Home / Moto3 / GP Francji: Fenati wygrywa „włoską bitwę” w Moto3!

GP Francji: Fenati wygrywa „włoską bitwę” w Moto3!

Romano Fenati

Ten wyścig po prostu musiał być ciekawy. Lider „generalki” startujący z końcówki stawki, faworyt francuskiej publiczności na pole position, a Karel Hanika rozpoczynał z alei serwisowej za punkty karne. W Le Mans na najwyższym stopniu podium Romano Fenati, tuż za nim Enea Bastianini, trzecie miejsce zajął dzisiaj Francesco Bagnaia. Włoskie podium w Moto3! 

Nieobecność dominującego ostatnie rundy Brytyjczyka w czołówce stawki próbowali wykorzystać inni zawodnicy, jednak Danny Kent nie złożył broni i rozpoczął szaleńczą pogoń za rywalami, która dała mu w dzisiejszym Grand Prix miejsce tuż za podium.

O zwycięstwo walczył dzisiaj Romano Fenati. Włoch starał się utrzymać pierwszą pozycję, zmagając się aż do końca wyścigu z innym włoskim zawodnikiem. Enei Bastianini udało się zejść nawet do czasu 1.42.5, ustanawiając tym samym rekord toru. W to wszystko „wmieszał” się jeszcze Quartararo, który jednak ostatecznie nie ukończył wyścigu po wywrotce na 7 okrążeń przed linią mety. Walka na ostatnich okrążeniach toczyła się między trójką Włochów i nadrabiającym pozycje Dannym Kentem.

Efren Vazquez, zajmujący drugie miejsce w zestawieniu ogólnym, wywrócił się już na początku zmagań i został zmuszony do wycofania się z wyścigu. Brad Binder również znalazł się poza torem. Jorge Navarro „wyleciał” z wyścigu na 20 okrążeń przed linią mety. W sumie aż 14 zawodnikom nie udało się ukończyć rundy w Le Mans.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Wyniki wyścigu kategorii Moto3 w GP Francji na torze Le Mans:
1. Romano Fenati ITA SKY Racing Team VR46 (KTM) 41m 22.829s
2. Enea Bastianini ITA Gresini Racing Team Moto3 (Honda) 41m 22.951s
3. Francesco Bagnaia ITA MAPFRE Team MAHINDRA (Mahindra) 41m 23.286s
4. Danny Kent GBR Leopard Racing (Honda) 41m 23.522s
5. Niccolò Antonelli ITA Ongetta-Rivacold (Honda) 41m 25.073s
6. Jakub Kornfeil CZE Drive M7 SIC (KTM) 41m 25.250s
7. Isaac Viñales SPA Husqvarna Factory Laglisse (Husqvarna) 41m 25.416s
8. Miguel Oliveira POR Red Bull KTM Ajo (KTM) 41m 26.894s
9. Andrea Migno ITA SKY Racing Team VR46 (KTM) 41m 37.705s
10. Philipp Oettl GER Schedl GP Racing (KTM) 41m 45.417s
11. Hiroki Ono JPN Leopard Racing (Honda) 41m 46.076s
12. Juanfran Guevara SPA MAPFRE Team MAHINDRA (Mahindra) 41m 49.060s
13. Livio Loi BEL RW Racing GP (Honda) 41m 49.299s
14. Zulfahmi Khairuddin MAL Drive M7 SIC (KTM) 41m 49.506s
15. Stefano Manzi ITA San Carlo Team Italia (Mahindra) 41m 49.670s
16. Andrea Locatelli ITA Gresini Racing Team Moto3 (Honda) 41m 51.313s
17. John Mcphee GBR SAXOPRINT RTG (Honda) 41m 56.022s
18. Ana Carrasco SPA RBA Racing Team (KTM) 42m 1.808s
19. Maria Herrera SPA Husqvarna Factory Laglisse (Husqvarna) 42m 2.279s
20. Karel Hanika CZE Red Bull KTM Ajo (KTM) 42m 21.011s
Jorge Martin SPA MAPFRE Team MAHINDRA (Mahindra) DNF
Alexis Masbou FRA SAXOPRINT RTG (Honda) DNF
Niklas Ajo FIN RBA Racing Team (KTM) DNF
Tatsuki Suzuki JPN CIP (Mahindra) DNF
Fabio Quartararo FRA Estrella Galicia 0,0 (Honda) DNF
Matteo Ferrari ITA San Carlo Team Italia (Mahindra) DNF
Jules Danilo FRA Ongetta-Rivacold (Honda) DNF
Darryn Binder RSA Outox Reset Drink Team (Mahindra) DNF
Jorge Navarro SPA Estrella Galicia 0,0 (Honda) DNF
Alessandro Tonucci ITA Outox Reset Drink Team (Mahindra) DNF
Remy Gardner AUS CIP (Mahindra) DNF
Gabriel Rodrigo ARG RBA Racing Team (KTM) DNF
Brad Binder RSA Red Bull KTM Ajo (KTM) DNF
Efren Vazquez SPA Leopard Racing (Honda) DNF

Źródło: crash.net, fot. twitter 

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: iwka

Fanka MotoGP i germanistka. Lubuje się w japońskich motocyklach, choć ślepa miłość podstępnie prowadzi ją do tych włoskich. Z portalem związana od 2015 roku.

komentarze 3

  1. Trzej Włosi na podium, ekstra! Żeby Romano tylko utrzymał formę na Mugello :)
    Nawet nie pomyślałbym, że aż tylu zawodników nie ukończyło wyścig

  2. Nareszcie Romano! Brawo! Miejmy nadzieje, że ten wyścig jest punktem zwrotnym i wszystko teraz będzie szło we właściwym kierunku. Romano to kozak – najważniejsze, by miał czym walczyć. Bo na początku sezonu nie miał czym. Cieszy w pełni włoskie podium. :) Kent utwierdził mnie w przekonaniu, że w tym roku Leopard jest najlepiej przygotowany do sezonu, a Honda to najlepsze moto w stawce. Nawet tak przeciętny zawodnik, jak Ono, radzi sobie nadspodziewanie dobrze. Będzie ciężko pokonać rutyniarzy, ale liczę na to, że tytuł wpadnie w ręce juniora – w końcu to juniorska seria.

    • Że Honda to zdecydowanie najlepsze moto w stawce i KTM z Mahindrą odstają od niej wiadomo już od zeszłego roku, szczególnie po wyścigach w Malezji czy Australii,
      Dałoby się Kentowi KTM-a i w żaden sposób nie uciekłby od peletonu – próbował już tego Miller i zawsze ucieczka kończyła się na prostych startowych :D

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
149 zapytań w 1,365 sek