Home / Moto2 / Moto3 / Aegerter pozbawiony zwycięstwa z Misano!

Aegerter pozbawiony zwycięstwa z Misano!

Szwajcar Dominique Aegerter pozbawiony został zwycięstwa w GP San Marino, z powodu nieprzepisowego oleju. Podczas GP Japonii na Motegi pojawił się komunikat, że w motocyklu zawodnika wykryto olej, który nie był zgodny ze specyfikacją FIM Moto2.

Dla Aegertera mogło to być pierwsze zwycięstwo od trzech lat. Wyprzedził on wtedy rodaka, Toma Luthiego o 1.4s. Dwie próbki płynów z motocykla z tamtego weekendu były nieprzepisowe. Zmienia to sytuację w mistrzostwach.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Luthi dostał pięć dodatkowych punktów, bowiem został uznany zwycięzcą. Traci on więc 19, a nie 24 punkty do Franco Morbidelliego. Dla Hafizha Syahrina druga pozycja jest życiowym wynikiem. Trzecie miejsce na podium przypadło Francesco Bagnai.

Już drugi raz w tym roku ktoś zostaje zdyskwalifikowany z powodu nieregulaminowego oleju: wcześniej był to Mattia Pasini, który stracił drugie miejsce zdobyte w Barcelonie.

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 14

  1. To jest dramat, że w tym antyludzkim sporcie…
    Załączył mi się pan Zbigniew Stonoga. :<

  2. Wiadomo że to jest bardzo wkurzające ale przepisy to przepisy. gdzie ekipa Aegertera miała rozum ????

  3. Nosz k***a! >:(

    To teraz już pewne że Kalex dobije do 50 zwycięstw pod rząd. Ech, nie znoszę dominacji jednego konstruktora…

  4. Ciekawe ilu innym zawodnikom (czy raczej zespołom) się upiekło w tym sezonie, bo ich olej nie był badany?
    Peszek.

  5. Ja pierdzielę… Strasznie szkoda Domiego, należało mu się to zwycięstwo. No i to mój ulubiony zawodnik Moto2 i tak fajnie daje radę na Suterze :/

  6. zastanawiam się, co daje olej inny od tego którego właściwości mieszczą się w przepisach

    • Domyślam się że można spróbować wycisnąć kilka dodatkowych koni, albo trochę lepszą pracę oleju w zależności od obrotów. W klasie gdzie silniki wszyscy mają niby takie same, każdy szuka nawet niewielkiej przewagi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
169 zapytań w 1,344 sek