Nowy Mistrz Świata klasy Moto3 pewnie wygrał wyścig w czasie Grand Prix Australii. Mimo iż Cortese odjechał rywalom, emocji nie brakowało, bowiem duża grupa zawodników stoczyła niezwykle intensywną walkę o trzecie miejsce do samej linii mety.
Sandro Cortese do wyścigu startował z Pole Position, obok niego w pierwszym rzędzie ustawili się Jonas Folger i Efren Vazquez. Po zgaśnięciu czerwonych świateł, Cortese stracił kilka miejsc. Prowadzenie objął Zulfahmi Khairuddin, który już kilkukrotnie w tym sezonie prezentował bardzo dobre starty, a do czołówki momentalnie przebili się m.in. Luis Salom i Louis Rossi.
Khairuddin od początku podjął próbę ucieczki od reszty stawki, ale skutecznie uniemożliwiał mu to Jonas Folger, który znalazł się na 2 pozycji. Za nimi jechała cała grupa zawodników – Salom, Rossi, Oliveira, Sissis, Ajo, Vinales, Vazquez… Jednak szybko okazało się, że kilku kierowców wkrótce pożegna się z dobrymi miejscami, bowiem aż 5 zawodników popełniło falstart! Karę przejazdu przez aleję serwisową odbyć musieli Luis Salom, Louis Rossi, Jonas Folger, Alberto Moncayo i Jack Miller! To sprawiło, że sytuacja w czołówce momentalnie uległa diametralnej zmianie. Kiedy zawodnicy jadący odpowiednio na drugim, trzecim i czwartym miejscu zjechali w stronę boksów, prowadzenie objął Sandro Cortese, za którym jechali Miquel Oliveira i Niklas Ajo! Zulfhami Khairuddin tracił lokaty i był wyprzedzany przez kolejnych rywali.
Falstart popełniony przez Luisa Saloma był dużą szansą dla Mavericka Vinalesa. Hiszpan miał szansę odrobić punkty w klasyfikacji generalnej i powrócić na drugie miejsce Mistrzostw Świata. W chwili obecnej zajmował 5 lokatę i mógł walczyć nawet o podium.
Sandro Cortese, po objęciu pozycji lidera wyścigu, od razu zaczął uciekać reszcie rywali. Narzucił bardzo mocne tempo, które utrzymywał jedynie Miquel Oliveira. Trzeci Niklas Ajo nie był w stanie jechać tak szybko, jak dwójka znajdujących się przed nim kierowców. Co gorsza, młody Fin popełnił błąd i przy dużej prędkości wyjechał poza tor. Nie przewrócił się i wrócił do rywalizacji, ale na dalszej lokacie, przez co musiał porzucić marzenia o dobrym finiszu.
Cortese i Oliveira odjeżdżali w najlepsze, za to walka o 3 pozycję nabierała rumieńców z każdym okrążeniem. Duża grupa zawodników walczyła o najlepszą pozycję. W jej skład wchodzili Alex Rins, Arthur Sissis, Maverick Vinales, Alessandro Tonucci, Romano Fenati, Danny Kent, Efren Vazquez. Ilość zmian, roszad i manewrów wyprzedzania była nie do opisania. Co rusz kto inny przewodził w tej grupie i nikt nie zamierzał odpuszczać. Jazda w tak licznej i gotowej na wszystko grupie zawodników zawsze niesie ze sobą ryzyko wypadku. Maverick Vinales, po awansie na 3 miejsce, postanowił więc spróbować oderwać się od reszty stawki, by nie musieć brać udziału w dalszej walce. Hiszpanowi nie udało się jednak odjechać od reszty zawodników, co gorsza, na 9 okrążeń do mety przewrócił się! Motocykl miał uszkodzoną owiewkę i nie nadawał się do dalszej jazdy. Oznaczało to dla Mavericka koniec szans na powrót na miejsce wicelidera klasyfikacji generalnej!
Po wypadnięciu z walki Vinalesa, wyróżniającą postacią w grupie pościgowej był Arthur Sissis. Młody Australijczyk przed własną publicznością decydował się na niezwykle odważne i efektowne manewry wyprzedzania. Nie ustępował mu w tym również Alex Rins, także Romano Fenati ostro walczył o swoje. W tej grupie można było być pewnym jednego – nikt nie odpuści walki do samego końca.
Kiedy do mety pozostało sześć okrążeń, nastąpiła zmiana na pozycji lidera. Miquel Oliveira wyprzedził Sandro Cortese. Niemiec nie kontratakował i postanowił przyjrzeć się jeździe swojego portugalskiego rywala.
Tymczasem w dalszej części stawki z rywalizacją pożegnał się Zulfahmi Khairuddin! Malezyjczyk nie powtórzył dziś ubiegłotygodniowego sukcesu. Problemy z motocyklem sprawiły, że musiał przedwcześnie zakończyć walkę, co gorsza, w czasie jazdy ku boksom zablokowało się tylne koło w motocyklu Khairuddina i jeszcze upadł on na trawę.
Do końca rywalizacji pozostawało coraz mniej kilometrów. Na czele kolejny raz znalazł się Sandro Cortese. Z każdą chwilą Oliveira tracił do niego coraz więcej dystansu – widać było, iż zawodnik postanowił bezpiecznie dowieźć do mety drugą lokatę. Za to w walce o miejsce trzecie wciąż wrzało. Zawodnicy dwoili się i troili, by stanąć na podium.
Sandro Cortese pewnie wygrał wyścig klasy Moto3 o Grand Prix Australii. Na drugim miejscu linię mety przejechał Miquel Oliveira, dla którego to drugie podium w sezonie 2012. Szaleńcza walka o trzecią pozycję rozstrzygnęła się wraz z przejechaniem linii mety przez całą grupę zawodników. Ku radości kibiców zgromadzonych na torze, zwycięsko z niej wyszedł lokalny zawodnik Arthur Sissis, dla którego jest to pierwsze podium w karierze! Warto dodać, że na mecie różnica pomiędzy trzecim a ósmym zawodnikiem wynosiła mniej niż 0,8s!
Wyniki wyścigu klasy Moto3 w Australii:
1 Sandro CORTESE GER Red Bull KTM Ajo KTM 38'20.014
2 Miguel OLIVEIRA POR Estrella Galicia 0,0 SUTER HONDA 38'22.122
3 Arthur SISSIS AUS Red Bull KTM Ajo KTM 38'25.045
4 Alex RINS SPA Estrella Galicia 0,0 SUTER HONDA 38'25.098
5 Danny KENT GBR Red Bull KTM Ajo KTM 38'25.121
6 Romano FENATI ITA Team Italia FMI FTR HONDA 38'25.123
7 Alessandro TONUCCI ITA Team Italia FMI FTR HONDA 38'25.388
8 Efren VAZQUEZ SPA JHK t-shirt Laglisse FTR HONDA 38'25.908
9 Alex MARQUEZ SPA Ambrogio Next Racing SUTER HONDA 38'50.797
10 Isaac VIÑALES SPA Ongetta-Centro Seta FTR HONDA 38'50.925
11 Jonas FOLGER GER Mapfre Aspar Team Moto3 KALEX KTM 38'52.817
12 Adrian MARTIN SPA JHK t-shirt Laglisse FTR HONDA 38'53.316
13 Jakub KORNFEIL CZE Redox-Ongetta-Centro Seta FTR HONDA 38'53.493
14 Brad BINDER RSA RW Racing GP KALEX KTM 38'54.116
15 Luis SALOM SPA RW Racing GP KALEX KTM 39'03.763
16 Alan TECHER FRA Technomag-CIP-TSR TSR HONDA 39'03.841
17 Alberto MONCAYO SPA Andalucia JHK Laglisse FTR HONDA 39'09.408
18 Armando PONTONE ITA Ioda Team Italia IODA 39'26.565
19 John McPHEE GBR Caretta Technology KRP HONDA 39'26.602
20 Louis ROSSI FRA Racing Team Germany FTR HONDA 39'28.815
21 Jack MILLER AUS Caretta Technology HONDA 39'28.922
22 Kenta FUJII JPN Technomag-CIP-TSR TSR HONDA 39'30.044
23 Giulian PEDONE SWI Ambrogio Next Racing SUTER HONDA 39'30.425
24 Lincoln GILDING AUS K1 Racing HONDA 39'53.524
25 Sam CLARKE AUS Fastline GP Racing HONDA 39'44.906
--- nie ukończyli ---
Zulfahmi KHAIRUDDIN MAL AirAsia-Sic-Ajo KTM 31'55.730
Toni FINSTERBUSCH GER Racing Team Germany HONDA 27'40.465
Maverick VIÑALES SPA Blusens Avintia FTR HONDA 23'22.361
Niklas AJO FIN TT Motion Events Racing KTM 18'48.900
Luca AMATO GER Mapfre Aspar Team Moto3 KALEX KTM 13'36.882
Riccardo MORETTI ITA Mahindra Racing MAHINDRA 1'52.569