Home / Moto2 / Rabat zwycięża na torze Silverstone

Rabat zwycięża na torze Silverstone

tito+rabat+moto2+grand+prix+wielkiej+brytanii

Esteve Rabat zwyciężył dzisiejszą rundę na torze Silverstone w klasie Moto2. Tym samym Hiszpan powiększył swoją przewagę w klasyfikacji generalnej do 17 punktów nad jego zespołowym kolegą Miką Kallio, który ukończył wyścig na 2. pozycji.

Trzeci był Maverick Vinales ze stratą do lidera wynoszącą jedynie 0.203 sekundy.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Wyniki wyścigu Moto2 – Grand Prix Wielkiej Brytanii:
1. Esteve Rabat SPA Marc VDS Racing Team (Kalex) 38m 29.795s
2. Mika Kallio FIN Marc VDS Racing Team (Kalex) 38m 29.858s
3. Maverick Viñales SPA Paginas Amarillas HP 40 (Kalex) 38m 29.998s
4. Johann Zarco FRA AirAsia Caterham (Caterham Suter) 38m 32.569s
5. Thomas Luthi SWI Interwetten Paddock Moto2 (Suter) 38m 37.824s
6. Franco Morbidelli ITA Italtrans Racing Team (Kalex) 38m 40.324s
7. Sam Lowes GBR Speed Up (Speed Up) 38m 40.359s
8. Hafizh Syahrin MAL Petronas Raceline Malaysia (Kalex) 38m 47.508s
9. Mattia Pasini ITA NGM Forward Racing (Kalex) 38m 47.597s
10. Axel Pons SPA AGR Team (Kalex) 38m 47.830s
11. Jordi Torres SPA Mapfre Aspar Team Moto2 (Suter) 38m 47.893s
12. Julian Simon SPA Italtrans Racing Team (Kalex) 38m 48.085s
13. Randy Krummenache SWI Octo IodaRacing Team (Suter) 38m 48.615s
14. Marcel Schrotter GER Tech 3 (Tech 3) 38m 49.346s
15. Takaaki Nakagami JPN IDEMITSU Honda Team Asia (Kalex) 38m 50.665s
16. Ricard Cardus SPA Tech 3 (Tech 3) 38m 51.115s
17. Louis Rossi FRA SAG Team (Kalex) 38m 52.492s
18. Sandro Cortese GER Dynavolt Intact GP (Kalex) 38m 59.637s
19. Luis Salom SPA Paginas Amarillas HP 40 (Kalex) 39m 3.282s
20. Gino Rea GBR AGT REA Racing (Suter) 39m 3.587s
21. Dominique Aegerter SWI Technomag carXpert (Suter) 39m 17.356s
22. Anthony West AUS QMMF Racing Team (Speed Up) 39m 17.455s
23. Riccardo Russo ITA Tasca Racing Moto2 (Suter) 39m 17.661s
24. Josh Herrin USA AirAsia Caterham (Caterham Suter) 39m 17.777s
25. Azlan Shah MAL IDEMITSU Honda Team Asia (Kalex) 39m 18.002s
26. Roman Ramos SPA QMMF Racing Team (Speed Up) 39m 18.310s
27. Robin Mulhauser SWI Technomag carXpert (Suter) 39m 19.494s
28. Thitipong Warokorn THA APH PTT The Pizza SAG (Kalex) 39m 37.284s
29. Jeremy Mcwilliams GBR Brough Superior Racing (Taylor Made) 1 okr.
30. Dakota Mamola BEL Mapfre Aspar Team Moto2 (Suter) 3 okr.

Założyciel MotoGP.pl - Redaktor Naczelny portalu. Od ponad 10 lat związany ze sportami motorowymi na dwóch i czterech kółkach. Prywatnie zafascynowany motocyklami.

komentarzy 11

  1. Jak dla mnie Vińales dzisiaj w ogóle nie zasłużył na trzecie miejsce – może i wyśmienicie radził sobie na hamowaniu (a także na prostej – myślę, że tyle samo manewrów, co w zakrętach, wykonał właśnie na prostej :D) – ale uratował sobie dupsko asfaltowymi poboczami. Wyjechał sobie tuż-tuż za Rabatem – skubaniec, jak zakręt przed wyjazdem „w pole” nie był tak blisko swojego rodaka.
    Ogólnie bardzo dobry wyścig i choć trzymałem kciuki za Miką, to jednak Rabat pokazał dziś klasę.

  2. To jest głupi zakręt, zamiast dawać kary to niech tam wysypią jakiś żużel od Tomka Golloba albo coś w tym stylu, a nie, że się zastanawiamy czy kogoś karać podczas wyścigu, czy nie.

    Rabat i owszem, skoro sam przyznał się, że nie był najszybszy to brawa za wykorzystanie frajerstwa innych, zwłaszcza dzisiaj tego frajerstwa nie brakowało.

  3. Marc VDS potwierdza: Alex Marquez za rok w zespole z Esteve Rabatem.

  4. A więc w pełni hiszpański skład – z jednej strony szkoda, bo Hiszpanów można mieć już po ciurki w nosie. Ale z drugiej to dobry ruch – Alex to wielki talent – moim zdaniem nie jest tak wybitny jak starszy brat, ale i tak diabelnie zdolny. Starszy Marquez to być może talent wszechczasów, więc nie jest wstydem być po prostu od niego gorszym. Ciekawe, co zrobi Kallio – osobiście mam nadzieje, że gdzieś się ruszy. Powinien wykorzystać ten sezon do awansu do MotoGP, nawet jeżeli przegra walkę o tytuł. Bo moim zdaniem to jego ostatnia szansa na powalczenie o majstra i przyzwoitą posadę w MotoGP. W swoim wieku nie powinien wybrzydzać. W przyszłym roku nie znajdzie posady w mocnej ekipie, bo ekipy van der Stratena i Ponsa będą zajęte. A mamy wielu młodych i zdolnych, którzy po prostu zajmą jego miejsce. Do tej drugiej zapewne trafi Rins. W 2015 skończy już 33 lata – niektórzy kończą kariery w tym wieku, albo startują na motocyklach seryjnych. I tak za długo gości w Moto2, przez co nie ma szans na względy czołówki z królewskiej klasy.

    • Jestem ciekawy co z Kallio w tej chwili własnie. Może Marc VDS dostawi 3 motocykl? :D Choć raczej Kallio odejdzie, miło byłoby go zobaczyć w MotoGP jeszcze.
      Ciekawe co z Bastianinim, podobno też ma odejść do Moto2 – czyżby do zespołu Gresiniego?

      • Jeżeli Enea przejdzie, to na pewno tam. Marc VDS chce wystawić zespół w MotoGP – być może zakontraktuje właśnie Kallio. Wątpię, by wystawili trzy motocykle. Po pierwsze koszty, po drugie nie wiem, czy to jest dozwolone. Powinien przejść do MotoGP. :))

      • Dlaczego niedozwolone? W zeszłym sezonie Pons jeździł w składzie trzyosobowym (Espargaro, Rabat i A. Pons) :D Nie wiem czy Forward Racing nie wystawiał czterech kierowców pod flagą dwóch ekip (NGM Mobile Racing i NGM Mobile Forward Racing) – niestety nie wiem, czy ten pierwszy zespół też był zespołem Forwarda, czy tylko sponsor taki sam.
        A myślę, że jeśli Marc VDS przejdzie do MotoGP wraz z RC213V – to czy będą chcieli, czy nie (pewnie będą chcieli :D), musieliby wziąć Reddinga :D

      • Forward Racing rok temu miało czterech kierowców w Moto2, bo wycofała się ekipa Speed Master, więc Forward „zajął” ich miejsce, wystawiając 2 dodatkowych kierowców pod nazwą NGM Mobile Racing.

        Wystawienie 3 kierowców chyba nie jest zabronione w Moto2/Moto3, pamiętacie jak w 2006r. Aspar miał 5 kierowców w 125cc?

        A Marc VDS za rok z Kallio i Reddingiem… to byłaby powtórka z rozrywki z lat 2011-2013 z Moto2, z tym że w wykonaniu MotoGP.

      • Dalsze starty Kallio w Moto2 nie mają sensu. Jest skazany na porażkę w walce o tytuł z młodymi – dodatkowo jego gabaryty mu nie pomagają. Powinien wykorzystać okazję do startów w MotoGP i zarobków, których w Moto2 z pewnością dużych nie ma. Nie jest już młodym zawodnikiem… nie może wiele oczekiwać. ;) W kolejnym sezonie, w którym nie wiadomo, co go czeka, może już nie mieć takiego popytu – a latka lecą. ;)

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
102 zapytań w 0,928 sek