Home / MotoGP / Testy, dzień 2: Vinales ponownie najszybszy w Walencji

Testy, dzień 2: Vinales ponownie najszybszy w Walencji

maverick-vinales

Drugi dzień testów sezonu 2017 za nami na torze Ricardo Tormo w Walencji za nami. Najszybszy dzisiaj był ponownie Maverick Vinales na Yamasze, który poprawił swój wczorajszy czas o niecałą sekundę i jako jedyny z całej stawki zszedł poniżej 1.30 (1:29.975s). Kolejni byli Marquez i Dovizioso. Dziewięciu zawodników zeszło z czasem poniżej 1.31s. Świetnie pokazał się team Yamahy Tech 3 – Folger i Zarco odpowiednio z 10. i 11. czasem. Zabrakło dzisiaj Sama Lowesa, który po wczorajszym upadku musiał odpuścić dzisiejsze testy.

Marc Marquez już w swoim drugim okrążeniu po rozpoczęciu dzisiejszych testów poprawił wczorajszy najlepszy rezultat, który należy do Mavericka Vinalesa o 0,3s i ustawił wysoko poprzeczkę w tabeli wyników. Po pierwszej godzinie Vinales tracił do swojego rodaka niecałą sekundę. Kolejni byli Crutchlow, Dovizioso, A.Espargarao i Lorenzo. Niestety po wypadku Rinsa, a następnie Iannone w 12. zakręcie pod koniec pierwszej godziny testy zostały przerwane na ponad godzinę. Rins musiał udać się do centrum medycznego, Iannone wrócił bezpośrednio do boksu. Na torze długo trwało sprawdzanie przyczyn tych upadków, w rezultacie w dwunastce pojawiły się dodatkowe bandy chroniące zawodników w razie upadku.

Po wznowieniu sesji około godziny 12.15 większa stawka zawodników wyjechała na tor by ponownie testować swoje nowe motocykle. Niegroźne upadki zaliczyli Miller, Bautista i Marquez. Około godziny 13.00 po raz pierwszy w drugim dniu testów na tor Ricardo Tormo wyjechał Valentino Rossi, który już po kilku okrążeniach na odbudowanym motocyklu wykręcił drugi czas, tracąc tylko 0,264s do MM93. Do dwójki zawodników z czasami poniżej 1.31s dołączył Maverick Vinales na Yamasze. Bardzo dobrze spisuję się debiutujący w MotoGP Johann Zarco, który przez dłuższy czas był w pierwszej dziesiątce.

Kliknij, aby pominąć reklamę

Na trzy godziny przed końcem, Marc Marquez ponownie “odpalił” wszystkie sektory na czerwono i poprawił swój czas na 1.30.588s. Po kilku minutach jednak mocne tempo narzucił na motocyklu Ducati GP17 Andrea Dovizioso, który uzyskał lepszy czas od Hiszpana o 0,115s. Kolejnym zawodnikiem schodzącym poniżej 1.31 okazał się Dani Pedrosa, a Crutchlow uzyskał wynik wyrównujący tą granicę. Debiutujący w obecnym sezonie KTM, za sterami którego jedzie P.Espargaro poprawia swoje czasy z weekendu i schodzi poniżej 1.32s, a tymczasem jego brat Aleix jeżdżący na Aprilii uzyskuje świetne tempo i traci do najlepszego wyniku tylko 0,4s.

Niecałe dwie godziny przed końcem, ponownie świetnie okrążenie pojechał Maverick Vinales i uzyskał rekordowy czas podczas aktualnych testów: 1:29.975. Żaden z pozostałych zawodników nie uzyskał rezultatu poniżej 1.30. Marc Marquez zakończył dzisiejszy dzień ze stratą niecałych 0.2s. Kolejny był Dovizioso na Ducati i Iannone debiutujący na Suzuki. Kolejne były dwie Hondy: Pedrosa i Crutchlow. Rossi z siódmym czasem, tuż za nim Lorenzo na Ducati. Niestety Alex Rins nie wrócił już na tor, ale jak dotąd nie ma informacji o jakiejkolwiek kontuzji.

Co ciekawe Maverick Vinales “wyjeździł” aż 66 okrążeń (najwięcej T.Tsuda kierowca testowy Suzuki 66x), a Dovizioso który wykręcił trzeci rezultat tylko 33 “kółka”. Przykładowo M. Marquez 58x, A. Iannone 47x, pozostali zawodnicy +/- 40 okrążeń.

Wyniki drugiego dnia testów na torze Ricardo Tormo w Walencji:

1. Viñales, Maverick SPA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 29.975s
2. Marquez, Marc SPA Repsol Honda Team (RC213V) 1m 30.171s +0.196s
3. Dovizioso, Andrea ITA Ducati Team (Desmosedici GP16/17) 1m 30.443s +0.468s
4. Iannone, Andrea ITA Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 30.599s +0.624s
5. Pedrosa, Dani SPA Repsol Honda Team (RC213V) 1m 30.686s +0.711s
6. Crutchlow, Cal GBR LCR Honda (RC213V) 1m 30.709s +0.734s
7. Rossi, Valentino ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 30.709s +0.734s
8. Lorenzo, Jorge SPA Ducati Team (Desmosedici GP16/17) 1m 30.744s +0.769s
9. Espargaro, Aleix SPA Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 30.885s +0.910s
10. Folger, Jonas GER Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 30.948s +0.973s
11. Zarco, Johann FRA Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 31.015s +1.040s
12. Miller, Jack AUS Estrella Galica 0,0 Marc VDS (RC213V) 1m 31.069s +1.094s
13. Redding, Scott GBR Octo Pramac Yakhnich (Desmosedici GP15/16) 1m 31.118s +1.143s
14. Bautista, Alvaro SPA Aspar Ducati (Desmosedici GP16) 1m 31.186s +1.211s
15. Barbera, Hector SPA Avintia Racing (Desmosedici GP14.2/16) 1m 31.244s +1.269s
16. Pirro, Michele ITA Octo Pramac Yakhnich (Desmosedici GP16/17) 1m 31.816s +1.841s
17. Espargaro, Pol SPA KTM MotoGP Factory Racing (RC16) 1m 31.853s +1.878s
18. Rabat, Tito GBR Estrella Galica 0,0 Marc VDS (RC213V) 1m 31.918s +1.943s
19. Baz, Loris FRA Avintia Racing (Desmosedici GP15) 1m 32.161s +2.186s
20. Smith, Bradley GBR KTM MotoGP Factory Racing (RC16) 1m 32.538s +2.563s
21. Laverty, Eugene IRL Aprilia Test Rider (RS-GP) 1m 32.568s +2.593s
22. Abraham, Karel CZE Aspar Ducati (Desmosedici GP14.2/15) 1m 32.699s +2.724s
23. Tsuda, Takuya JPN Suzuki Test Rider (GSX-RR) 1m 33.305s +3.330s
24. Rins, Alex SPA Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 33.761s +3.786s

Kliknij, aby pominąć reklamę

 

AUTOR: Kuba Owsianowski

Zdjęcie profilowe kuba_ghost

komentarze 23

  1. Maverick szaleje. Aleix i Jack na plus, podobnie jak Tech3 Yamaha. KTM jeszcze w ogonie, ale strata 2s nie jest taka duża.

  2. Zdjęcie profilowe corrida

    Nie wiem jak Wy, ale ja się cieszę, że większość motocykli jeździ już bez skrzydełek. Wyglądają o wiele lepiej, jakoś tak normalniej. Motocykl Lorenzo kojarzył mi się natomiast z pojazdem batmana – nie dość, że czarny, to jeszcze te skrzydełka, które wyglądają jak dodatkowe gadżety:) szkoda Rinsa, mam nadzieję, że szybko wróci. Folger z Zarco tylko sekunda straty – jak dla mnie nieźle, zobaczymy jak im dalej pójdzie. Viniales się rozkręca, co prawda to tylko testy, do tego pierwsze, ale już mi się marzą jego bitwy z Marquezem, może jeszcze Iannone dołączy, jak już przestanie sprawdzać wytrzymałość kombinezonów w żwirze:) Lorenzo nieźle, ale margines jeszcze powinien być – Dovi był szybszy. Ehhh, a teraz 4 miesiące zimowej nudy i depresji:(

  3. Zdjęcie profilowe R79

    A ktoś mi pieprzył farmazony jak pisałem, że moim zdaniem Zarco powinien siedzieć za sterami Suzuki…

  4. Rins jakieś problemy miał z dwoma kręgami po przeglądzie. Nie wiem czy wyższymi, czy niższymi.

    Długa droga przez Polem i Smithem. Będą musieli mocno razem współpracować przez cały sezon, żeby KTM osiągnął kiedyś coś więcej.

  5. Zdjęcie profilowe Tomo

    Oj wygląda na to, że Rossi wpadł z deszczu pod rynnę. Jeżeli Viniales łamię 1:30 chwile po przesiadce na nowy motocykl, to strach myśleć co będzie dalej.

    • Zdjęcie profilowe corrida

      Hiszpańska masakra Yamahą:) nie no, a tak serio to myślę, że Rossi nie sprosta Vinialesowi, bo on za wszelką cenę będzie chciał walczyć o zwycięstwa i mistrzostwo (w końcu po to zmienił zespół), ale może nie będzie przez to ściany w boksie.

      • Zdjęcie profilowe elektrycerz

        Czy ja wiem jeśli tak, to może MV25 powtórzyć dokonania MM93 z 2015…
        Myślę, że Maverick to połączenie najlepszych cech Lorenzo i MM93 plus pewnie coś jeszcze…zobaczymy już za kilka miesięcy…ciekawe wyniki tych testów.
        Dziadkowi rzeczywiście będzie ciężko, ale nie skreślałbym go tak pochopnie z walki o tytuł

      • Zdjęcie profilowe corrida

        Hmmm… nie miałam na myśli, że może powtórzyć sezon #93, ale tego w sumie też nie można wykluczyć, choć #25 sprawia wrażenie (przynajmniej dla mnie) bardziej…jakby to określić… zrównoważonego, niż Marquez (jemu akurat sezon 2015 bardzo się przydał). Lorenzo też się przewracał na potęgę, ale w swoim debiutanckim sezonie, a dla Vinialesa to będzie 2 zespół i 3 sezon w królewskiej klasie. Czy ja kogoś skreślam? Absolutnie nie, ten sezon pokazał, ze nikogo nie można skreślać. Może ujmę to tak: będę bardziej zaskoczona (pozytywnie, rzecz jasna), jeśli w klasyfikacji Rossi będzie przed Vinialesem, niż gdy będzie odwrotnie.

      • Zdjęcie profilowe elektrycerz

        Corrida , a jaka zrównoważona :). Dobrze do ujęłaś i doprecyzowałaś. Teraz mogę iść spać spokojnie ;) (bez cienia złośliwości).
        Tak…MV taki przyczajony Tygrys ale mądrze krok po kroku zdobywa terytorium…

      • Zdjęcie profilowe corrida

        Starałam się:) nie mogłam pozwolić na Twoją bezsenność:P zrównoważona? Jesteś jednym z nielicznych, który mnie tak określił:) staram się pisać (w miarę) bezstronnie.
        Mam takie samo wrażenie odnośnie Vinialesa, bo on nie robi dookoła siebie szumu jak czołowa 3 tego sezonu, tylko skupia się na swojej robocie (za to np. bardzo cenię #26). I chciałabym, żeby tak zostało, a nie żeby dołączył w tej dziedzinie do tej 3 i robił za gwiazdę estrady. Oczywiście, tworzenie show i kontakty z kibicami to bardzo ważna część tego sportu, jak i ,wielu innych ale więcej nie znaczy lepiej, a takie gwiazdorzenie szybko zaczyna denerwować (przynajmniej mnie).

      • Zdjęcie profilowe elektrycerz

        Na szczęście jest na to sposób (gwiazdorzenie) – uwaga link sponsorowany, ale od tyłu – S.R.E.K.I.N.S.
        A poważnie, kwestia sympatii jest nierozstrzygalna… ale masz racje, przesada drażni, a prawdziwa siła tkwi w niedopowiedzeniu i rezerwie, którą masz ale się nią nie chwalisz i/lub nie jeździsz po innych rzucając na wiatr byle oceny.
        Zapisuje w kajecie: Corrida = zrównoważona. Wiesz, że już teraz nie możesz mnie zawieść ;)

      • Zdjęcie profilowe corrida

        Presja sprzyja koncentracji:) postaram się, ale na wszelki wypadek pamiętaj, że corrida i zrównoważona to oksymoron;)
        Co do sympatii: jest od samego początku i się jej nie pozbędę, ale nie pozwalam, by przesłoniła rzeczywistość. Prawdziwy kibic nie rzuca błotem w innych zawodników tylko dlatego, że są lepsi od jego faworyta/idola/ulubieńca etc.; bo to się mija z celem kibicowania. Motogp w Polsce jest tak mało popularne, że szkoda i tu wywoływać gó**oburzę:)

      • Zdjęcie profilowe Tomo

        Będzie ściana. Rossi nie zaakceptuje pozycji nr 2 w zespole, a skoro tego nie zrobi, to będzie walczył o tytuł. Sprzeczność interesów i konflikt gotowy.

    • Zdjęcie profilowe elektrycerz

      Konkurencja z roku na rok jest większa (i bardzo dobrze ! :)), wiec można by powiedzieć, że od jakiegoś czasu ciągle pada.
      Przypomniał mi się apropos taki dowcip z pułkownikiem Rżewskim (tu alter ego Valentino)

      Porucznik Rżewski rozmawiał z Nataszą Roztową. W pewnym momencie poprosił o wybaczenie i wyszedł. Po chwili wrócił cały mokry.
      – Deszcz? – spytała Natasza Roztowa.
      – Nie, wiatr…

  6. Zdjęcie profilowe Tomek

    Bardzo dobrze spisał spisało się Iannone na 4 miejscu:)

  7. Z innej beczki : co oznaczają litery “MVK” i chyba czwartą literą jest “O” z wpisaną weń gwiazdką.
    MV powiedzmy że rozkminiam – ale “K” i może jeszcze “O” ?
    Ktoś wie ?

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
65 zapytań w 0,840 sek
Zamknij
Zapraszamy na nasz Fanpage!