Home / MotoGP / Bridgestone w pięknym stylu wycofuje się z MotoGP

Bridgestone w pięknym stylu wycofuje się z MotoGP

Zdjęcie z Circuit of the Americas (2015), wykonane przez Bonnie Lane  – laureatkę pierwszej nagrody w Konkursie Fotograficznym Bridgestone

Zdjęcie z Circuit of the Americas (2015), wykonane przez Bonnie Lane
– laureatkę pierwszej nagrody w Konkursie Fotograficznym Bridgestone

Bridgestone – pierwszym oficjalnym dostawcą opon dla MotoGPTM

Po 14 latach obecności na torach wyścigowych, Bridgestone wycofuje się po rekordowym sezonie z MotoGPTM. W swoim dorobku firma ma między innymi zwycięstwo w Mistrzostwach Świata MotoGP™ zdobyte po raz pierwszy w 2007 roku oraz uzyskany w 2009 roku status pierwszego oficjalnego dostawcy opon na potrzeby tych wyścigów.

W trakcie kadencji Bridgestone jako Oficjalnego Dostawcy Opon MotoGPTM co roku ustanawiane były kolejne rekordy okrążenia. Tylko w mijającym sezonie użytkownicy wyścigowych opon Bridgestone BATTLAX MotoGPTM ustanowili łącznie 11 rekordów okrążenia, 13 rekordów okrążenia w czasie rundy kwalifikacyjnej i 12 rekordów czasowych w wyścigach.

Podziękowania za wspaniałą współpracę

Na przyjęciu pożegnalnym zorganizowanym w Walencji do strefy reprezentacyjnej Bridgestone dla VIP-ów przybyło ponad 160 gości. Przedstawiciele firmy złożyli podziękowania za wsparcie, jakie firma otrzymywała od nich przez ostatnie 14 lat, zespołom MotoGPTM, motocyklistom, producentom, Dorna, IRTA, FIM i innym partnerom. Specjalne podziękowania skierowano także do milionów kibiców MotoGPTM z całego świata za ich nieustające zainteresowanie mistrzostwami.

Wyścig o Grand Prix Walencji 2015 był okazją do zorganizowania 4. edycji prestiżowego Konkursu Fotograficznego Bridgestone. Zadaniem uczestników konkursu było uwiecznienie przebiegu wyścigów MotoGPTM. Eksperci wybrali 3 najlepsze prace, a wieczorem ogłoszono wyniki konkursu.

Zwyciężczynią została Bonnie Lane z Wielkiej Brytanii. Gratulacje należą się jej za uchwycenie ducha osiągów oraz współzawodnictwa, a także za wysoki poziom techniczny zdjęcia. Drugie i trzecie miejsce zajęli odpowiednio Włoch – Marco Campelli oraz Holender – Henk Keulemans.

Henk Keulemans_trzecia nagroda_Konkurs Fotograficzny Bridgestone_Grand Prix Aragonii 2015

Trzecie miejsce, Grand Prix Aragonii 2015, Autor: Henk Keulemans

Marco Campelli_druga nagroda_Konkurs Fotograficzny Bridgestone_Grand Prix Sachsenring 2015

Drugie miejsce, Grand Prix Sachsenring 2015, Autor: Marco Campelli

Największe sukcesy Bridgestone w Mistrzostwach Świata MotoGP od 2002 roku:

  • Pierwszy wyścig MotoGP: Grand Prix Japonii 2002, tor Suzuka
  • Pierwsze pole position w MotoGP: Grand Prix Australii 2002 – Jeremy McWilliams, Proton Team KR
  • Po raz pierwszy na podium MotoGP: Grand Prix Rio 2003 – Makoto Tamada, Pramac Honda
  • Pierwsze zwycięstwo w MotoGP: Grand Prix Rio 2004 – Makoto Tamada, Camel Honda
  • Pierwsze mistrzostwo świata MotoGP: 2007 – Casey Stoner, Ducati Marlboro Team
  • Drugie mistrzostwo świata MotoGP: 2008 – Valentino Rossi, Fiat Yamaha Team
  • Ostatni wyścig MotoGP: Grand Prix Walencji 2015
  • 242 wyścigów o Grand Prix, 159 zwycięstw, 464 razy na podium, 157 pole positions, 9 tytułów mistrza świata

 

 … oraz w 2015 roku:

  • W trakcie 18 wyścigów o Grand Prix i oficjalnych testów grupowych zużyto ponad 9000 opon BATTLAX
  • 27 specyfikacji opon bezbieżnikowych i przeznaczonych na mokrą nawierzchnię zapewniało motocyklistom optymalny poziom bezpieczeństwa i osiągów
  • Najwyższa temperatura toru w 2015 roku: 55°C w czasie wyścigu o Grand Prix Katalonii
  • Najniższa temperatura toru w 2015 roku: 13°C na Grand Prix Francji, w czasie 3. swobodnego treningu
  • 11 rekordów okrążenia w czasie wyścigu MotoGP ustanowionych na oponach Bridgestone
  • 13 rekordów okrążenia w czasie rundy kwalifikacyjnej MotoGP ustanowionych na oponach Bridgestone
  • 12 rekordów czasowych w wyścigach ustanowionych na oponach Bridgestone

Informacja prasowa

AUTOR: Thom@s

Założyciel MotoGP.pl - Redaktor Naczelny portalu. Od ponad 10 lat związany ze sportami motorowymi na dwóch i czterech kółkach. Prywatnie zafascynowany motocyklami.

komentarzy 6

  1. faktycznie zwycięska fota, kozak. Można prosić o jakiś link do zdjęcia w wyższej rozdzielczości? Chętnie zrobiłbym sobie z tego tapetę na lapku.

  2. Postarali się w tym roku. Na wielu torach poprawiono rekordy okrążeń – duży wkład miała tu jakość ogumienia. Okazała się zbawienna dla Yamahy i Lorenzo (lubiących wysokie prędkości), a zarazem były przekleństwem dla Hondy. Długo pozostali przy MotoGP, ale jest sporo tańsza od F1.

  3. 9 tytułów mistrza świata, itd…
    Trochę głupia ta statystyka, skoro tylko 2 tytuły zostały zdobyte, gdy jeździły jeszcze Micheliny i Dunlopy :D

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
161 zapytań w 1,580 sek