Home / MotoGP / Co dzieje się za kulisami Dorny po odejściu Alonso?

Co dzieje się za kulisami Dorny po odejściu Alonso?

Javier Alonso Jakiś czas temu poinformowaliśmy Was, że Javier Alonso odchodzi z Komisji Wyścigowej. Dziś uchylimy rąbka tajemnicy dotyczącego nowego podziału obowiązków. Obecnie przekonstruowywanych jest kilka rzeczy, więc wielkie przewroty nie zostały uznane za konieczne.

Dorna woli wypowiedzieć się w późniejszym czasie o niespodziewanym rozstaniu z Javierem Alonso, który był odpowiedzialny za otoczkę eventów wyścigowych i uchodził jako desygnowanego zastępcę CEO Dorny Carmelo Ezpelety.

Kliknij, aby pominąć reklamy

„Pracujemy nad nową organizacją firmy.” – to jedyne stanowisko Dorny, które można usłyszeć. Oficjalnie mówi się, że Alonso został oddelegowany na urlop.

Ale ten, kto w przeciągu minionego półrocza regularnie przyglądał się funkcjonowaniu Dorny, IRTA i FIM oraz pracy menedżerów zespołów i ich właścicieli oraz innym, których wspiera Dorna z pewnością nie mógł usłyszeć niczego dobrego o Alonso. W ostatnim czasie zdenerwował niejedną osobę. Przez to doszło między nim, a Ezpeletą do waśni.

Również relacja Alonso z dyrektorem operacyjnym Dorny Enrique Aldaną była od dłuższego czasu dość napięta. Aldana – prawnik uchodzący za szarą eminencję Dorny – nie miesza się jednak w działania operacyjne i w pierwszej kolejności troszczy się o umowy oraz finanse.

Po odejściu Alonso kolejni uczestnicy zostali dopuszczeniu do głosu. Alonso przejawiał niekiedy nieprzyjemne i niemiłe usposobienie. Zachowywał się też tak, jakby był świadomy swojej władzy i bywał kapryśny. Wśród członków dyrekcji wyścigowej można było usłyszeć krytykę o nim. Lecz głośno, „na wizji” nikt nie chciał o tym rozmawiać, ponieważ Alonso uchodził za przyszłego wielkiego człowieka w Dornie.

W ostatnich tygodniach i miesiącach Javier „Juppi” Alonso stał się coraz bardziej niepopularny, a przy GP Walencji doszło wręcz do eskalacji tej niepopularności.

W Dornie było już rozważane, żeby zaufana osoba Ezpelety, czyli Alberto Puig, zyskała nowe kompetencje by móc jej powierzać nowe zadania. Puig, zwycięzca 500cc z Jerez w 1995 i odkrywca talentu Daniego Pedrosy przejął już obowiązki w związku z Pucharem Red Bull Rookies i zarządza umowami azjatyckiego konkursu młodych talentów Shell Advance Asian Talent Cup. Do tego Puig buduje zespół Hondy w Mistrzostwach Świata Moto3, który tymczasowo nazywa się GB Team i wystawia motocykl dla Johna McPhee.

CEO Dorny Ezpeleta i Enrique Aldana, dyrektor operacyjny i dyrektor finansowy, dyrektor zarządu Manuel Arroyo i dyrektor marketingu Paul Serracanta zacieśniają coraz bardziej wewnętrzny krąg kierownictwa Dorny, która od 1992 roku promuje Mistrzostwa Grand Prix i od 2012 roku Mistrzostwa Superbike.

Po rozstaniu z Alonso jego dotychczasowe zadania zostaną przydzielone na nowo. Alberto Puig powinien w przyszłości zająć się współpracą z zespołami i ITRĄ w klasach Moto3 i Moto2. Miejsce Alonso w Komisji Wyścigowej przejmie sam Ezpeleta, w sprawach technicznych będzie mu doradzał zaufany dyrektor technologiczny Dorny Corrado Cecchinelli.

W Dyrekcji Wyścigowej MotoGP jako następca Alonso brany pod uwagę jest trzykrotny Mistrz Świata Loris Capirossi, co od dłuższego czasu jest tajemnicą poliszynela.

Organizacja padoku MotoGP będzie w prawdzie zarządzona przez Zrzeszenie IRTA, do czego doprowadził Alonso, ale został pozostawiony też łącznik dla promotorów. W trakcie zawierania kontraktów z Dorną Alonso miał kontakt z politykami, którzy są uwikłani w umowy z cyklem Grand Prix. Do tych zadań musi więc zostać oddelegowana nowa odpowiedzialna osoba.

Alonso od jesieni 2012 roku był namiestnikiem Ezpelety w MŚ Superbike. Ta agenda została już dodatkowo powierzona Danielowi Carrerze, który dotąd był odpowiedzialny za kierownictwo w serii Superbike. Po swojej stronie ma Gergorio Lavillę odpowiedzialnego za sprawy sportowe.

Najwyraźniej Dorna nie szuka następcy z prawdziwego zdarzenia dla wszechstronnego i pracowitego Alonso, który z biegiem czasu zgromadził w swoich rękach naprawdę sporo władzy. Jego obowiązki zostaną rozdzielone większej ilości osób.

W tej przejściowej fazie nie pozostaje 70-letniemu Carmelo Ezpelecie nic innego, niż przejęcie jeszcze większej ilości wpływów i okazywanie jeszcze większej charyzmy.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Źródło: Speedweek.com

AUTOR: Paweł Zglejc

Fan motocykli i wyścigów motocyklowych od 2006 roku dzięki takim zawodnikom jak Troy Bayliss, Nicky Hayden, Casey Stoner i James Toseland.

komentarzy 5

  1. DORNA = FIFA = UEFA itp. organizacje działaczy – wszędzie to samo szambo, walka o stołki, wpływy czyli o bardzo duże pieniądze. Ja osobiście bardzo lubię i cenię Capirexa więc życzę mu aby w niedalekiej przyszłości to on stanął na czele tej formacji.

  2. Bardzo ładny artykulik Panie Pawle. Zawsze pozostanie w mojej pamięci Kojak Javier Alonso. RIP 2016

  3. Świetny artykuł, oby więcej, więcej i więcej takich :) nie lubię Dorny, za promowanie swoich rodaków, wręcz przepychanie ich coraz wyżej (juniorskie MŚ, cztery tory, gdzie dwa z nich okazały się najsłabszymi frekwencyjnie wydarzeniami w Europie i parę innych aspektów), ale czy można liczyć w najbliższych latach na zmianę? Wątpię :/

  4. Jeśli redakcja pozwoli, artykuł z innego portalu. Niemniej jednak odzwierciedla przynajmniej mój sposób myślenia o Dornie, a szczególnie zmianach które wprowadza. Nie chce mi się rozpisywać i kraść porównań z tamtej publikacji więc zapodaję link

    http://www.scigacz.pl/WSBK,jest,nudne,Czas,to,naprawic,29950.html

    Polecam szczególnie entuzjastom ostatnich zmian w WSBK, może mały cytat „Decyzja ta nie ma nic wspólnego ze sportem. Czy ktokolwiek kazał Adamowi Małyszowi w szczycie formy skakać z jedną nartą, by konkurencja mogła nadążyć? Czy Schumacher jeździł zawsze z końca wyścigu by dać szanse rywalom? Czy Michael Phelps pływa z 10 kg balastem, żeby inni pływacy zdobyli w końcu jakiś medal? Nie, nie i nie.
    Niby dla nas kibiców, walka na łokcie etc, jak dla mnie to g…prawda.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
165 zapytań w 1,758 sek