Home / MotoGP / Drugi trening dla Pedrosy i bez Barbery

Drugi trening dla Pedrosy i bez Barbery

W drugiej sesji treningowej przed niedzielnym wyścigiem o Red Bull Indianapolis Grand Prix najlepszy czas uzyskał ponownie jeden z zawodników Repsol Hondy, ale tym razem był to Dani Pedrosa. Do końca weekendu nie zobaczymy już Hectora Barbery, który w FP1 nabawił się kontuzji kręgosłupa!

Katastrofalny powrót do ścigania po złamaniu lewej kości piszczelowej i strzałkowej zaliczył Hector Barbera. Pomimo tego, że w pierwszym treningu na „Cegielni” Hiszpan był dziesiąty, to high-side zaliczony pod koniec owej sesji wykluczył go z dalszej części weekendu. Okazało się bowiem, że #8 złamał piąty, szósty i ósmy kręg kręgosłupa i nie wiadomo, kiedy znowu zobaczymy go na torze. W ten weekend zastępować go będzie Toni Elias, który przyjechał do USA w razie, gdyby jednak Barbera z powodu kontuzji nogi nie był w stanie jeździć. Póki co #24 był siedemnasty w FP2.

Wróćmy jednak do czołówki, a wiec do Daniego Pedrosy, który postanowił zdominować stawkę w trakcie popołudniowej sesji. Hiszpan z czasem 1’39.783 jako jedyny pobił barierę 1’40 i przez długi czas miał sekundową przewagę nad drugim zawodnikiem w stawce! Bez wątpienia jednak drugi trening nie był udany dla Casey’a Stonera, obrońcy tytułu mistrzowskiego i team-partnera #26 z ekipy Repsol Honda. Australijczyk w pierwszym treningu był najszybszy, ale już w drugim zajął piąte miejsce z blisko sekundową stratą do lidera! Warto jednak dodać, że #1 na początku sesji miał pewne problemy z tylnym zawieszeniem swojej RC213V i prawie cały trening spędził na zapasowym motocyklu.

Znacznie lepiej aniżeli FP1 spisali się obaj zawodnicy zespołu Yamaha Factory Racing, którym przypadło drugie i trzecie miejsce. Ponownie szybszym z tego duetu okazał się być Ben Spies, który dwa ostatnie wyścigi na Indianapolis kończył na podium. Amerykanin stracił do Pedrosy niecałe dwie dziesiąte i o kolejnych pięć pokonał Jorge Lorenzo. Lider tabeli generalnej znacznie poprawił w FP2 swoje tempo i w niedzielę z pewnością będzie chciał walczyć co najmniej o podium.

Znacznie lepiej aniżeli w porannej sesji spisał się Andrea Dovizioso, który dzień zakończył z czwartą lokatą. Włoch do lidera stracił dokładnie 0.777sek i o pół sekundy pokonał swojego team-partnera z ekipy Monster Yamaha Tech3 – Cala Crutchlowa.

Siódme i ósme miejsce wywalczyli dwaj sateliccy kierowcy Hondy, spośród których tym razem lepszy był Alvaro Bautista. Hiszpan stracił do Pedrosy ponad sekundę, a znajdującego się za nim Stefana Bradla pokonał o niecałe dwie dziesiąte.

Czołową dziesiątkę uzupełnił natomiast duet fabrycznego zespołu DucatiNicky Hayden i Valentino Rossi. Amerykanin i Włoch przejechali po dwadzieścia okrążeni, notując swoje najlepsze wyniki na swych ostatnich cyrkulacjach. Lepszym z nich był jednak lokalny faworyt, startujący raz jeszcze w kasku z motywem „Easy Hayden”. #46, który w kolejnym sezonie dołączy do Yamahy, musiał zadowolić się stratą 1.746sek do lidera i wynikiem o nieco ponad jedną dziesiątą gorszym aniżeli jego team-partner.

Tym razem najlepszym z zawodników CRT okazał się być Randy de Puniet, który zajął miejsce numer jedenaście ze stratą tylko dwóch sekund do lidera! Francuz jeżdżący na maszynie ART o cztery dziesiąte pokonał jeżdżącego na satelickim Ducati Czecha Karela Abrahama. Trzynasty czas wywalczył zaś Mattia Pasini, a tuż za nim uplasował się drugi z kierowców Power Electronics Aspar – Aleix Espargaro.

Co ciekawe, plasujący się na piętnastej i szesnastej lokacie Yonny Hernandez i Michele Pirro uzyskali identyczne czasy – 1’42.761. Wzięto jednak pod uwagę drugie najlepsze rezultaty tej dwójki i tu już lepszy był Kolumbijczyk, dlatego to on znajduje się wyżej w tabeli tej sesji.

Z powodu problemów z motocyklem w FP2 nie wziął udziału, startujący z dziką kartą, Steve Rapp.

Wyniki drugiej sesji treningowej w Indianapolis:
1. Dani Pedrosa      (SPA)  Repsol Honda Team          RC213V        1’39.783
2. Ben Spies         (USA)  Yamaha Factory Racing      YZR-M1        1’40.078
3. Jorge Lorenzo     (SPA)  Yamaha Factory Racing      YZR-M1        1’40.502
4. Andrea Dovizioso  (ITA)  Monster Yamaha Tech 3      YZR-M1        1’40.560
5. Casey Stoner      (AUS)  Repsol Honda Team          RC213V        1’40.623
6. Cal Crutchlow     (GBR)  Monster Yamaha Tech 3      YZR-M1        1’41.055
7. Alvaro Bautista   (SPA)  San Carlo Honda Gresini    RC213V        1’41.072
8. Stefan Bradl      (GER)  LCR Honda MotoGP           RC213V        1’41.255
9. Nicky Hayden      (USA)  Ducati Team                GP12          1’41.397
10. Valentino Rossi  (ITA)  Ducati Team                GP12          1’41.529
11. Randy De Puniet  (FRA)  Power Electronics Aspar    ART           1’41.855 *
12. Karel Abraham    (CZE)  Cardion AB Motoracing      GP12          1’42.279
13. Mattia Pasini    (ITA)  Speed Master               ART           1’42.290 *
14. Aleix Espargaro  (SPA)  Power Electronics Aspar    ART           1’42.360 *
15. Yonny Hernandez  (COL)  Avintia Blusens            FTR-Kawasaki  1’42.761 *
16. Michele Pirro    (ITA)  San Carlo Honda Gresini    FTR-Honda     1’42.761 *
17. Toni Elias       (SPA)  Pramac Racing Team         GP12          1’43.095
18. Colin Edwards    (USA)  NGM Mobile Forward Racing  Suter-BMW     1’43.813 *
19. Ivan Silva       (SPA)  Avintia Blusens            FTR-Kawasaki  1’44.122 *
20. James Ellison    (GBR)  Paul Bird Motorsport       ART           1’44.127 *
21. Danilo Petrucci  (ITA)  Came IodaRacing Project    Ioda-Aprilia  1’44.609 *
22. Aaron Yates      (USA)  GPTech                     BCL-Suzuki    1’46.021 *
23. Steve Rapp       (USA)  Attack Performance         APR-Kawasaki           *
* zawodnik CRT

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
155 zapytań w 1,545 sek