Home / MotoGP / Estoril potwierdzone, modyfikacje Sachsenringu

Estoril potwierdzone, modyfikacje Sachsenringu

FIM potwierdziło w końcu, co dalej z rundą na portugalskim torze Estoril – odbędzie się. Dodatkowo podano też do wiadomości, iż na obiekcie Sachsenring trzeba dokonać kilku zmian przed zbliżającą się na nią rundą.

Już od pewnego czasu istniały poważne obawy, że zmagania o Grand Prix Portugalii w ogóle się nie odbędą. Wszystko przez problemy finansowe trasy położonej niedaleko Lizbony, a i miejscowe władze nie były skłonne do „dokładania do interesu”. Wszak w ostatnich latach runda nie przynosiła odpowiednich zysków, toteż sens jej dalszej organizacji stał pod znakiem zapytania.

Jak udało się osiągnąć porozumienie pomiędzy włodarzami Estoril, miejscowymi urzędnikami i Dorną – tego nie wiemy. Tak czy inaczej dzięki tej decyzji jednak na pewno w nadchodzącym sezonie będziemy mieli osiemnaście wyścigów, z czego aż cztery w sąsiedniej dla Portugalii Hiszpanii. Grand Prix na torze pod Lizboną odbędzie się już w pierwszy weekend maja, ale dalsza obecność tego obiektu w kalendarzu stoi pod ogromnym znakiem zapytania.

Jak wiadomo bowiem, Dorna Sports stara się przenieść część rund z Europy poza jej granice, co wydaje się całkiem sensownym posunięciem. Wszak są to Mistrzostwa Świata, a organizacja 2/3 rund na Starym Kontynencie zdaje się temu przeczyć. Już za rok jednak do weekendów na Laguna Seca i Indianapolis dołączy jeszcze jeden w USA – na obiekcie Austin. Dodatkowo w 2013 karuzela Grand Prix zawita też do Argentyny, a na celowniku włodarzy MotoGP znajdują się też takie kraje jak Indie, Abu Dhabi, Korea czy Chile.

Na wstępie wspomnieliśmy też o Sachsenringu, którego obecność w kalendarzu przez pewien czas stała pod znakiem zapytania. Ogromne protesty zarówno lokalnych mieszkańców jak i samych zawodników sprawiły, że znaleźli się sponsorzy i Grand Prix Niemiec będzie ósmą rundą sezonu 2012. Odbędzie się ona w dniach od 6 do 8 lipca, ale przed tym trzeba jeszcze zmienić co nieco.

Jako, że zmieniono przepisy i teraz maszyny MotoGP będą miały silniki o pojemności 1000cc, będą one też szybsze. Z tego powodu delegat FIM zajmujący się bezpieczeństwem – Claude Denis udał się na tor Sachsenring by go skontrolować. Modyfikacjom musi ulec część barier ochronnych, a strefy bezpieczeństwa w dwóch zakrętach muszą zostać powiększone. Koszt całej inwestycji to około 1.5 miliona euro, a wszelkie prace mają zakończyć się na koniec kwietnia 2012.

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
162 zapytań w 1,592 sek