Home / MotoGP / Espargaro oficjalnie w MotoGP

Espargaro oficjalnie w MotoGP

Oficjalne potwierdzenie składu zespołu Pramac Racing na przyszły rok sprawia, że tak naprawdę nie ma już wolnych miejsc w ekipach na kolejny sezon. W teamie tym wystartuje następny przyszłoroczny debiutant.

Aleix Espargaro, zgodnieOficjalne potwierdzenie składu zespołu Pramac Racing na przyszły rok sprawia, że tak naprawdę nie ma już wolnych miejsc w ekipach na kolejny sezon. W teamie tym wystartuje następny przyszłoroczny debiutant.

Aleix Espargaro, zgodnie z wcześniejszymi plotkami, zastąpi w przyszłym roku w tymże zespole Niccolo Canepę. Oznacza to, że Ducati, po raz pierwszy od swego debiutu w sezonie 2003, nie będzie miało w swoich szeregach przynajmniej jednego Włocha! Wszystkie miejsca w zespołach bolońskiego producenta na rok 2010 są już bowiem zajęte.

20’letni Hiszpan, były zawodnik klas 125cc i 250cc w tym roku nie znalazł zatrudnienia. Pomimo to wziął udział w dwóch rundach w „ćwierćlitrówkach”, a w Indianapolis oraz Misano Adriatico zastąpił w zespole Pramac Racing Mikę Kallio. Debiut wyszedł mu naprawdę bardzo dobrze — nie znając motocykla finiszował na trzynastym i jedenastym miejscu.

„W ciągu zaledwie kilku miesięcy życie może się bardzo zmienić,” stwierdził Hiszpan, którego najlepszym rezultatem w niższych kategoriach było czwarte miejsce. „Na początku tego roku wiedziałem, że zostaję w domu — mój zespół z klasy 250cc wycofał się z Mistrzostw. Teraz jednak będę miał szansę ścigania się z najszybszymi zawodnikami na świecie w kategorii MotoGP. Miałem też co prawda kilka ofert z Moto2, ale w chwili gdy Paolo Campinoti [szef Pramaca — przyp. autora] zaproponował mi jazdę w swojej ekipie, nie czekałem ani sekundy z podjęciem decyzji,” przyznał Espargaro, który podczas rund o Grand Prix Indianapolis oraz San Marino ścigał się z numerem #44, ponieważ ten, z jakim zwykle jeździł – #41 używany jest w MotoGP przez Gabora Talmacsi’ego.

Starszy brat kierowcy klasy 125cc — Pola Espargaro przyznał także, że był miło zaskoczony profesjonalizmem Pramac Racing w tych dwóch wyścigach, kiedy to się dla nich ścigał. Co ciekawe, podczas wyścigu w Misano, Aleix ustanowił piąty najlepszy czas okrążenia! „Muszę podziękować Paolo Campinoti’emu, zespołowi Pramac Racing a także Ducati za danie mi tej ogromnej szansy,” dodał Hiszpan.

„Dzięki naszej współpracy z Ducati Corse przez lata stawaliśmy się coraz silniejsi, a w tym roku zaczęliśmy swego rodzaju projekt Junior Team, ponieważ rozwijają się tu młodzi zawodnicy,” stwierdził z kolei szef ów satelickiego zespołu bolońskiego producenta. „W tym sezonie, dzięki Mice Kallio uzyskaliśmy już kilka dobrych wyników, i dlatego też Fin będzie z nami w przyszłym roku.” Ekipa była tak zachwycona rezultatami Espargaro, że chciała, aby to właśnie on jeździł w ich barwach zamiast Canepy do końca sezonu. Na ów pomysł nie zgodziło się jednak szefostwo Ducati, więc do końca tegorocznego cyklu zmagań na torze ścigać się będzie, wraz z Kallio, Niccolo.

Póki co, najwyższą lokatą jaką wywalczył w tym roku #88, były Mistrz Świata klasy Superstock 1000, jest pozycja numer osiem. Podobny rezultat wywalczył #36, którego najlepszym finiszem podczas jazdy w fabrycznym zespole Ducati w zastępstwie za Casey’a Stonera było z kolei miejsce siódme. Canepa, który w tym roku zalicza swój debiutancki (i notabene ostatni) sezon w MotoGP nie ukończył tylko jednego wyścigu — na słynnej „Cegielni”, z powodu problemów technicznych.

Nie mający doświadczenia z klas 125cc i 250cc Canepa, przez cały rok właściwie cały czas musiał uczyć się kolejnych torów. Wiele wskazuje jednak na to, że po tym sezonie przejdzie on do Superbike’ów lub Moto2. „W tym miejscu chcę podziękować Niccolo. Jest on silnym facetem i życzymy mu wszystkiego dobrego zarówno na, jak i poza torem,” powiedział Campinoti. „Pamiętamy rundy na Mugello czy Donington Park, gdzie był dziewiąty i ósmy. Oczekujemy podobnych wyników w nadchodzących trzech wyścigach.”. Póki co, Kallio i Canepa zajmują obecnie piętnaste i szesnaste miejsce w tabeli generalnej.

Specjalnie dla Państwa poniżej przedstawiamy listę zawodników, którzy oficjalnie potwierdzili, w jakich zespołach ścigać się będą w przyszłym roku.

1. Valentino Rossi – Fiat Yamaha
2. Jorge Lorenzo – Fiat Yamaha
3. Casey Stoner – Ducati Marlboro
4. Nicky Hayden – Ducati Marlboro
5. Dani Pedrosa – Repsol Honda
6. Andrea Dovizioso – Repsol Honda
7. Loris Capirossi – Rizla Suzuki
8. Alvaro Bautista – Rizla Suzuki*
9. Marco Melandri – San Carlo Honda Gresini
10. Marco Simoncelli – San Carlo Honda Gresini*
11. Hector Barbera – Aspar Ducati*
12. Mika Kallio – Pramac Ducati
13. Aleix Espargaro – Pramac Ducati*
14. Randy de Puniet – LCR Honda
15. Colin Edwards – Tech 3 Yamaha
16. Ben Spies – Tech 3 Yamaha*
17. Hiroshi Aoyama – Epp Honda*

* debiutant

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
132 zapytań w 1,169 sek