestujący przeciwko hałasowi, mieszkańcy okolic Toru Poznań zacierają ręce z zadowolenia. Włoska firma Energica będzie dostarczać motocykle elektryczne do nowego Pucharu Świata Moto-e, który zadebiutuje, przy wybranych rundach MotoGP w 2019 roku.

„Jesteśmy dumni, że zostaliśmy wybrani przez Dornę i jesteśmy w pełni zaangażowani w ten projekt. Pasja do silników jest tym, co nas tu sprowadza, chcemy budować nowe wymarzone pojazdy w samym sercu włoskiej doliny Motorsportu w Modenie.”

„Nasza historia pochodzi od wyścigów i nasza pasja do nich nigdy nie zamarła. Moto-e to doskonały projekt, to jest to do czego dążyliśmy. Dzięki Dornie i jej unikalnym i długotrwałym doświadczeniu możemy profesjonalnie tym zarządzać.” – powiedziała Livia Cevolini, dyrektor generalny Energica Motor Company

Kliknij, aby pominąć reklamy

Dyrektor zarządzający Dorną, Carmelo Ezpeleta dodał: „Wierzymy w doskonałość, jakość, wydajność i nie możemy myśleć o lepszym współpracowniku, z którym możemy rozpocząć Puchar Świata Moto-e. Energica to wiodąca i innowacyjna firma w branży motocykli elektrycznych, a my wspólnie z Energicą nie możemy doczekać się niesamowitego spektaklu wyścigów elektrycznych.”

„Międzynarodowa Federacja Motocyklowa (FIM) z przyjemnością wspiera rozwój nowych technologii, czego przykładem jest nowy Puchar Świata Moto-e. Energica okazuje się być niezawodnym i profesjonalnym liderem w tym sektorze, a dzięki wysoce wykwalifikowanemu wsparciu Dorny jesteśmy pewni, że zmierzamy ku sukcesowi.” – skomentował prezydent FIM – Vito Ippolito.

Były dyrektor techniczny Michelin, Nicolas Goubert został mianowany dyrektorem wykonawczym Pucharu Świata Moto-e. W świecie wyścigów motocyklowych mówi się, że niezależne zespoły MotoGP zostaną zachęcone do współpracy w Pucharze Moto-e.

Zgodnie z planem, Puchar Świata powinien się rozszerzać, aby objąć większą liczbę producentów w przyszłości. We wrześniu tego roku, Loris Capirossi testował elektryczny motocykl wyścigowy na torze Motorland Aragon i był  po nich pozytywnie zaskoczony.

Kliknij, aby pominąć reklamy

źródło: crash.net

AUTOR: Dominik Zajączkowski

Miłośnik motorsportu. Zaczynając od czterech kółek i kartingu, zatrzymując się na pasji do wyścigów motocyklowych. Pomimo 24-lat na karku, serię MotoGP śledzę od początku XXI wieku. Na portalu MOTOGP.PL redaguję od roku 2015.

komentarzy 7

  1. Noo. Czyli jest szansa na dziesiąty tytuł dla VR46 !
    Wszystko się ładnie układa. Włoski dostawca maszyn, start w 2019 (obecny kontrakt VR46 jest ważny do końca 2018), szum medialny wokół nowej serii. No i jeszcze jedna nowość. Dotychczasowe tytuły VR miał w klasach 125 (już nie istnieje), 250 (już nie istnieje), 500 (już nie istnieje), MotoGP, a na horyzoncie Moto-e (jeszcze nie istnieje) .. :)

    • No już miał być 10 tytuł włoskiego zawodnika na włoskiej maszynie w 2011-12 i coś nie pykło :D
      Chętniej bym zobaczył Rossiego w klasie SBK, ale jeśli Dorna myśli poważnie o popularyzacji Moto-e, to może by i ponaciskali Rossiego ;)

  2. Puchar Świata… na torach w Europie (bo jakżeby inaczej).

  3. Moto-e, no masakra jakaś :/ A myślałam, że to badziewie elektryczne wejdzie dopiero gdy będę już stara, ślepa i głucha ;p

  4. Chciałem zwrócić uwagę że sportowy silnik elektryczny wcale nie jest taki cichy. Pod dużym obciążem wydaje specyficzny jęk w zakresie średnich i wysokich tonów.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
117 zapytań w 1,196 sek