Home / Moto3 / Perfekcyjny wyścig Sandro Cortese – Grand Prix Australii

Perfekcyjny wyścig Sandro Cortese – Grand Prix Australii

Nowy Mistrz Świata klasy Moto3 pewnie wygrał wyścig w czasie Grand Prix Australii. Mimo iż Cortese odjechał rywalom, emocji nie brakowało, bowiem duża grupa zawodników stoczyła niezwykle intensywną walkę o trzecie miejsce do samej linii mety.

Sandro Cortese do wyścigu startował z Pole Position, obok niego w pierwszym rzędzie ustawili się Jonas Folger i Efren Vazquez. Po zgaśnięciu czerwonych świateł, Cortese stracił kilka miejsc. Prowadzenie objął Zulfahmi Khairuddin, który już kilkukrotnie w tym sezonie prezentował bardzo dobre starty, a do czołówki momentalnie przebili się m.in. Luis Salom i Louis Rossi.

Khairuddin od początku podjął próbę ucieczki od reszty stawki, ale skutecznie uniemożliwiał mu to Jonas Folger, który znalazł się na 2 pozycji. Za nimi jechała cała grupa zawodników – Salom, Rossi, Oliveira, Sissis, Ajo, Vinales, Vazquez… Jednak szybko okazało się, że kilku kierowców wkrótce pożegna się z dobrymi  miejscami, bowiem aż 5 zawodników popełniło falstart! Karę przejazdu przez aleję serwisową odbyć musieli Luis Salom, Louis Rossi, Jonas Folger, Alberto Moncayo i Jack Miller! To sprawiło, że sytuacja w czołówce momentalnie uległa diametralnej zmianie. Kiedy zawodnicy jadący odpowiednio na drugim, trzecim i czwartym miejscu zjechali w stronę boksów, prowadzenie objął Sandro Cortese, za którym jechali Miquel Oliveira i Niklas Ajo! Zulfhami Khairuddin tracił lokaty i był wyprzedzany przez kolejnych rywali.

Falstart popełniony przez Luisa Saloma był dużą szansą dla Mavericka Vinalesa. Hiszpan miał szansę odrobić punkty w klasyfikacji generalnej i powrócić na drugie miejsce Mistrzostw Świata. W chwili obecnej zajmował 5 lokatę i mógł walczyć nawet o podium.

Sandro Cortese, po objęciu pozycji lidera wyścigu, od razu zaczął uciekać reszcie rywali. Narzucił bardzo mocne tempo, które utrzymywał jedynie Miquel Oliveira. Trzeci Niklas Ajo nie był w stanie jechać tak szybko, jak dwójka znajdujących się przed nim kierowców. Co gorsza, młody Fin popełnił błąd i przy dużej prędkości wyjechał poza tor. Nie przewrócił się i wrócił do rywalizacji, ale na dalszej lokacie, przez co musiał porzucić marzenia o dobrym finiszu.

Cortese i Oliveira odjeżdżali w najlepsze, za to walka o 3 pozycję nabierała rumieńców z każdym okrążeniem. Duża grupa zawodników walczyła o najlepszą pozycję. W jej skład wchodzili Alex Rins, Arthur Sissis, Maverick Vinales, Alessandro Tonucci, Romano Fenati, Danny Kent, Efren Vazquez. Ilość zmian, roszad i manewrów wyprzedzania była nie do opisania. Co rusz kto inny przewodził w tej grupie i nikt nie zamierzał odpuszczać. Jazda w tak licznej i gotowej na wszystko grupie zawodników zawsze niesie ze sobą ryzyko wypadku. Maverick Vinales, po awansie na 3 miejsce, postanowił więc spróbować oderwać się od reszty stawki, by nie musieć brać udziału w dalszej walce. Hiszpanowi nie udało się jednak odjechać od reszty zawodników, co gorsza, na 9 okrążeń do mety przewrócił się! Motocykl miał uszkodzoną owiewkę i nie nadawał się do dalszej jazdy. Oznaczało to dla Mavericka koniec szans na powrót na miejsce wicelidera klasyfikacji generalnej!

Po wypadnięciu z walki Vinalesa, wyróżniającą postacią w grupie pościgowej był Arthur Sissis. Młody Australijczyk przed własną publicznością decydował się na niezwykle odważne i efektowne manewry wyprzedzania. Nie ustępował mu w tym również Alex Rins, także Romano Fenati ostro walczył o swoje. W tej grupie można było być pewnym jednego – nikt nie odpuści walki do samego końca.

Kiedy do mety pozostało sześć okrążeń, nastąpiła zmiana na pozycji lidera. Miquel Oliveira wyprzedził Sandro Cortese. Niemiec nie kontratakował i postanowił przyjrzeć się jeździe swojego portugalskiego rywala.

Tymczasem w dalszej części stawki z rywalizacją pożegnał się Zulfahmi Khairuddin! Malezyjczyk nie powtórzył dziś ubiegłotygodniowego sukcesu. Problemy z motocyklem sprawiły, że musiał przedwcześnie zakończyć walkę, co gorsza, w czasie jazdy ku boksom zablokowało się tylne koło w motocyklu Khairuddina i jeszcze upadł on na trawę.

Do końca rywalizacji pozostawało coraz mniej kilometrów. Na czele kolejny raz znalazł się Sandro Cortese. Z każdą chwilą Oliveira tracił do niego coraz więcej dystansu – widać było, iż zawodnik postanowił bezpiecznie dowieźć do mety drugą lokatę. Za to w walce o miejsce trzecie wciąż wrzało. Zawodnicy dwoili się i troili, by stanąć na podium.

Sandro Cortese pewnie wygrał wyścig klasy Moto3 o Grand Prix Australii. Na drugim miejscu linię mety przejechał Miquel Oliveira, dla którego to drugie podium w sezonie 2012. Szaleńcza walka o trzecią pozycję rozstrzygnęła się wraz z przejechaniem linii mety przez całą grupę zawodników. Ku radości kibiców zgromadzonych na torze, zwycięsko z niej wyszedł lokalny zawodnik Arthur Sissis, dla którego jest to pierwsze podium w karierze! Warto dodać, że na mecie różnica pomiędzy trzecim a ósmym zawodnikiem wynosiła mniej niż 0,8s!

Wyniki wyścigu klasy Moto3 w Australii:

1 Sandro CORTESE      GER Red Bull KTM Ajo            KTM                          38'20.014 
2 Miguel OLIVEIRA     POR Estrella Galicia 0,0        SUTER HONDA                  38'22.122 
3 Arthur SISSIS       AUS Red Bull KTM Ajo            KTM                          38'25.045 
4 Alex RINS           SPA Estrella Galicia 0,0        SUTER HONDA                  38'25.098 
5 Danny KENT          GBR Red Bull KTM Ajo            KTM                          38'25.121 
6 Romano FENATI       ITA Team Italia FMI             FTR HONDA                    38'25.123 
7 Alessandro TONUCCI  ITA Team Italia FMI             FTR HONDA                    38'25.388 
8 Efren VAZQUEZ       SPA JHK t-shirt Laglisse        FTR HONDA                    38'25.908 
9 Alex MARQUEZ        SPA Ambrogio Next Racing        SUTER HONDA                  38'50.797 
10 Isaac VIÑALES      SPA Ongetta-Centro Seta         FTR HONDA                    38'50.925 
11 Jonas FOLGER       GER Mapfre Aspar Team Moto3     KALEX KTM                    38'52.817 
12 Adrian MARTIN      SPA JHK t-shirt Laglisse        FTR HONDA                    38'53.316 
13 Jakub KORNFEIL     CZE Redox-Ongetta-Centro Seta   FTR HONDA                    38'53.493 
14 Brad BINDER        RSA RW Racing GP                KALEX KTM                    38'54.116 
15 Luis SALOM         SPA RW Racing GP                KALEX KTM                    39'03.763 
16 Alan TECHER        FRA Technomag-CIP-TSR           TSR HONDA                    39'03.841 
17 Alberto MONCAYO    SPA Andalucia JHK Laglisse      FTR HONDA                    39'09.408 
18 Armando PONTONE    ITA Ioda Team Italia            IODA                         39'26.565 
19 John McPHEE        GBR Caretta Technology          KRP HONDA                    39'26.602 
20 Louis ROSSI        FRA Racing Team Germany         FTR HONDA                    39'28.815 
21 Jack MILLER        AUS Caretta Technology          HONDA                        39'28.922 
22 Kenta FUJII        JPN Technomag-CIP-TSR           TSR HONDA                    39'30.044 
23 Giulian PEDONE     SWI Ambrogio Next Racing        SUTER HONDA                  39'30.425 
24 Lincoln GILDING    AUS K1 Racing                   HONDA                        39'53.524 
25 Sam CLARKE         AUS Fastline GP Racing          HONDA                        39'44.906 

--- nie ukończyli ---
Zulfahmi KHAIRUDDIN   MAL AirAsia-Sic-Ajo             KTM                          31'55.730 
Toni FINSTERBUSCH     GER Racing Team Germany         HONDA                        27'40.465 
Maverick VIÑALES      SPA Blusens Avintia             FTR HONDA                    23'22.361 
Niklas AJO            FIN TT Motion Events Racing     KTM                          18'48.900 
Luca AMATO            GER Mapfre Aspar Team Moto3     KALEX KTM                    13'36.882 
Riccardo MORETTI      ITA Mahindra Racing             MAHINDRA                      1'52.569 

AUTOR: Ania Pyzałka

Na portalu MotoSP.pl od 2005 roku. Szczególnie oddnana klasom Moto3 i Moto2. Uwielbia patrzeć, jak rodzą się nowe talenty świata MotoGP.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
36 zapytań w 0,813 sek