Home / MotoGP / Ducati liczy na dobrą passę podczas Grand Prix Australii

Ducati liczy na dobrą passę podczas Grand Prix Australii

Włoski team udaje się do Australii na domowy wyścig dla Casey Stonera. Dla Ducati efekt rywalizacji w tym kraju zawsze był pozytywny, dlatego liczą też oni na powtórkę z historii.

Obaj zawodnicy tej drużyny są wielkimi fanami toru PhilipWłoski team udaje się do Australii na domowy wyścig dla Casey Stonera. Dla Ducati efekt rywalizacji w tym kraju zawsze był pozytywny, dlatego liczą też oni na powtórkę z historii.

Obaj zawodnicy tej drużyny są wielkimi fanami toru Philip Island ze względu na to, iż jest on szybki, płynny i wymagający technicznie. Stoner posiada w swoim dorobku dwie wygrane na tym obiekcie, podczas gdy Hayden stawał tutaj trzykrotnie na podium, nigdy jednak nie zwyciężając. Nicky jest w dodatku autorem najlepszego czasu jednego okrążenia. Casey’owi zabrakło niegdyś do tego rezultatu 0.008 sek.

Zawsze kiedy Ducati uczestniczyło w rywalizacji na Philip Island przynajmniej jeden zawodnik tej marki stawał na podium. Jedynym wyjątkiem jest rok 2006, gdy najlepszym zawodnikiem na tym włoskim motocyklu okazał się Sete Gibernau, a zajął 4. pozycję. Najlepszym rezultat dla zespołu osiągnięty został od razu w rok później, gdy Loris Capirossi i Casey Stoner ustrzelili dublet. Jest to zatem idealne miejsce dla kontynuacji powrotu Casey’a do pełni sił, a dla Haydena aby mógł powalczyć z czołówką.

Casey Stoner
”Z niecierpliwością oczekuję Philip Island. W Portugalii byłem w stanie dotrzeć do końca wyścigu bez jakichkolwiek problemów, jedynie z oczekiwanym zmęczeniem, spowodowanym dwumiesięcznym brakiem styku z tak wielkim wysiłkiem. Więc może będę lepiej przygotowany na mój domowy wyścig. Poza tym temperatura na tym torze będzie trochę niższa niż w ostatnich wyścigach i to bardziej odpowiada mojej fizycznej kondycji w tym momencie. Tor jest imponujący — szybki, płynny i nie ma tam właściwie takiej sekcji, która nie dawałaby zawodnikowi frajdy. Zazwyczaj wyścigi na Philip Island są fantastyczne. W poprzednich latach odbyłem tu świetne wyścigi ale teraz jest odrobinę inaczej, więc musimy poczekać i zobaczyć co możemy zrobić.”

Nicky Hayden
”Chciałbym, żebyśmy byli na Philip Island już dziś! Uwielbiam zarówno ten tor, jak i miejsce w którym jest on położony. Tor jest świetny — szybki, płynny i zapewnia dużą frajdę. Mam nadzieję, że zastaniemy tam przyzwoitą pogodę, ponieważ staje się trudniej kiedy jest tu zimno — nie ma zbyt wielu zakrętów w prawą stronę, więc do zagrzania prawej strony opony może być potrzebne kilka okrążeń. Przyjemnością są dla mnie te wyścigi pod koniec sezonu, kiedy tyle podróżujemy, bowiem wszystkie teamy lecą w jednym samolocie, potem zostają w tym samym hotelu — możesz zobaczyć drugą stronę ludzi. Mamy więc jeszcze trzy wyścigi do końca sezonu i mam nadzieję oraz potrzebę, aby wykonać kolejny krok w przód. Muszę postarać się z całych sił aby tak się stało.”

Livio Suppo, menedżer zespołu Ducati:
”Zawsze jest miło przyjechać tutaj, na Philip Island. Jest to magiczny tor i mamy z niego dużo fantastycznych wspomnień. Rok temu Casey i Nicky odbyli wspaniałą walkę o pozycję lidera w wyścigu na kilku pierwszych okrążeniach i spełnieniem marzeń byłoby zobaczyć gdy robią to samo, teraz gdy obaj ścigają się na Ducati. To byłaby wspaniała droga aby ostatecznie zostawić wszystkie trudności jakie mieliśmy w tym roku za sobą i mogłaby to być dobra nagroda za ciężką pracę całego zespołu Ducati.”

Najlepsze okrążenie w wyścigu: Nicky Hayden (Honda – 2008), 1’30.059 — 177.803 Km/h
Najlepszy czas walki o Pole Position: Casey Stoner (Ducati – 2008), 1’28.665 — 180.598 Km/h
Długość obiektu: 4,448 km
Ilość okrążeń w wyścigu: 27 laps (120.096 km)
Czas rozpoczęcia wyścigu MotoGP: 16:00 czasu lokalnego

Historia Ducati na Philip Island:
2008: 1. (Stoner)
2007: 1. (Stoner) 2. (Capirossi)
2006: 4. (Gibernau)
2005: 3. (Checa)
2004: 3. (Capirossi)
2003: 2. (Capirossi)

Wyniki Stonera:
2008: Start: 1. Wyścig: 1.
2007: Start: 3. Wyścig: 1.
2006: Start: 8. Wyścig: 6.

Oraz Haydena:
2008: Start: 3. Wyścig: 3.
2007: Start: 4. Wyścig: nie ukończył
2006: Start: 1. Wyścig: 5.
2005: Start: 1. Wyścig: 2.
2004: Start: 14. Wyścig: 6.
2003: Start: 5. Wyścig: 3.

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
18 zapytań w 0,656 sek