Home / MotoGP / Capirossi z Ducati w 2011 – oficjalnie!

Capirossi z Ducati w 2011 – oficjalnie!

Oficjalnie potwierdzono to, czego spodziewaliśmy się od dawna. Zespół Pramac Racing podpisał bowiem kontrakt z Lorisem Capirossim, dzięki czemu Włoch już w listopadzie przesiądzie się z błękitnej maszyny Suzuki na zielono-białe Ducati.

W latach od 2003 do 2007 „Capirex” jeździł dla fabrycznego zespołu bolońskiego producenta. W trakcie tych pięciu sezonów spędzonych na Desmosedici wygrał on siedem razy, a w 2006 roku zajął nawet trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej. To właśnie #65 wciąż pozostaje jedynym zawodnikiem, poza Casey’em Stonerem, który wygrał wyścig na Ducati z silnikiem o pojemności 800cc – miało to miejsce w Japonii w sezonie 2007, gdzie zresztą właśnie w tym samym momencie #27 zapewnił sobie mistrzowski tytuł. Później Włoch przeszedł do Suzuki, gdzie jednak nie radził sobie najlepiej i wywalczył w trakcie trzech lat zaledwie jedno podium. Po trzyletniej współpracy z producentem z Hamamatsu, Capirossi powróci jednak do swojego rodzimego konstruktora.

 

„Ten powrót do Ducati sprawia, że czuję się jak dziecko, naprawdę nie czuję tego, że mam już trzydzieści siedem lat! Bardzo chcę rozpocząć nowe wyzwanie, więc ogromnie się cieszę z tego, iż osiągnęliśmy z teamem Pramac Racing porozumienie, a ja będę częścią włoskiego zespołu. Chciałbym podziękować szefowi tejże ekipy – Paolo Campinotiemu za danie mi tej ogromnej szansy i za zaufanie mi. Ponownie będę jeździć na Ducati, na którym w przeszłości dobrze mi szło, a dodatkowo mogłem rozwinąć się w sezonie 2007 – to dla mnie naprawdę unikalne uczucie. Dziękuję Suzuki za lata, które spędziliśmy razem. Dzięki temu, że zawsze dobrze się dogadywaliśmy, dostałem szansę przetestowania Desmosedici już w Walencji, za co naprawdę im dziękuję,” powiedział 37’latek z Bolonii, który jest najstarszym zawodnikiem w całej stawce MotoGP.

Sezon 2010 nie jest udanym dla Lorisa, który nie punktował aż w dziewięciu wyścigach, a w klasyfikacji generalnej jest siedemnasty, ostatni spośród etatowych zawodników. To jednak nie zraziło Campinotiego i pomimo tego postanowił podpisać umowę ze swoim rodakiem, który w tym roku nabawił się kilku kontuzji. Warto przy okazji zaznaczyć, że przyszłoroczny cykl zmagań będzie dla Capirossiego czternastym w klasie królewskiej, a dwudziestym drugim w Motocyklowych Mistrzostwach Świata! W tym czasie #65 wystartował w ponad trzystu wyścigach, zdobył dwa tytuły w klasie 125cc i jeden w 250cc, wygrał dwadzieścia dziewięć razy, łącznie dziewięćdziesiąt dziewięć razy stał na podium, a czterdzieści jeden razy startował z Pole Position.

 

„Bardzo cieszy nas to, iż zawarliśmy umowę z jednym z najbardziej doświadczonych zawodników, a zarazem z jednym z najbardziej utytułowanych spośród stawki MotoGP. Osiągnięcie porozumienia pomiędzy nami nie było trudne, ponieważ zarówno Loris jak i cały team Pramac Racing zawsze chce walczyć o jak najwyższe cele. Nie muszę chyba wiele o nim mówić, każdy dobrze go zna, my znamy jego wartość i jesteśmy pewni, że dzięki jego charakterowi będziemy dobrze się bawili na każdym torze, a dodatkowo zdobywać będziemy satysfakcjonujące nas wyniki. Bardzo cieszy nas to, że razem z Lorisem świętować będziemy nasz dziesiąty sezon w Motocyklowych Mistrzostwach Świata – napawa nas to dumą. Wiemy, że osiągnął on już dziewięćdziesiąt dziewięć finiszów na podium we wszystkich kategoriach i mamy nadzieję, że zamienimy ten wynik na trzycyfrowy. Chciałbym na koniec podziękować naszym partnerom, którzy są zadowoleni z naszego wyboru. Mam nadzieję, że fani Lorisa i teamu Pramac Racing będą z pasją śledzić nasze przyszłoroczne poczynania,” powiedział z kolei szef owej ekipy – Paolo Campinoti.

 

Za rok w zespole Pramac Racing dojdzie do sporych przetasowań, ponieważ miejsce Aleixa Espargaro zajmie właśnie Capirossi. Na chwilę obecną Mikę Kallio na dwie ostatnie rundy sezonu zastąpi Carlos Checa, a wszystko wskazuje na to, że za rok miejsce Fina n cały cykl zmagań zajmie z kolei Francuz Randy de Puniet.

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
126 zapytań w 1,092 sek