Home / MotoGP / Alex Rins: Nowy motocykl o 100 procent lepszy

Alex Rins: Nowy motocykl o 100 procent lepszy

Alex Rins przyznał, że w jego opinii nowa maszyna Suzuki jest o wiele lepsza od poprzedniej. Hiszpan miał bardzo trudny debiutancki sezon w MotoGP. Przez kontuzje stracił wiele czasu, który mógłby poświęcić na zdobywanie doświadczenia. Ostatecznie, sezon zakończył bez choćby jednego miejsca na podium, ale postawa w ostatnich wyścigach była niezwykle obiecująca. Od początku testów Rins jeździ w tym roku o wiele szybciej. W Tajlandii plasował się cały czas w czołówce.

„Odjeżdżamy, mając dobrą bazę dla motocykla. W tych drugich testach próbowaliśmy wielu różnych rzeczy, niektóre zostały przez nas skreślone, bo z pewnością nie zadziałałyby. Zarówno w testach w Malezji jak i tutaj wykonaliśmy świetną robotę. Jest wiele pozytywów. Możecie zobaczyć, że poprawiliśmy zarówno rytm jazdy, jak i czasy okrążeń.” – powiedział fabryczny zawodnik Suzuki.

Kliknij, aby pominąć reklamy

„Nigdy nie jesteśmy w pełni usatysfakcjonowani, więc mógłbym sobie życzyć jeszcze nieco dodatkowej mocy, trochę lepszego przyspieszenia. Ale sądzę, że to dobry motocykl. Maszyna, która jest o 100% lepsza niż ta z zeszłego roku.” – dodał Alex Rins.

„To były testy przedsezonowe, w których pracowałem najciężej jak do tej pory. W zeszłym roku byłem „nieaktywny” przez grudzień i część stycznia. W tę zimę wcześnie zabrałem się do treningów w siłowni. Dzięki nim czuję się lepiej przygotowany. W zeszłym roku było mi ciężko. Wiele straciłem na kontuzjach. Ale teraz jestem na dobrym poziomie jeśli chodzi o osiągi.” – zakończył.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Źródło: autosport.com

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL pisze regularnie od 2009 roku.

komentarzy 9

  1. Młody, lepszy „Kenny Roberts Jr”
    Dajesz chłopie, dajesz !!!

  2. Pisanie o ‚choćby jednym miejscu na podium’ to lekka przesada. Suzuki przez poprzednie 2 lata zdobyło ledwie 4 miejsca na podium. Facet stracił pół sezonu przez kontuzje a i tak w łącznej klasyfikacji stracił bardzo niewiele do team partnera, który dodatkowo wszystko na to wskazuje mocno wtopił z decyzjami o rozwoju motocykla. Jeśli Alex tylko będzie chciał to na ten moment Suzuki podpisze z nim kolejny kontrakt z pocałowaniem ręki. Iannone za to pewnie będzie na wylocie. Dla Rinsa ten sezon zapowiada się coraz lepiej. Sporo się po nim spodziewam w tym i kolejnych latach. Oby Suzuki też szło w dobrym kierunku.

    • Ja w zeszłym roku bardzo żałowałem że Suzuki jednak nie wzięło Zarco. Rins ma potencjał, mam nadzieję że przywróci Suzuki do walki w czubie stawki. Choć chyba przyznasz że w końcówce sezonu AI miał przebłyski :-)

      • Nie sądzę aby na TAKIE przebłyski liczył on i Suzuki przed sezonem. Cytując autora artykułu ‚sezon zakończył bez choćby jednego miejsca na podium’. Odnośnie zawodnika, który spędza piąty sezon w najwyższej klasie, ma na koncie zwycięstwo i kilka miejsc na podium, jeździ w fabrycznym teamie już drugiego producenta takie słowa są dużo bardziej na miejscu niż odnośnie debiutanta. Jeśli nawet miał przebłyski to zawiódł jeśli chodzi o rozwój motocykla przez co cały team stracił większość sezonu. To w kontekście jego przyszłości raczej nie napawa optymizmem. Przypuszczam, że Rins będzie go w tym roku srogo objeżdżał i jeśli zostanie w Suzuki to w tej sytuacji akcje AI będą mocno spadać. Fabrycznego kontraktu szuka na przykład młodszy i chyba ciekawszy marketingowo Petrux.

        • @ivar, w sezonie 2017 dwóch debiutantów stawało na podium, startując dla zespołu satelickiego. Rins, dołączając do FABRYCZNEJ, zwycięskiej ekipy, która poważnie myśli o wygrywaniu kolejnych wyścigów, nie przyszedł po to, by dowozić miejsca w TOP10, ale żeby kontynuować to, co robił Vinales (może nie od razu), mając taką przewagę, że zespół ma dwa lata doświadczenia więcej. Jeżeli mimo utraty ogromnej części sezonu, i niekonkurencyjnego motocykla zajmował 4. i 5. miejsce, to pokazuje, że podium było jak najbardziej w zasięgu jego umiejętności (choć sam na początku roku byłem co do nich sceptyczny. Dopiero potem widać było, że nie odstaje od Iannone, a nawet czasem go przeskakuje). Nie wiem dlaczego jedno czy dwa miejsca w TOP3 dla Rinsa miałoby być jakimś wielkim zaskoczeniem.

        • Nie byłoby zaskoczeniem i pewnie jest to kwestia czasu, żeby osiągnął to w tym sezonie. Kontynuować wyniki Vinalesa miał przede wszystkim AI29. O ile faktycznie debiutanci w tech3 osiągali podia to trzeba też zauważyć, że mieli jedne z najlepszych pakietów satelickich od lat. Zdobywanie podiów w sezonie debiutanckim nie było raczej standardem w ostatnim czasie. Biorąc pod uwagę to, że AI29 ‚pomylił’ silniki to nie wiadomo czy 2 lata doświadczenia zespołu mogły to zrównoważyć. Do tego też 2 grube kontuzje i mimo to niewielka strata do utytułowanego team partnera. Nie można oceniać sezonu Rinsa w oderwaniu od tych wszystkich faktów. Według mnie najbardziej miarodajnym, mimo że też dalekim od ideału odniesieniem tutaj jest debiutancki sezon Vinalesa. A to porównanie wypada już niekoniecznie na niekorzyść Rinsa. Oczywiście idąc tym tropem po sezonie 2018 trzeba będzie porównywać do sezonu gdzie Vinales wygrał na Silverstone.

  3. No wreszcie coś co rozumiem. Koleś jasno opisuje sytuację i jest zadowolony (!!!) , co nieczęsto się słyszy z ust zawodników ostatnimi czasy. Oby tak było bo mnie osobiście RR-ki wyraźnie brakuje w pierwszej piątce i gdyby tak się plasowali w 2018 to byłbym bardzo ale to bardzo zadowolony.

  4. No i super, to mnie baaardzo cieszy! :) Kibicuję Suzuki, a zwłaszcza Iannone, bo na Rinsa to raczej nie stawiam ;p Ale liczę, że w tym sezonie nie raz powalczą w czubie GSX-RRki <3

  5. Czekam na dobre wyniki Rinsa:)jak się śpisze to Suzuki niech go trzyma a nie jak z Vinalesem że za mało chcieli mu zapłacić.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
82 zapytań w 1,524 sek