Home / Moto2 / Pechowe rozpoczęcie – Grand Prix Malezji

Pechowe rozpoczęcie – Grand Prix Malezji

Malezyjskie Grand Prix rozpoczęło się dla klasy Moto2 bardzo niefortunnie. Już na pierwszym okrążeniu wyścigu doszło do bardzo niebezpiecznie wyglądającego wypadku, w którym ucierpiało wielu zawodników. Rywalizacja natychmiast została przerwana.

Sprawcą całego zamieszania był Axel Pons. Hiszpan, po kontakcie z innym zawodnikiem, przewrócił się na środku toru. Jego motocykl pozostał na asfalcie. W leżącą maszynę wjechał kolejny kierowca, co rozpoczęło prawdziwy karambol. Ostatecznie, w całej sytuacji ucierpieli Axel Pons, Zaqhwan Zaidi, Ezequiel Iturrioz, Decha Kraisart, Fadli Immammuddin. wszystko wyglądało bardzo groźnie, na całe szczęście obyło się bez poważnych kontuzji. Niestety, nie wszyscy zawodnicy byli w stanie pojawić się na starcie wznowionej rywalizacji.

Po kilkunastu minutach zawodnicy klasy Moto2 ponownie ustawili się na polach startowych, rozpoczynając wyścig skrócony do zaledwie 12 okrążeń. Oczy wielu skupione były na Reddingu, który zajmował daleką pozycję startową. Brytyjczyk świetnie jednak rozpoczął pierwszy wyścig. Niestety, we wznowionym starcie nie było już tak dobrze.

Znakomicie rozpoczęła za to dwójka Tuenti HP 40 – Esteve Rabat i Pol Espargaro. Za nimi jechali Thomas Luthi, Takaaki Nakagami, Mika Kallio i Dominique Aegerter.

Niestety, już na pierwszym okrążeniu doszło do kolejnego wypadku. Johann Zarco uderzył w Alexa de Angelisa. Zawodnik z San Marino wypadł z toru, zabierając ze sobą Xaviera Simeona. Zarco nie ucierpiał w tym incydencie i ruszył do walki o miejsca w czołówce.

Pol Espargaro niezbyt długo prowadził wyścig. Pozycję lidera stracił na rzecz zespołowego kolegi, Esteve Rabata. Zawodnik #80 od tego momentu zaczął odjeżdżać od rywali. Espargaro nie był w stanie utrzymywać jego tempa i nawiązać rywalizacji. Zbliżał się za to do niego Thomas Luthi. Szwajcar miał wyraźną ochotę powalczyć dziś o jak najlepszy wynik. Kilkukrotnie próbował wyprzedzić Pola. Miał jednak problemy z utrzymaniem linii jazdy po manewrze wyprzedzania, zaliczał również sporo uślizgów. Ostatecznie jednak Luthi znalazł się przed Espargaro. Oczekiwano, że po tym awansie Thomas ruszy w pogoń za Rabatem, nie był jednak w stanie zniwelować dzielącej ich straty.

Tymczasem w dalszej części  stawki świetnie jechali Kallio i Aegerter, problemy z ich dogonieniem miał za to Scott Redding. Brytyjczyk nie dość, że nie zbliżał się do czołówki, to wkrótce musiał zmierzyć się z kolejnym wyzwaniem, bowiem za wszelką cenę pragnął go wyprzedzić Johann Zarco.

Rabat pewnie prowadził wyścig. Luthi nie był w stanie zbliżyć się do hiszpańskiego rywala. Nie pasowało to Polowi Espargaro. Hiszpan, po kilku okrążeniach jazdy na trzeciej lokacie, zaatakował Szwajcara na prostej, wykorzystując szybkość swojego motocykla. Niestety, nie było już czasu na dogonienie Rabata.

Esteve Rabat pewnie wygrał malezyjskie Grand Prix. Dla Hiszpana to trzeci triumf w sezonie 2013. Drugą pozycję zajął Pol Espargaro, trzeci zaś był Thomas Luthi. Poza podium znaleźli się Mika Kalio, Dominique Aegerter i Johann Zarco, który w ostatniej sekundzie wyścigu wyprzedził na samej mecie Scotta Reddinga.

Pomimo niezbyt udanego startu, Scott Redding wciąż utrzymuje się na pozycji lidera klasyfikacji generalnej. Jego przewaga nad rywalami maleje jednak z każdą kolejną rundą. Obecnie Brytyjczyk ma 224 punkty. Drugi w klasyfikacji jest Pol Espargaro, z dorobkiem 215 punktów. Wciąż szanse na tytuł ma również dzisiejszy triumfator – Esteve Rabat – który jest trzeci, z dorobkiem 196 oczek.

Wyniki wyścigu klasy Moto2:

1. Esteve Rabat SPA Tuenti HP 40 (Kalex) 25m 45.411s 
2. Pol Espargaro SPA Tuenti HP 40 (Kalex) 25m 46.974s 
3. Thomas Luthi SWI Interwetten Paddock Moto2 Rac (Suter) 25m 48.321s 
4. Mika Kallio FIN Marc VDS Racing Team (Kalex) 25m 50.225s 
5. Dominique Aegerter SWI Technomag carXpert (Suter) 25m 52.763s 
6. Johann Zarco FRA Came Iodaracing Project (Suter) 25m 55.201s 
7. Scott Redding GBR Marc VDS Racing Team (Kalex) 25m 55.251s 
8. Takaaki Nakagami JPN Italtrans Racing Team (Kalex) 25m 57.305s 
9. Jordi Torres SPA Aspar Team Moto2 (Suter) 25m 57.713s 
10. Julian Simon SPA Italtrans Racing Team (Kalex) 26m 0.935s 
11. Simone Corsi ITA NGM Mobile Racing (Speed Up) 26m 1.601s 
12. Danny Kent GBR Tech 3 (Tech 3) 26m 10.602s 
13. Anthony West AUS QMMF Racing Team (Speed Up) 26m 11.393s 
14. Ricard Cardus SPA NGM Mobile Forward Racing (Speed Up) 26m 11.451s 
15. Marcel Schrotter GER Maptaq SAG Zelos Team (Kalex) 26m 11.791s 
16. Hafizh Syahrin MAL Petronas Raceline Malaysia (Kalex) 26m 14.780s 
17. Louis Rossi FRA Tech 3 (Tech 3) 26m 15.565s 
18. Gino Rea GBR Argiñano & Gines Racing (Speed Up) 26m 21.064s 
19. Nicolas Terol SPA Aspar Team Moto2 (Suter) 26m 21.134s 
20. Alex Mariñelarena SPA Blusens Avintia (Kalex) 26m 21.423s 
21. Steven Odendaal RSA Argiñano & Gines Racing (Speed Up) 26m 25.543s 
22. Azlan Shah MAL IDEMITSU Honda Team Asia (Moriwaki) 26m 25.868s 
23. Doni Tata Pradita INA Federal Oil Gresini Moto2 (Suter) 26m 35.448s 
24. Thitipong Warokorn THA Thai Honda PTT Gresini Moto2 (Suter) 26m 39.542s 
25. Rafid Topan Sucipto INA QMMF Racing Team (Speed Up) 26m 39.862s

AUTOR: Ania Pyzałka

Na portalu MotoSP.pl od 2005 roku. Szczególnie oddnana klasom Moto3 i Moto2. Uwielbia patrzeć, jak rodzą się nowe talenty świata MotoGP.

komentarzy 11

  1. Teraz Redding będzie się musiał napocić żeby obronić pierwszą pozycje w tabeli

  2. Skończy się ciułanie punktów, jak to do tej pory było. Kibicowałem mu w zeszłym roku, ale w tym pokazał chamskie oblicze. VAMOS POL !!! :D

  3. Niestety nie mogłem oglądać wyścigu, ale czy mistrz prostej wykorzystał swój najmocniejszy punkt (czyt. prosta)?

  4. szkoda że Rabat się obudził w połowie sezonu, bo leje Pola i Scotta jak chce, Redding pechowo po restarcie a trudno niech się bierze do roboty…

    czołówka wybiera się do MotoGp, ale moto2 zapowiada się nie najgorzej, 3mam kciuki za Sama Lowesa (szkoda że nie Suterze/Kalexie) gdyby nie Rabat to byłby idealny debiutant dla MvDS.

  5. E tam Lowes… Vinales pozamiata wszystkich! ;)

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
32 zapytań w 0,758 sek