Home / MotoGP / Ciężki żywot „satelitów”

Ciężki żywot „satelitów”

Czy kategoria MotoGP znajdzie się w potrzasku, dryfując w kierunku zespołów nie większych niż dwóch zawodników ? Wygląda na to, iż największych sponsorów interesują tylko zespoły fabryczne, bądź też zespoły wspierane przez producentów motocykli. W tarapCzy kategoria MotoGP znajdzie się w potrzasku, dryfując w kierunku zespołów nie większych niż dwóch zawodników ? Wygląda na to, iż największych sponsorów interesują tylko zespoły fabryczne, bądź też zespoły wspierane przez producentów motocykli. W tarapatach znalazły się zespoły satelitarne, coraz częściej pozbawione dopływu gotówki.

„Dorna i całe otoczenie MotoGP muszą w jakiś sposób poradzić sobie z problemem sponsorowania zespołów, albowiem w innym wypadku dojdzie do naturalnej śmierci zespołów satelitarnych” — w ten sposób wyrażał swoje obawy Francuz, Herve Poncharal, od lat szef zespołu Yamaha Tech3.

Na dwa tygodnie przed zakończeniem ubiegłego sezonu tylko 13 zawodników MotoGP posiadało umowę o pracę na następny rok. Pozostali z trwogą spoglądali na swoich dotychczasowych pracodawców i szanse na przyszłość albo też rozważali możliwość zmiany kategorii bądź zajęcia.

Sam Poncharal może mówić o „nadzwyczajnym pechu”, albowiem wraz z odejściem do Hondy Toniego Eliasa utracił nie tylko najlepszego zawodnika, ale również głównego sponsora — czyli Fortunę.
Z podobnym problemem musi zmagać się Sito Pons.
W ubiegłym sezonie startował wraz z Alexem Bartosem i Troyem Baylissem. Sponsor Camel chce pozostać ze swoim zawodnikiem Maxem Biaggim. Jednakże nie jest to zgodne ze strategią i planami samej Hondy, która otwarcie im się przeciwstawiła.
Obsadzając w barwach swojego zespołu Carlosa Checę i Caseya Stonera udało mu się wprawdzie uzyskać dwóch „wysoko karatowych” zawodników, jednakże poszukiwanie równie wartościowego sponsora okazało się dla tego biznesmena z Hiszpanii zadaniem o wiele trudniejszym.

Nie lepiej dzieje się również w zespole Kenny Roberts’a ( KR Honda ), Petera Clifforda (WCM Blata ) i Luisa D’Antin (Ducati D’Antin).
Jak bowiem wiadomo „materiał wartościowy i konkurencyjny” musi mieć swoją wysoką cenę. Nie wszystkie zespoły mogą sobie jednak pozwolić na jej płacenie …

Zawodnicy posiadający miejsca pracy w roku 2006 ( potwierdzone )

Valentino Rossi (Yamaha Gauloises)
Colin Edwards (Yamaha Gauloises)
Marco Melandri (Fortuna Honda)
Toni Elias (Fortuna Honda)
Nicky Hayden (Repsol Honda)
Dani Pedrosa (Repsol Honda)
Loris Capirossi (Ducati Marlboro)
Sete Gibernau (Ducati Marlboro)
Shinya Nakano (Kawasaki Racing)
Randy de Puniet (Kawasaki Racing)
Makoto Tamada (Konica Minolta Honda)
John Hopkins (Suzuki MotoGP)
Chris Vermeulen (Suzuki MotoGP)

Jeszcze nie potwierdzone oficjalnie

Kenny Roberts (KR Honda)
Roberto Rolfo (D´Antin Ducati)
Carlos Checa (Honda Pons)
Casey Stoner (Honda Pons)
James Ellison (Yamaha Poncharal)

Wolne miejsca można jeszcze znaleźć u :

WCM-Blata
KR Honda
Ducati D´Antin
Yamaha Poncharal

Zmiana kategorii:

Troy Bayliss (powrót do mistrzostw świata Superbike )
Shane Byrne (brytyjskie mistrzostwa Superbike )

Ciągle bez pracy:

Max Biaggi
Alex Barros
Ruben Xaus
Alex Hofmann
Franco Battaini

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
17 zapytań w 0,716 sek