Home / Moto2 / Johann Zarco planuje debiut w MotoGP w 2017 roku

Johann Zarco planuje debiut w MotoGP w 2017 roku

Johann Zarco

Od dłuższego czasu wiadomo już, że świeżo upieczony mistrz świata Johann Zarco pozostanie w Moto2 w ekipie Akiego Ajo. Francuz podobnie, jak Tito Rabat w tym roku, będzie bronić tytułu mistrzowskiego. Zarco ma szansę na starty w fabrycznym zespole KTM, który planuje debiut w MotoGP w sezonie 2017.

Menedżer Francuza, Laurent Fellon, nawiązał do obecnych gwiazd klasy królewskiej, Jorge Lorenzo i Daniego Pedrosy, którzy do MotoGP awansowali dopiero po obronieniu mistrzostwa w średniej klasie: – ,,Podjęliśmy decyzję, aby zaliczyć jeszcze jeden rok w Moto2 i spróbować obronić tytuł mistrzowski, jak zrobili to kiedyś Pedrosa i Lorenzo. Myślę, że uczyni go to jeszcze mocniejszym. Naszym celem jest ponowne mistrzostwo świata. W 2017 roku powinno wówczas pojawić się więcej szans na otrzymanie konkurencyjnego motocykla”.

Fellon dodał, że Zarco miał oferty od zespołów Aspar oraz Pramac Racing, jednak postanowili podjąć inną decyzję odnośnie przyszłości Francuza. Jest jednak szansa na to, aby mistrz świata Moto2 został kierowcą testowym. Według plotek Johann ma duże szanse na starty w fabrycznym zespole KTM, który planuje debiut w sezonie 2017, a szefem zespołu może zostać Aki Ajo – obecny szef Zarco oraz zespołu Red Bull KTM w Moto3. Stąd też podobno decyzja o pozostaniu w średniej klasie.

Sam zainteresowany na długo przed zdobyciem tytułu w Japonii stwierdził, iż dobrze czuje się w zespole Fina: – ,,W 2011 roku byłem u niego [Aki Ajo] i mogłem walczyć o mistrzostwo. Po trzech latach wróciłem i ponownie walczę o tytuł”. Podkreślił zarazem, że Ajo ostrzega go przed podjęciem błędnej decyzji, gdyż obecnie jest w bardzo dobrym położeniu i łatwo to zepsuć.

Zarco byłby pierwszym zawodnikiem, który mógłby obronić mistrzostwo w Moto2. Obecnie mamy jednak maszyny o pojemności 600cc. W przeszłości wyżej wspomnieni Pedrosa i Lorenzo obronili tytuł na motocyklach 250 centymetrów sześciennych.

AUTOR: Mefisto

komentarze 4

  1. No ciekawe, gdzie trafi w 2017 do MotoGP (i też, żeby nic nie stanęło na przeszkodzie). Mam jednak nadzieję, że będzie to lepszy motocykl niż KTM, który pewnie będzie jedną ze słabszych maszyn fabrycznych, o ile nie najsłabszą…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
146 zapytań w 1,471 sek