Home / MotoGP / Casey Stoner kończy karierę!!

Casey Stoner kończy karierę!!

Szok i niedowierzanie. Tak w skrócie można nazwać reakcje towarzyszące najpierw dziennikarzom zgromadzonym na konferencji prasowej we Francji, a potem całemu światkowi wyścigów motocyklowych. Casey Stoner zdecydował się zakończyć po tym sezonie karierę w Grand Prix!

Podczas tradycyjnej konferencji prasowej, która odbyła się dzisiejszego popołudnia na zapleczu toru Le Mans, jednym z obecnych był oczywiście Australijczyk, obecny lider klasyfikacji generalnej. Jest to tym bardziej szokujące, że przecież zaledwie dwa tygodnie temu w Portugalii ten 26’letni zawodnik zaprzeczył pogłoskom, jakoby chciał odejść po sezonie 2012. Mało tego, negocjował już nawet roczny kontrakt z zespołem Repsol Honda, na starty w jej barwach w kolejnym cyklu zmagań.

„Zasadniczo podjąłem tą decyzję po długich rozmyślaniach, wielu rozmowach z moją rodziną i żoną, a to wszystko kiełkowało we mnie przez ostatnich kilka lat,” rozpoczął dwukrotny Mistrz Świata MotoGP, który jako jedyny póki co sięgnął po tytuł wraz z Ducati, a rok temu triumfował z Hondą. Na koniec tego sezonu kończę swoją karierę w MotoGP, nie będę się ścigał w Mistrzostwach Świata 2013. Zajmę się innymi rzeczami w moim życiu.”

W lutym, jak na ironię dokładnie 16 lutego w dniu urodzin Valentino Rossiego, Casey po raz pierwszy w życiu został tatą. Urodziła mu się bowiem córeczka Alessandra Maria. Wielu mówi, że to właśnie troska o rodzinę spowodowała taką, a nie inną decyzję Stonera. Wszak jeszcze niedawno mówił, że starty w zespole Repsol Honda to spełnienie jego dziecięcych marzeń i chce się w nich ścigać przynajmniej przez kilka najbliższych sezonów.

„Po tylu latach uprawiania tego sportu, który kocham, a z moją rodziną poświęciliśmy wiele, bym znalazł się tu gdzie jestem, teraz wyścigi mocno się zmieniły. Ten sport zmienił się jednak w sposób, w który jak nie chcę się dalej ścigać. Nie mam w sobie już tej pasji do niego i lepiej będzie, jeśli odejdę na emeryturę już teraz,” mówił dalej Australijczyk.

„Jest wiele rzeczy, które mnie rozczarowały, a także wiele, które sprawiały, że kochałem ten sport, ale ogólnie to wszystko poszło w złym kierunku. I tak, dokładnie, nie będę się już więcej ścigać. Byłoby miło, gdybym mógł powiedzieć, że będę jeździć w przyszłym sezonie, ale wtedy gdzie byśmy zaszli? Dlatego zdecydowaliśmy się odejść już teraz. To jednak niczego nie zmienia jeśli chodzi o ten sezon, nadal chcemy wygrywać wyścigi, a ja będę dawał z siebie maksimum.”

Rodzi się pytanie, kto zastąpi obecnego #1 w Repsol Hondzie za rok? Dani Pedrosa najprawdopodobniej zostanie w zespole, a Marc Marquez nie może do niego dołączyć już w 2013, ponieważ regulamin zabrania debiutantom startowania od razu w ekipach fabrycznych. Macie jakieś propozycje?

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

komentarzy 31

  1. Naprawdę trudno uwierzyć! Ale uzasadnił to rozsądnie. Myślę, że najbardziej cieszy się Pedrosa, no i Lorenzo oczywiście.

  2. Lorenzo do Repsola, a Rossi do Yamahy. No chyba, ze Ducatii zrobi duzy postep, to wtedy Vale zostanie na kolejne dwa lata.

  3. Dużo mówiło się o tym i szczerze nie zaskoczyła mnie ta wiadomośc. Trochę szkoda, bo polubiłem Casey’a. Mam nadzieje, że odejdzie z trzecim majstrem! :))

  4. A tak swoją drogą – czemu Dani Pedrosa i Jorge Lorenzo debiutowali w fabrycznych ekipach, skoro jest zakaz. Czy przed 2009 rokiem obowiązywał, że zrobiono jakieś ustępstwo?? ;]

    • Przepis wprowadzono właśnie po sezonie 2008, czyli po debiucie Lorenzo i zgarnięciu przed niego w 3 pierwszych rundach 3 Pole Position i 3 miejsc na podium – w tym zwycięstwa :)

    • Z tego co ja pamiętam to dopiero w 2009r. wprowadzono przepis mówiący o tym, że debiutanci w MotoGP nie mogą jeździć w zespołach fabrycznych. Wyjątkiem było wtedy Suzuki, bo miało tylko jeden team, a Yamaha Honda i Ducati co najmniej dwa.

      A co do artykułu – szkoda że Stoner odejdzie, ale z drugiej strony to jego decyzja i należy ją uszanować.

  5. Paweł Prętki

    Nie dziwie mu się,nie było sezonu żeby nie wprowadzali zmian i za każdym razem na gorsze tylko straty dla ekip masakra.

  6. Rossi do Repsola +++++++

  7. Najprawdopodobniej Rossi albo Brandl pójdzie do Hondy Repsol, jednakże Stefan ma większe szanse i od 2014 roku razem z Marquezem będą stanowić parę młodych, perspektywicznych, piekielnie szybkich kierowców Hondy. ;)

  8. Repsol bedzie cisnal o zmianę przepisu dla debiutantów i w miejsce Caseya pojedzie Marquez (taka mam nadzieje :-))

    • Według mnie Dorna nie zniesie tego zakazu – nie zniosła chociażby dla Simoncelliego, nie zniesie i tym razem. Właśnie po to to wprowadzili, żeby, tak jak Pedrosa czy Lorenzo, zawodnicy pokroju Marqueza od razu nie wskakiwali do fabrycznych ekip ;-)

  9. Bradl jest spoko, ale to nie zawodnik pokroju Pedrosy. Wiec moze #6 trafi do Repsola, ale najwyzej na jeden sezon? Zrobilo sie ciekawie :)

  10. no to ciekawe bo ostatnio szef HRC powiedział że Rossi niema opcji aby dołączył do zespołu, więc może…ku zaskoczeniu wszystkich Lorek wskoczy na m-ce Stonera… Szczerze chciałbym zobaczyć jak Lorenzo lata na tej Hondzie, wydaje mi się nawet, że jeździłby lepiej od Stonera bo widać jaką ma przewagę w Yamasze podłóg innych zawodników ją reprezentujących. A Rossi do Yamahy(przyciągnie sponsora bo chyba nie mają za specjalnego, a w zeszłym sezonie mieli problem jak odszedł na znalezienie głównego), Bradl poza tym wydaje mi się, że wskoczy na m-ce Daniego bo szczerze chłopak ma jakąś trudność w przełamaniu się.

  11. Przepis wg mnie jest nie trafiony w przypadku zawodników którzy awansują z niższych klas. Przepisu nie zniosą ale mogą go zweryfikować tak, zeby np nagroda za zdobycie MŚ Moto2 była mozliwosc startu w ekipie fabrycznej MotoGP. Nelka, pamiętaj ze kasa gra najwieksza role i jesli Repsol Cos mówi to nie jest to olewane przez Dorne. Sponsorami ten sport stoi. A zeby nie było tak całkiem obok tematu, to najbardziej zaluzje ze nie zobacze duetu #27 i #93 w jednym zespole :-(

  12. @mat – różnica jest jednak taka, że Stoner i Pedrosa dostają równie dobre motocykle. W Yamasze tak nie jest… ;]

  13. Rossi do Repsola nie wróci , głównym powodem są złe stosunki z szefem Hondy .Ostanie „wyśmiewanie” się z Rossiego i jego wyników z Ducati na pewno nie załagodziły kontaktów . Jedynie do Yamahy ma szanse wrócić , bo tam po odejściu z teamu przy najmniej docenili jego pomoc w rozwoju motocykla i to że zawsze pchał zespół do przodu .

  14. Repsol Honda wystawi fabryczną maszynę dla Marqueza pod szyldem nie Repsola i Marquez wszystkich objedzie.

  15. Dovi wróci do hondy a rossi na yamahe ale nie fabryczną tylko tech 3

  16. szkoda bo miałem nadzieje ze stoner zdobędzie tyle tytułów co rossi a tak dalej mam dylemat który z nich jest lepszy.apropo przepisów, zmieniali,zmieniają i będą zmieniać.

  17. fireblade1980

    i znów trzeba będzie oglądać gębę Lorenzo na najwyższym stopniu podium no chyba że Rossi zmieni zespół .szkoda Stonera ale taki jego wybór…

  18. no i gitara, nie przepadałem za kangurem i się cieszę, co do Doctora to jeśli nie Repsol(problemy ze stosunkami), myślę że do Yamahy też nie planuje jeśli Lorenzo bd śmigać w fabrycznej(zważywszy powód odejścia Rossiego z Yamahy) zostaje Ducati a ponoć już coś planują i bodajże w przyszłym tygodniu #46 i #69 mają testować nowe motocykle więc może wyniki Rossiego się poprawią

  19. Spies do Hondy a Dovizioso do Yamahy fabrycznej, albo Crutchlow do jednego albo drugiego teamu :) co wy na to :)

  20. ale się porobiło;). Szkoda, że podjął taką decyzję ale też go rozumiem. Ma małe dziecko i chce być przy nim a nie widywać je raz na miesiąc. Namieszał nieźle teraz. Jeżeli Stoner faktycznie odejdzie to Lorek będzie wszystko wygrywał. Pedrosa czasem ma przebłyski ale to za mało. Honda musi pozyskać kogoś kto faktycznie zagrozi Lorenzo. No chyba, że Lorek przejdzie do Hondy to wtedy Yamaha będzie miała problem. Ben jak na razie jeździ poniżej oczekiwań. Rossi ma sporą szansę wrócić do któregoś zespołu ponieważ ma największe doświadczenie. Dovi raczej do Hondy nie wróci po tym jak go potraktowali. Poczekamy zobaczymy

  21. Każdy kto się ściga w „Repsolu” odchodzi z nudnego GP,lub kończy karierę…

  22. Nie ma szans na powrót Rossiego do Hondy lub Yamahy bo obie te fabryki mają już swoich kandydatów na mistrza i Rossi do tej układanki nie pasuje. Co do zmiany przepisów to wątpię czy Dorna się zgodzi, jest uzgodnienie między Dorna i IRTA dotyczące takich zmian i żadna ze stron nie ma interesu w tym żeby coś zmieniać. Co Stonera to względy rodzinne nie mały dużego wpływu na jego decyzję i sam to stwierdził. Przyczyny są inne i niestety chociaż nie byłem jego wielkim fanem muszę przyznać że wielu kwestiach ma rację. Pokazuje to także, że tylko on potrafił jeździć Ducatem po 2006 roku i wszystkie głosy mówiące o tym, że mistrzostwo z 2007 roku zdobył dzięki bajkowi były nieuczciwe.

  23. Imię...andi2515

    zamiast wypowiadac sie o decyzji stonera to juz pelno spekulacji gdzie rossi przejdzie.Najlepiej na emeryture bo robi to samo co w f1 schumacher pokazuje ze mistrzostwa zdobywal dzieki sprzecie

  24. Szkoda Stonera. Gdyby Rossi i Marquez dostali porównywalne motocykle to myśle, że moglibyśmy oglądać ciekawe pojedynki z Casey’em i Lorenzo. Brakuje porównywalnych prototypów .

  25. no i dobrze:-)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
134 zapytań w 1,636 sek