Home / MotoGP / Ducati oferuje nowe Desmosedici i fabryczny kontrakt Polowi Espargaro

Ducati oferuje nowe Desmosedici i fabryczny kontrakt Polowi Espargaro

Pol Espargaro

Jeśli zespół Avintia Racing przekona do siebie Pola Espargaro, hiszpański zawodnik będzie mógł startować na nowym motocyklu na 2017 rok, z kontraktem bezpośrednio z Ducati. Hiszpan ma jednak możliwość pozostania w Tech 3, jak i przejście do nowego zespołu KTM-a.

Obecnie Avintia wystawia dwa wiekowe już GP14.2 dla Hectora Barbery i Lorisa Baza. W przyszłym sezonie – jak potwierdza dyrektor sportowy Ducati Paolo Ciabatti – satelicki zespół ma dostać nowe maszyny. Większe szanse na pozostanie w składzie ma Barbera. Hiszpan zebrał już 43 punkty i cztery razy meldował się w czołowej dziesiątce. Francuz zapunktował ledwie trzy razy, mając tylko 8 oczek na koncie.

Kliknij, aby pominąć reklamy

„Ducati lubi Pola. Dobrą opcją byłoby zaoferowanie mu fabrycznego kontraktu i sprawienie, by ścigał się w zespole Avintii. Zobaczymy, jak taki zespół może się rozwinąć. Obaj z Barberą mogliby dostać GP17, jakich będą używali (Jorge) Lorenzo i (Andrea) Dovizioso.” – powiedział Ciabatti. W ten sposób znamy już plany Ducati co do obsady dwóch zespołów satelickich Ducati: w Pramacu szansę na pozostanie mają Scott Redding i Danilo Petrucci.

Menedżer Espargaro – Homer Bosch – przyznał, że losy jego zawodnika rozstrzygnięte zostaną już wkrótce. „Mamy trzy opcje, zdecydujemy w ciągu kilku następnych dni. Prawdopodobnie decyzję ogłosimy przed GP Katalonii.”

Pol Espargaro jest najlepszym zawodnikiem satelickim w sezonie 2016. Zgromadził na koncie 48 punktów i zajmuje siódmą pozycję w klasyfikacji generalnej, tracąc tylko punkt do brata Aleixa z Suzuki.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Źródło: motosport.com

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL pisze regularnie od 2009 roku.

komentarzy 19

  1. Jeśli Ducati dotrzymałby słowa i PE dostałby i kontrakt fabryczny i najnowsze GP17 to Pol nie powienien się długo zastanawiać i podpisać kontrakt z Avinita. Dlaczego ? Moim zdaniem będzie mógł w pełni pokazać jaki ma talent (bądź nie) gdy walczy na identycznym moto z zawodnikami fabrycznego teamu i jeśli mu dobrze by poszło to może mógłby w sezonie 2018 lub 2019 wskoczyć na miejsce Doviego. Bo myślę, że raczej miejsce JL nie wchodzi w grę. Natomiast pozostanie w Yamasze nic mu nie da bo do fabrycznego teamu nie trafi a myślę, że gdyby VR skończył karierę to do MV Yamaha dołączyłaby Rinsa a nie PE. Natomiast KTM to zbyt wielka niewiadoma i tu raczej byłby najogólniej to ujmując „testerem” a nie zawodnikiem mogącym walczyć o MŚ.
    No ale oczywiście wszyscy tu możecie mieć sto tysięcy argumentów na to aby przekonać mnie że jednak się mylę – i wcale nie wiem czy nie mielibyście racji – ja jednak Polowi zalecałabym takie rozwiązanie jakie napisałam powyżej bo moim zdaniem jest w nim chociaż cień szansy aby Pol mógł jeszcze zaistnieć w królewskiej klasie i naprawdę zrobić wyniki stawiając swoją karierę na innym poziomie poprzez ew. możliwość przejścia do fabrycznego Ducati w 2018 lub 2019.

  2. To by było ciekawe. Avintia wydaje się całkiem nieźle zorganizowanym zespołem, bo Barbera jednak solidnie punktuje. Ciekawe co z Bazem – gdyby Zarco awansował do MotoGP to mógłby stracić atut bycia jedynym francuskim zawodnikiem. Trochę szkoda, bo to pokazuje jednak, że kariera w MotoGP ze źródłami w WSBK jednak nie gwarantuje większych sukcesów.

  3. Nie wiem czy PEspargaro ma duży talent czy nie, nie obchodzi mnie to, lubię Pola i jego styl jazdy. Wydaje mi się, że Avintia z nowymi maszynami Ducati mogłaby być dla niego fajnym wyborem. A z tego co pamiętam, to w zeszłym sezonie mówił też, że moto nie pasuje do jego stylu jazdy, może więc Desmo byłoby lepsze.
    A Baza szkoda, ciekawe czy naprawdę się go pozbędą? Utalentowany chłopak i WSBK jeździł ok, a na mokrym to wgl wymiatał ;p W zeszłym sezonie, jako debiutant Loris miał też niezłe wyścigi. No i może ten wysoki wzrost też nie pomaga, Ducati przecież kiedyś mu odmówiło.

  4. Menadżer Pola mówi o trzech opcjach:

    1. Pozostanie w Tech3.
    2. Desmosedici w Avinti (choć wątpię, że w pełnej specyfikacji GP17).
    3. …?

    Jak sądzicie, z kim jeszcze mogą rozmawiać?

    Osobiście chętnie zobaczyłbym Pola w barwach Suzuki, obok Aleixa. Może w końcu udowodniłby że jest większym talentem od swojego brata, bo po przejściu do Królewskiej Klasy niewiele tak naprawdę pokazał. W takim duecie zdrowa atmosfera w boksach murowana i z pewnością nie zahamowałoby to dalszego rozwoju GSXRR.

  5. Nie trawię go bardzo, ale jestem zdania, że jego wyniki będą lepsze niż na Yamasze, szczególnie, że dostałby GP17.
    A co z zespołem Aspara? Mowa o zespołach satelickich, ale tylko o Avintii i Pramacu, a Aspar? Może zostaną satelitą Aprilii lub Suzuki? :)

  6. Dlaczego PRAMAC nie dostanie fabrycznych Desmosedici, tylko AVINTIA …

  7. W te GP17 dla Avintii to mi się nie chce wierzyć. Może ktoś coś źle zrozumiał.

  8. Może „nowe motocykle”, to nowe na ten rok, a nie na przyszły i chodzi o GP16…?

    • Źródłowe teksty włoskie mówią wprost o GP17. Nie jest natomiast powiedziane, czy chodzi o początek sezonu a nie np. jego środek. Umiejętności Pola osobiście oceniam dużo wyżej niż zawodników Pramaca czy Aspara (choć najbardziej z ich satelitów kibicuję Eugene’owi). Może więc po prostu Ducati chce mieć silną drugą ekipę, a taki np. Petrucci jednak wielkich szans na nawiązanie walki z czołówką raczej nie gwarantuje. Skuszenie dobrego młodego zawodnika na GP15 raczej nie zadziała…

      • A ja stawiam jednak wyżej kierowców Pramaca niż Espargaro. Jak można wytłumaczyć to, że w poprzednim sezonie przegrał sromotnie ze swoim kolegą zespołowym, który nigdy nie był uznawany za nie wiadomo jaki talent :D Dovi, Crutchlow o wiele więcej potrafili zawojować w Tech3. Owszem, wtedy nie było mocnego Ducati, ale byla mocna Honda i mocniejsze zespoły satelickie :)

    • Mi te Ducati GP17 nie pasują z kilku powodów.
      Zawodnicy Pramaca co roku pokazują, że na rocznych maszynach można spokojnie być w Top10, więc po co zmieniać coś co działa dobrze? To Pramac jest „juniorskim” zespołem i wszyscy są z tej współpracy zadowoleni.
      Po drugie, skoro Ducati tak zależy na Polu w fabryce, mogli go przecież wziąć zamiast Doviego i wtedy miał by GP17.
      Po trzecie, od kilku już lat – oprócz AI w 2014 – najnowsze motocykle dają tylko zespołowi fabrycznemu.
      Moja opinia jest taka że, ktoś kogoś źle zrozumiał. Po „wpadce” z kontraktem Pedrosy w Yamasze mniej ufam hiszpańskim dziennikarzom, a te GP17 w Avintii to zdaje się od nich wyszły:)

  9. Czy może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego DUCATI chce powierzyć GP17 hiszpańskiej firmie AVINTIA a nie włoskiej PRAMAC ? Gdzie się podział ten ich włoski patriotyzm ? A może to PRAMAC nie chciał GP17 ? Trochę to dziwne, nieprawdaż ? A może to faktycznie tylko dziennikarska „kaczka” aby od czegoś innego odwrócić naszą uwagę ? Tylko od czego ? Ma ktoś jakiś pomysł/obserwacje ?

    • Pramac nie jest już typowo włoskim zespołem a jest finansowany częściowo przez Yakhnich czyli chłopaków z dawnego KGB którzy bawią się w motosport… Wbrew pozorom Avintia to idealny zespół do wystawiania mułów testowych w których można testować rozwiązania na następne sezony z prostego powodu GP14.2 tylko pozornie jest konstrukcją nierozwojową pomijając zmianę owiewek w GP15 ta konstrukcja daje jasno i klarownie czy dane poprawki działają i warto je rozwijać czy to placebo. Odnośnie Pola to on ma już fabryczny kontrakt i szczerze wątpię czy będzie chciał iść na rozmowy z Bolończykami. Fabryczny KTM może mieć osiągi już teraz zbliżone do tego co oferuje Aprilia. Pol zaryzykuje z KTMem bo IMO on szansy walki o fabryczną Yamahę już wypadł biorąc pod uwagę Rinsa który może wskoczyć za 2 lata na Ducati

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
103 zapytań w 1,149 sek