Home / Moto2 / Luthi górą pierwszego dnia prób

Luthi górą pierwszego dnia prób

W przeciwieństwie do klasy Moto3, w Moto2 większość zawodników pojechała pierwszego dnia testów tak, jak można się było tego spodziewać po poprzednich próbach. Z najszybszym czasem dzień zakończył Thomas Luthi, a w czołowej dziesiątce znalazły się praktycznie, z jednym wyjątkiem, same Sutery i Kalexy.

Swój najlepszy rezultat Szwajcar uzyskał podczas porannej sesji, kiedy kierowcy Moto2 jeździli razem z tymi z najniższej kategorii. #12 zatrzymał stoper na wyniku 1’42.627, dzięki czemu uplasował swojego Sutera na pierwszej lokacie. Czołową trójkę natomiast, z niezbyt dużymi stratami do zawodnika teamu Interwetten Paddock uzupełnili dwaj reprezentanci ekipy Italtrans Racing. Jeżdżący na Kalexach Japończyk Takaaki Nakagami i Włoch Claudio Corti zajęli kolejno drugie i trzecie miejsce.

Ponownie w czołówce znalazł się Pol Espargaro, który chce w tym roku włączyć się do walki o tytuł mistrzowski. Z wynikiem 1’42.973 Hiszpan był czwarty. O cztery dziesiąte sekundy pokonał on jednego ze swoich team-partnerów z ekipy Pons 40 HP Tuenti jeżdżących na Kalexach – ósmego Esteve Rabata. Tymczasem syn właściciela owego zespołu – Axel Pons musiał zadowolić się… dwudziestą piątą lokatą (!) i blisko dwusekundową stratą do Luthiego.

Czołową piątkę uzupełnił natomiast, powracający do stawki po kontuzji, Marc Marquez. Hiszpan w minionym tygodniu zaliczył prywatne testy na obiekcie Albacete, ale dopiero dziś zmierzył się ze swoimi rywalami z Moto2. Hiszpan w październiku podczas Grand Prix Malezji upadł i uszkodził jeden z nerwów wzrokowych, przez co bardzo długo widział na lewe oko podwójnie. Teraz jednak jako pierwszy nie pobił bariery 1’43, ale i tak stracił do lidera mniej niż pół sekundy. Tym samym też w TOP5 znalazły się dwa Sutery i trzy Kalexy.

Bardzo dobrze spisał się na maszynie tego drugiego producenta Mika Kallio, któremu przypadło szóste miejsce. Co ciekawe, Fin wyprzedził swojego team-partnera z ekipy Marc VDS Racing – Scotta Reddinga o pół sekundy. Podczas poprzednich prób to jednak zazwyczaj Brytyjczyk, dziś jedenasty, był szybszy spośród tego duetu.

Siódme miejsce przypadło Andrei Iannone, który wraz ze swoją ekipą Speed Master postanowił wrócić do tworzonych przez siebie podwozi Speed Up. Na tym motocyklu Włoch stracił sześć dziesiątych do lidera, a swojego zespołowego kolegę Mike di Meglio, ostatecznie osiemnastego, pokonał o kolejnych 0.6sek.

Czołową dziesiątkę uzupełnili natomiast Alex de Angelis oraz Toni Elias. Tych dwóch zawodników rozdzieliło zaledwie 0.012sek! Zarówno dla jednego jak i drugiego ten rok będzie debiutem na Suterach, bowiem w poprzednich latach zawodnik z San Marino jeździł na motocyklu MotoBi, a Hiszpan rok temu ścigał się w MotoGP. Dwa lata temu zaś #24 nie tylko rywalizował w Moto2, ale korzystając z maszyny Moriwaki sięgnął po pierwszy tytuł mistrzowski w historii owej klasy.

Ostatnim, który do Luthiego stracił mniej niż sekundę okazał się być, dwunasty dziś, Simone Corsi. Bez wątpienia jednak Włoch, jeżdżący na motocyklu Ioda, liczy w tym sezonie na znacznie więcej. Tuż za nim uplasował się Hiszpan z ekipy Desguaces La Torre Sag i ścigający się na FTRze – Angel Rodriguez. Czołową piętnastkę uzupełnili natomiast Johann Zarco z teamu JiR Moto2 jeżdżący na MotoBI oraz reprezentujący markę FTR i barwy Avintia Racing Moto2 – Julian Simon.

Nie zachwycił Bradley Smith, który zdobył zaledwie siedemnastą pozycję z wynikiem o blisko 1.2sek gorszym od lidera czy Nicolas Terol. Ostatni Mistrz Świata klasy 125cc, który partneruje Eliasowi w zespole Jorge Martineza „Aspara” wywalczył zaledwie dwudziesty szósty czas (strata blisko dwóch sekund do pierwszego miejsca).

Testy potrwają do środy.


Wyniki pierwszego dnia testów na torze Jerez:

1. Thomas Luthi (SWI) Interwetten Paddock (Suter) – 1’42.627sek
2. Takaaki Nakagami (JPN) Italtrans Racing Team (Kalex) – 1’42.853sek
3. Claudio Corti (ITA) Italtrans Racing Team (Kalex) – 1’42.963sek
4. Pol Espargaro (SPA) Pons 40 HP Tuenti (Kalex) – 1’42.973sek
5. Marc Marquez (SPA) Team CatalunyaCaixa Repsol (Suter) – 1’43.080sek
6. Mika Kallio (FIN) Marc VDS Racing Team (Kalex) – 1’43.209sek
7. Andrea Iannone (ITA) Speed Master (Speed Up) – 1’43.230sek
8. Esteve Rabat (SPA) Pons 40 HP Tuenti (Kalex) – 1’43.386sek
9. Alex De Angelis (RSM) NGM Mobile Forward Racing (Suter) – 1’43.455sek
10. Toni Elias (SPA) Mapfre Aspar Team (Suter) – 1’43.467sek
11. Scott Redding (GBR) Marc VDS Racing Team (Kalex) – 1’43.478sek
12. Simone Corsi (ITA) Ioda Racing Project (Ioda) – 1’43.507sek
13. Angel Rodriguez (SPA) Desguaces La Torre SAG (FTR) – 1’43.673sek
14. Johann Zarco (FRA) JIR Moto2 (MotoBI) – 1’43.687sek
15. Julian Simon (SPA) Avintia Racing Moto2 (FTR) – 1’43.689sek
16. Xavier Simeon (BEL) Tech 3 Racing (Tech 3) – 1’43.722sek
17. Bradley Smith (GBR) Tech 3 Racing (Tech 3) – 1’43.804sek
18. Mike Di Meglio (FRA) S/Master Speed Up (Speed Up) – 1’43.848sek
19. Dominique Aegerter (SWI) Technomag-CIP (Suter) – 1’43.958sek
20. Roberto Rolfo (ITA) Italian Technomag-CIP (Suter) – 1’44.119sek
21. Max Neukirchner (GER) Kiefer Racing (Kalex) – 1’44.146sek
22. Gino Rea (GBR) Federal Oil Gresini Moto2 (Moriwaki) – 1’44.151sek
23. Yuki Takahashi (JPN) NGM Mobile Forward Racing (Suter) – 1’44.161sek
24. Ratthapark Wilairot (TAI) Thai Honda Gresini Moto2 (Moriwaki) – 1’44.281sek
25. Axel Pons (SPA) Pons 40 HP Tuenti (Kalex) – 1’44.543sek
26. Nico Terol (SPA) Mapfre Aspar Team (Suter) – 1’44.574sek
27. Randy Krummenacher (SWI) GP Team Switzerlan (Kalex) – 1’44.722sek
28. Alexander Lundh (SWE) Cresto Guide MZ Racing (MZ-RE Honda) – 1’45.442sek
29. Eric Granado (BRA) JIR Moto2 (MotoBI) – 1’45.675sek
30. Damian Cudlin (AUS) QMMF Racing Team (Moriwaki) – 1’45.999sek
31. Ricky Cardus (SPA) Arguiñano Racing Team (AJR) – 1’46.253sek
32. Elena Rosell (SPA) QMMF Racing Team (Moriwaki) – 1’46.471sek
33. Marco Colandrea (SWI) SAG Team (FTR) – 1’46.813sek

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
126 zapytań w 1,335 sek