Home / Artykuły / 10 rzeczy, których mogliście nie wiedzieć o Monster Energy i Yamaha

10 rzeczy, których mogliście nie wiedzieć o Monster Energy i Yamaha

Ten sojusz obecny jest w MotoGP od jakiegoś czasu, a za powstaniem zespołu Monster Energy Yamaha MotoGP stoi kilka fajnych i ciekawych informacji. Poznajcie 10 faktów, które mogły umknąć radarowi wyścigowych fanów!

1) 2019 będzie jedenastym rokiem obecności Monster Energy na owiewce maszyny Yamaha MotoGP. Wszystko zaczęło się od zespołu Tech 3 i pierwszych zawodników, Jamesa Toselanda oraz Colina Edwardsa. Szef zespołu Herve Poncharal przyznaje, że czarne Tech 3 M1 nie raz zostały okrzyknięte przez wybitne magazyny „najlepiej wyglądającymi motocyklami”.

2) Monster Energy po raz pierwszy nawiązał współpracę z Yamahą w 2008… ale to nie było MotoGP. David Philippaerts był pierwszym włoskim mistrzem świata FIM premier classy MXGP w historii, odnosząc ogromny sukces pod koniec ostatniej rundy motocrossowego sezonu ’08. Czarno-zielona Yamaha YZ450F wdrapała się na szczyt podium. Od tamtej pory związek kwitł, a pazur Monster Energy można znaleźć na maszynerii Yamahy w dyscyplinach takich jak Supercross, MXGP, wyścigi Endurance, mistrzostwach Europy i oczywiście MotoGP.

3) Fabryka Monster Energy Yamaha YZR-M1s jest pełna prototypów motocykli: to szczyt jednośladowej inżynierii wyścigowej. Motory osiągają 360 km/h, a to dzięki mocy 240 koni i wadze 157 kg. Są bezcenne, a to z powodu specyfiki i zaawansowanej technologii. Za roczny model trzeba by zapłacić 1.5 miliona euro!

4) W tym sezonie Valentino Rossi powinien wystąpić w 300 wyścigach MotoGP i 400 we wszystkich klasach. Od 1996 jest stałym bywalcem paddocków Grand Prix, w ciągu 23 lat ominął raptem 4 wyścigi. 2019 to 14 rok Rossiego z Yamahą i siódmy z rzędu, od kiedy w 2013 znów stał się „niebieski”.

Kliknij, aby pominąć reklamy

5) 16 lutego Rossi będzie świętować swoje 40 urodziny. Już od 10 z tych 40 lat „Doktor” jest sportowcem Monster Energy. Ma swój własny napój, a w 2016 był bohaterem specjalnej, pięcioodcinkowej serii filmów.

6) Obecnie Maverick Viñales może pochwalić się największą liczbą wygranych w tej parze zawodników Monster Energy Yamaha, w podwójnym akcie odnosząc cztery sukcesy (w tym ekscytujące zwycięstwo w Australii zeszłej jesieni). W swoim pierwszym sezonie na M1 zajął trzecie miejsce. Po raz pierwszy wystartuje w Grand Prix z nr #12 – do tej pory, od swojego debiutu w 2011, używał nr #25.

7) Viñales jest byłym mistrzem świata. W wieku 18 lat wygrał tytuł Moto3 FIM 2013, dzięki dwóm dziesiątym sekundy, na ostatnim okrążeniu ostatniego wyścigu walcząc z obecnym rywalem Alexem Rinsem. Pochodzący z miasteczka Roses na Costa Brava, Viñales był sensacją. Już w swoim czwartym Grand Prix wygrał wyścig. Kiedy? Na Monster Energy Grand Prix de France.

8) 2019 to 20. rok Lina Jarvisa jako koordynującego Yamaha Motor Racing w MotoGP (baza znajduje się niedaleko toru wyścigowego w Monzie i powstała tam w 2005). Przez ten czas Yamaha uzbierała 7 tytułów kierowców i 6 tytułów w mistrzostwach konstruktorów, między 2008 a 2010 trzy razy z rzędu zdobywając potrójną koronę (zawodnik, konstruktor, zespół). Od 1999 i najnowszej inkarnacji zespołu fabrycznego Yamaha prowadzi go 3 Hiszpanów, 3 Włochów i 2 Amerykanów.

9) Monster Energy Yamaha MotoGP zatrudnia około 20 osób z obsługi we Włoszech, ale ekipa znacząco rośnie w trakcie eventów MotoGP, podwajając liczbę, dzięki obsłudze technicznej, mechanicznej i personelowi hospitality, którzy to dołączają do operacji na torach. Każdy zawodnik w swoim picie ma 8 mechaników czy technicznych.

10) Jakiego numeru używa Valentino Rossi niezmiennie od początku swojej kariery i debiutu Grand Prix na 125-ce w Malezji, w 1996? Tak, to #46. Odwróćcie cyfry i otrzymacie liczbę lat, która oznacza obecność Yamahy w Mistrzostwach Świata FIM.

Źródło: inf. prasowa

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL pisze regularnie od 2009 roku.

komentarze 2

  1. Co do punktu nr 10, to nie do końca prawda.
    Rossi w początkach swojej kariery (m.in. w pucharze Cagivy) jeździł z 4, 26 czy 32 :)
    W GP jeździ od początku z 46, ale wcześniej bywało różnie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
24 zapytań w 0,724 sek