Home / MotoGP / Dziwna pierwsza noc testów w Losail

Dziwna pierwsza noc testów w Losail

Wczoraj w nocy zakończył się pierwszy „dzień” testów zawodników klasy MotoGP na torze Losail w Katarze. Nie ma co ukrywać, że były to bardzo dziwne próby. Już godzinę od rozpoczęcia testowania zaczął padać deszcz i na sześćdziesiąt minut wywieszono cWczoraj w nocy zakończył się pierwszy „dzień” testów zawodników klasy MotoGP na torze Losail w Katarze. Nie ma co ukrywać, że były to bardzo dziwne próby. Już godzinę od rozpoczęcia testowania zaczął padać deszcz i na sześćdziesiąt minut wywieszono czerwoną flagę.

Pogoda ta pokrzyżowała plany właściwie wszystkim ekipom. Jeśli zawodnicy wyjeżdżali na tor, to i tak nie mogli przetestować tego, co planowali. Dodatkowo, naniesiony wcześniej na nawierzchnię piasek sprawiał, że opony Bridgestone bardzo szybko się ścierały.

W takich warunkach najlepszy wynik wywalczył Nicky Hayden. Jego czas — 2’00.717 okazał się o nieco ponad 0.1sek lepszy od drugiego zawodnika w tabeli czasów. Amerykanin przejechał wczoraj łącznie 31 kółek. „Nigdy nie widziałem deszczu w Katarze i nie sądziłem, że zobaczę!” stwierdził zawodnik Ducati Marlboro, po czym dodał: „Liczę, żę jutro [dziś — przyp. autora] pogoda się poprawi, bo mamy trochę rzeczy do sprawdzenia.” Drugi z zawodników jeżdżących na fabrycznym Desmosedici GP9 – Casey Stoner nawet nie pojawił się na torze. Stwierdził, iż nie ma sensu ryzykować upadkiem w takich warunkach, szczególnie, że Australijczyk nadal dochodzi do siebie po listopadowej operacji lewego nadgarstka.

Drugi czas uzyskał Marco Melandri z zespołu Hayate Racing. Włoch stracił do „Kentucky Kida” nieco ponad 0.1sek, a łącznie okrążył katarski obiekt 35 razy, co okazało się największą ilością spośród wszystkich zawodników. Po pierwszej nocy testowania Włoch powiedział: „Ta maszyna jest zupełnie inna od zeszłorocznej. Silnik jest mniej więcej taki sam, ale podwozie jest znacznie lepsze. Różnica pomiędzy starym a nowym motocyklem jest taka, jak pomiędzy nocą, a dniem.” Widać zatem, że nad maszyną ZX-RR ciężko pracowano przez zimę. Jednak na ostateczną decyzję #33 w sprawie uczestniczenia w sezonie 2009 musimy poczekać do końca testów na Losail.

Trzeci i piąty wynik padł łupem zawodników zespołu Pramac Ducati. Z niewielką stratą do Melandri’ego, na trzecim miejscu, uplasował się Mika Kallio. Fin okazał się też pierwszym zawodnikiem, który nie pobił granicy 2’01. „Nie chcę zbyt entuzjastycznie podchodzić do tego trzeciego czasu, ale mogę być zadowolony z wykonanej pracy.” Z kolei Niccolo Canepa okazał się gorszy od swego starszego kolegi z zespołu o 0.3sek. Włoch był zachwycony jazdą w nocy przy sztucznym oświetleniu, ale żałował, że deszcz nieco popsuł jego debiut w tych warunkach.

Bardzo dobrze spisał się też Alex de Angelis. Reprezentant Republiki San Marino swój najlepszy wynik — 2’01.074 — wywalczył na ostatnim, piętnastym okrążeniu. #15 okazał się najszybszym zawodnikiem jeżdżącym na RC 212V. Drugi z zawodników San Carlo Honda Gresini – Toni Elias przejechał tylko trzy kółka, a jego czas okazał się o osiem sekund gorszy od lidera. „Zdecydowaliśmy, że w tych warunkach nie ma sensu wyjeżdżać na tor,” stwierdził Hiszpan.

Nieźle spisał się Chris Vermeulen. Australijczyk przejechał pierwszej nocy w Katarze zaledwie sześć kółek, po czym postanowił, iż nie wyjedzie więcej na tor. Z kolei drugi z zawodników Suzuki – Loris Capirossi w ogóle nie wyjechał z boksów.

Łącznie piętnaście kółek przejechali obaj zawodnicy teamu Tech3 Yamaha – James Toseland oraz Colin Edwards, którzy uplasowali się kolejno na dziewiątym i jedenastym miejscu. Amerykanin, który już pierwszego dnia testów w Malezji odnowił kontuzję karku stwierdził, że w Losail jest już lepiej, ale potrzebuje jeszcze czasu. „Miałem masaże, podczas których kręgarz naprawdę mocno wciskał palce w moją szyję. Piekielnie bolało, ale pomogło.” Z kolei Brytyjczyk w Sepang upadł przy prędkości 200km/h, więc z pewnością potrzebuje jeszcze nieco czasu, by o tym incydencie zapomnieć.

Podobna sytuacja jak w ekipie Ducati Marlboro, miała miejsce także w Repsol Hondzie. Andrea Dovizioso wywalczył czas 2’03.233, co dało mu ósmą lokatę. Drugi z zawodników HRC – Dani Pedrosa nawet nie wyjechał z boksów. Dwaj pozostali zawodnicy Hondy, używający satelickich maszyn – Yuki Takahashi oraz Randy de Puniet uplasowali się odpowiednio na siódmym i dziesiątym miejscu. Zarówno Japończyk jak i Francuz, okrążyli katarski obiekt po osiemnaście razy.

Tylko po jednym kółku obiektu Losail przejechali kierowcy Fiat Yamaha Team. Zarówno Jorge Lorenzo jak i Valentino Rossi ledwo zdążyli wyjechać z boksów, kiedy to zaczął padać deszcz i wstrzymano na godzinę jazdę. Później Hiszpan i Włoch nie jeździli. „Pięć minut padającego deszczu przysporzyło nam sporo problemów. Najpierw czekaliśmy, ale potem zrezygnowaliśmy z jazdy,” stwierdził obecny Mistrz Świata klasy MotoGP. Z kolei #99 przyznał: „Zaczynałem drugie pomiarowe kółko, kiedy zaczęło padać — nie mogłem w to uwierzyć! Padający deszcz na pustyni wydaje się dziwnym zjawiskiem. Przez to zespół stracił jednak całą noc.”

Wszyscy zawodnicy, bez wyjątków, liczą, że dziś w nocy pogoda będzie o wiele lepsza. Na relację z drugiego dnia testów zapraszamy na strony naszego serwisu już jutro.

Wyniki pierwszej nocy testów w Katarze:
1. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 2min 0.717 sek
2. Marco Melandri ITA Hayate Racing Team 2min 0.867 sek
3. Mika Kallio FIN Pramac Racing 2min 1.020 sek
4. Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini 2min 1.074 sek
5. Niccolo Canepa ITA Pramac Racing 2min 1.328 sek
6. Chris Vermeulen AUS Team Suzuki 2min 1.843 sek
7. Yuki Takahashi JPN Team Scot 2min 3.221 sek
8. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 2min 3.233 sek
9. James Toseland GBR Tech 3 Yamaha 2min 3.417 sek
10. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP 2min 3.580 sek
11. Colin Edwards USA Tech 3 Yamaha 2min 3.652 sek
12. Toni Elias SPA San Carlo Honda Gresini 2min 8.637 sek
13. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team 2min 24.832 sek
14. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team 12min 12.31.872 sek
15. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team bez czasu
16. Loris Capirossi ITA Team Suzuki bez czasu
17. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team bez czasu

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
129 zapytań w 1,172 sek