Home / MotoGP / Było, jest i będzie… GP Malezji

Było, jest i będzie… GP Malezji

Trzynasta eliminacja Motocyklowych Mistrzostw Świata zagości już w przyszłym tygodniu na torze Sepang w Malezji. Obiekt ten został wybudowany w 1998 roku (w zaledwie 14 miesięcy!), natomiast zmodyfikowany w 1999 roku. Posiada on: 5 548m długości, 25m szeTrzynasta eliminacja Motocyklowych Mistrzostw Świata zagości już w przyszłym tygodniu na torze Sepang w Malezji. Obiekt ten został wybudowany w 1998 roku (w zaledwie 14 miesięcy!), natomiast zmodyfikowany w 1999 roku. Posiada on: 5 548m długości, 25m szerokości, najdłuższą prostą mającą 920m, 5 zakrętów w lewo i 10 w prawo oraz Pole Position z lewej strony toru.

BYŁO:

Grand Prix Malezji to zawody rozgrywane na torze, który budowano z myślą o wyścigach F1. Jednakże tor Sepang przyciągnął również wyścigi motocyklowe. Rekord okrążenia w kwalifikacjach jak i w wyścigu należy do Valentino Rossi’ego. Rekordy te pochodzą z 2004 roku, kiedy to Valentino (tak samo jak teraz) jeździł na Yamasze. Czasy te wynoszą: kwalifikacje: 2’01.833; wyścig: 2’03.253.
Zwycięzcami w poszczególnych latach w klasie MotoGP byli: 2005 – Loris Capirossi; 2004 i 2003 – Valentino Rossi; 2002 – Max Biaggi.

Warto również wspomnieć o debiutancie w tym sezonie — Danielu Pedrosie, który to bardzo szybko uczy się torów. Chodzi oczywiście o „uczenie” się ich na motocyklu klasy MotoGP. Np.: kiedy to pierwszy raz w życiu jechał na torze Laguna Seca, zdołał zająć wysokie drugie miejsce.

W tamtym roku pierwszy i drugi rząd startowy w Malezji (w klasie MotoGP) wyglądał tak:
Loris Capirossi, Sete Gibernau, John Hopkins, Shinya Nakano, Kenny Roberts Jr. oraz Nicky Hayden. Valentino Rossi startował z siódmej pozycji.
Natomias podium po wyścigu zajęli odpowiednio: Loris Capirossi (pierwszy), Valentino Rossi (drugi), Carlos Checa (trzeci).

JEST:

Zawodnicy Repsol Honda jeżdżą równym tempem. Hayden tylko we Francji, na Donington Park oraz w Czechach nie stanął na podium. Od początku sezonu były 2. i 3. miejsca, a nawet zwycięstwo w Assen i na Laguna Seca. Dani Pedrosa może zaliczyć, jak na razie, swój debiut w klasie MotoGP za udany. Jest drugi w klasyfikacji generalnej, zaraz za swoim kolegą z zespołu, z dorobkiem 176 pkt. i traci do pierwszego Hayden’a 25 pkt.

Równo jeździ debiutant MotoGP Casey Stoner. Zajmuje miejsca zazwyczaj w pierwszej piątce (Czechy — 6. miejsce), pomijając wyścig na Mugello i w Katalonii, którego nie ukończył oraz wyścig w Niemczech, w którym nie wziął udziału z powodu wywrotki podczas porannej sesji warm-up. Jest on szósty w klasyfikacji mistrzostw z dorobkiem 101 pkt.

Camel Yamaha Team miewa różne wyścigi. Były zwycięstwa Rossi’ego (Katar, Włochy, Katalonia i Niemcy), czwarte miejsce w Turcji, czternaste w Jerez, ósme w Assen oraz drugie miejsce w Wielkiej Brytanii i Czechach. Trzeba pamiętać, że Mistrz Świata nie ukończył aż trzech wyścigów: Chiny, Francja i USA. Było również trzecie miejsce Edwards’a w Chinach i świetny występ w Holandii. Warto przypomnieć, że gdyby nie wywrotka na ostatnim zakręcie przed metą, to może w końcu „Teras Tornado” zwyciężył by w „klasie królewskiej”. Może tym razem uda się Colin’owi zwyciężyć? Może podium?

Loris Capirossi był jednym z głównych kandydatów do tytułu mistrza świata. Jednak gdy nabawił się kontuzji na torze Catalunya, może już o nim raczej pomarzyć. „Capirex” wygrał pierwszą rundę Motocyklowych Mistrzostw Świata w Jerez i na pewno chciał powtórzyć wyczyn w Katalonii, lecz nie do końca wszystko potoczyło się po jego myśli. Włoch na pewno jest zadowolony swoim występem w Brnie, kiedy to zajął pierwszy stopień podium. Zajmuje on piąte miejsce w „generalce” ze 151 punktami.

Stete Gibernau, po przerwie w wyścigach z powodu złamania obojczyka w Barcelonie, po kilku operacjach zapowiedział, że w Malezji będzie walczyć o jak najlepsze miejsce.

BĘDZIE:

Faworyci do zwycięstwa: Valentino Rossi i Loris Capirossi
Wskoczą na podium: Hayden, Melandri i Pedrosa
Nic z tego: D’Antin Ducati
Czarny koń: Casey Stoner, Sete Gibernau i John Hopkins

źródło zdjęcia: crash.net

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
140 zapytań w 1,285 sek