Home / MotoGP / Crutchlow najszybszy trzeciego dnia w Hiszpanii!

Crutchlow najszybszy trzeciego dnia w Hiszpanii!

Cal Crutchlow okazał się być najszybszym zawodnikiem ostatniego, trzeciego dnia testów w hiszpańskim Jerez de la Frontera. Dziś pogoda znów spłatała stawce MotoGP figla, ale pod koniec dnia nawierzchnia mocno przeschła – na tyle, iż możliwa była jazda na oponach typu „slick”. W trakcie ostatnich 30 minut jazd podziwiać można było istną sesję kwalifikacyjną!

Tuż po otwarciu toru o godzinie 10:00, w Jerez de la Frontera zaczęło padać i wszystko wskazywało, że taki stan rzeczy utrzyma się już do końca dnia. Stało się jednak inaczej, po południu deszcz przestał padać, a nitka toru zaczęła szybko przesychać. To sprawiło, że na sam koniec praktycznie wszyscy zawodnicy wyjechali na tor i sukcesywnie poprawiali swoje czasy.

Próżno wypatrywać było jednak dwóch Hiszpanów i Amerykanina. Dani Pedrosa zrezygnował z dzisiejszych jazd gdy widział, jakie są warunki pogodowe, a dodatkowo tak jak w Malezji pojawił się dziwny ból karku. Po wczorajszej wywrotce, w której uszkodził on czwarty i piąty palec lewej dłonii, a także mocno poobijał prawe kolano, na tor nie wyjechał także i Alvaro Bautista. Ben Spies, nadal walczący z niedoleczoną kontuzją barku, której nabawił się jeszcze w październiku, również nie wyjechał dziś z boksu.

Wróćmy jednak do tych, którzy jeździli, a najszybszy spośród nich był Cal Crutchlow. Brytyjczyk uzyskał czas 1:39.511, a więc najlepszy w trakcie testów IRTA. Tym samym #35 potwierdził swoją dobrą formę i równe tempo, jakim dysponuje. Dwie dziesiąte wolniej pojechał od niego, pierwszy wczoraj, Valentino Rossi. Włoch oraz jego team-partner Jorge Lorenzo dostali do testów nową ramę. Z powodu braku nowych części do sprawdzania mocno narzekał Crutchlow, ale wspomniana rama nie przyniosła dwójce Yamaha Factory Racing znaczących korzyści. Hiszpan, ponownie prezentujący niesamowite tempo wyścigowe, tym razem był czwarty i o 0.6sek wolniejszy od lidera.

Na trzecim miejscu, pomiędzy reprezentantami Yamahy, znalazł się dziś natomiast Stefan Bradl. Niemiec dokonał tym samym sporego postępu, tracąc mniej niż pół sekundy do lidera. Dodatkowo, co motywujące dla #6 po dwóch upadkach wczoraj i przedwczoraj, był on najszybszym zawodnikiem Hondy. Piąty dziś Marc Marquez, jedyny reprezentant Repsol Hondy pod nieobecność Pedrosy, stracił do swojego byłego rywala z Moto2 niecałe dwie dziesiąte.

Zaskakujące jest jednak to, iż kolejne lokaty zajęli zawodnicy Ducati, ale tak jak wspominaliśmy już wcześniej, boloński producent kilkukrotnie testował w Jerez zimą. Na zakończone dziś próby do Desmosedici dostarczono jednak szereg modyfikacji, które testował Michele Pirro (dziś dziewiąty). Wersja Ducati, którą jeździł #51 była znacznie niższa niż model z poprzedniego sezonu, ponadto zbiornik paliwa miał zmieniony kształt – był dłuższy i bardziej płaski – a także zupełnie inaczej zamontowano wydech. Przed testerem Ducati, na pozycjach sześć, siedem i osiem, znaleźli się kolejno Andrea Iannone oraz Nicky Hayden i Andrea Dovizioso.

Czołową dziesiątkę uzupełnił natomiast Randy de Puniet, którmeu w końcu udało się być najszybszym zawodnikiem CRT. Po problemach na początku testów, tym razem Francuz znacznie się poprawił i stracił do lidera mniej niż półtorej sekundy. Dodatkowo o trzy dziesiąte pokonał on swojego zespołowego kolegę Aleixa Espargaro, który wczoraj wraz ze swoim zespołowym kolegą z ekipy Power Electronics Aspar w ogóle nie jeździł pierwszego dnia prób. Tymczasem team-partner, najszybszego dziś, Crutchlowa z ekipy Monster Yamaha Tech, Bradley Smith był jedenasty. Brytyjczyk mógł dziś się cieszyć z prowadzenia w klasyfikacji, a wszystko to w momencie, gdy tor przesychał.

Trzynasty wynik wywalczył tegoroczny debiutant w MotoGP Claudio Corti, który wyprzedził Hiroshiego Aoyamę. Dwójka ta jeździ na motocyklach z ramami FTRa i silnikami Kawasaki. Ich zespołowi koledzy, kolejno Colin Edwards i Hector Barbera, zajęli dwie ostatnie pozycje – dwudziestą pierwszą i dwudziestą drugą. Amerykanin i Hiszpan przejechali jednak niewiele okrążeń i to tylko na mokrej nawierzchni.

Powracający do Grand Prix, a zarazem debiutujący w MotoGP Lukas Pesek był piętnasty, wyprzedzając swojego rodaka – Karela Abrahama. Drugi z Czechów przesiadł się przed tym sezonem z Desmosedici na ART. Kolumbijczyk Yonny Hernandez, także jeżdżący na maszynie CRT od Aprilii, był siedemnasty i o pół sekundy wyprzedził Włocha Danilo Petrucciego – drugiego, obok #52, reprezentanta Came IodaRacing Project.

Stawkę MotoGP uzupełnili dziś dwaj debiutanci nie tylko w klasie królewskiej, ale i w ogóle w Motocyklowych Mistrzostwach Świata. Dziewiętnasty rezultat dnia padł łupem Brytyjczyka Michaela Laverty’ego, a TOP20 uzupełnił Australijczyk Bryan Staring.

To już koniec zimowych testów dla kierowców MotoGP. Nie jest to jednak powód do smutku, ponieważ już w przyszły czwartek (!) rusza sezon 2013!

Wyniki trzeciego dnia testów w Jerez:
1. Cal Crutchlow     GBR  Monster Yamaha Tech 3      YZR-M1          1:39.511 30
2. Valentino Rossi   ITA  Yamaha Factory Racing      YZR-M1          1:39.735 32
3. Stefan Bradl      GER  LCR Honda MotoGP           RC213V          1:39.975 26
4. Jorge Lorenzo     SPA  Yamaha Factory Racing      YZR-M1          1:40.105 42
5. Marc Marquez      SPA  Repsol Honda Team          RC213V          1:40.130 34
6. Andrea Iannone    ITA  Pramac Racing Team         GP13            1:40.331 25
7. Nicky Hayden      USA  Ducati Team                GP13            1:40.370 42
8. Andrea Dovizioso  ITA  Ducati Team                GP13            1:40.516 30
9. Michele Pirro     ITA  Ducati Test                GP13            1:40.881 44
10. Randy De Puniet  FRA  Power Electronics Aspar    ART*            1:40.971 24
11. Bradley Smith    GBR  Monster Yamaha Tech 3      YZR-M1          1:41.134 56
12. Aleix Espargaro  SPA  Power Electronics Aspar    ART*            1:41.218 39
13. Claudio Corti    ITA  NGM Mobile Forward Racing  FTR-Kawasaki**  1:41.443 44
14. Hiroshi Aoyama   JPN  Avintia Blusens            FTR-Kawasaki**  1:41.772 41
15. Lukas Pesek      CZE  Came IodaRacing Project    Suter-BMW**     1:41.791 49
16. Karel Abraham    CZE  Cardion AB Motoracing      ART*            1:41.864 36
17. Yonny Hernandez  COL  Paul Bird Motorsport       ART*            1:42.363 25
18. Danilo Petrucci  ITA  Came IodaRacing Project    Suter-BMW**     1:42.428 18
19. Michael Laverty  GBR  Paul Bird Motorsport       PBM**           1:42.470 36
20. Bryan Staring    AUS  GO&FUN Honda Gresini       FTR-Honda*      1:43.525 41
21. Colin Edwards    USA  NGM Mobile Forward Racing  FTR-Kawasaki**  1:56.281 14
22. Hector Barbera   SPA  Avintia Blusens            FTR-Kawasaki**  1:56.897 5
    Dani Pedrosa     SPA  Repsol Honda Team          RC213V
    Alvaro Bautista  SPA  GO&FUN Honda Gresini       RC213V
    Ben Spies        USA  Pramac Racing Team         GP13
* zawodnik CRT
** zawodnik CRT ze standardowym ECU

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

komentarze 3

  1. Czyżby Ducati wzięło się ostro do pracy ?

    To będzie dobry sezon !

    • Widać postęp ale czytałem, że z tempem wyścigowym wciąż wyraźnie odstają. Także liczę na to, że uda im się dobić do czołówki wtedy byłoby ciekawie :)

  2. chłopaki testują części, Cal fajnie że dobrze mu idzie a DUCATI moim zdaniem będzie na swoim miejscu tzn. za Yamahą i Hondą Repsol to max dla nich! szkoda Dovi’ego ale po tych czasach widać że Cal fajnie się dopasował !

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
131 zapytań w 1,434 sek