Home / MotoGP / GP Ameryk: Marc Marquez na razie w innej lidze!

GP Ameryk: Marc Marquez na razie w innej lidze!

Marc Marquez

W trakcie piątkowych treningów Marc Marquez nie miał sobie równych. Młody Hiszpan był najlepszy w obu treningach, nie byłoby w tym jednak nic dziwnego, gdyby nie ogromna przewaga nad resztą stawki. W drugiej sesji mistrz świata wyprzedził drugiego zawodnika aż o ponad sekundę. Zupełnie nie radzi sobie Jorge Lorenzo, mimo że zawodnicy zmuszeni są do korzystania w Austin ze starych mieszanek opon, teoretycznie mających bardziej pasować reprezentantowi Yamahy.

Wyniki 1. treningu MotoGP przed GP Ameryk:
1.
Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 2m 4.704s [okr. 10/15] 334km/h
2. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 2m 5.591s +0.887s [12/13] 318km/h
3. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 2m 5.676s +0.972s [15/15] 334km/h
4. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 2m 5.972s +1.268s [9/15] 331km/h
5. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 2m 6.279s +1.575s [14/14] 336km/h
6. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 2m 6.336s +1.632s [18/18] 325km/h
7. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 2m 6.433s +1.729s [15/15] 334km/h
8. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 2m 6.537s +1.833s [15/15] 335km/h
9. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 2m 6.602s +1.898s [14/14] 332km/h
10. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 2m 6.633s +1.929s [11/13] 334km/h
11. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 2m 6.680s +1.976s [17/17] 328km/h
12. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 2m 6.771s +2.067s [14/14] 330km/h
13. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 2m 7.450s +2.746s [11/13] 315km/h
14. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 2m 7.644s +2.940s [14/15] 317km/h
15. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 2m 7.689s +2.985s [7/16] 326km/h
16. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 2m 7.702s +2.998s [9/13] 315km/h
17. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia) 2m 8.150s +3.446s [8/16] 315km/h
18. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 2m 8.455s +3.751s [12/17] 320km/h
19. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 2m 8.588s +3.884s [7/14] 312km/h
20. Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (ART) 2m 9.646s +4.942s [12/13] 315km/h
21. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 2m 10.206s +5.502s [15/15] 311km/h
22. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 2m 10.493s +5.789s [10/12] 305km/h
23. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 2m 11.100s +6.396s [5/15] 314km/h

Kliknij, aby pominąć reklamy

Wyniki 2. treningu MotoGP przed GP Ameryk:
1.
Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 2m 3.490s [okr. 9/16] 339km/h
2. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 2m 4.495s +1.005s [12/13] 335km/h
3. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 2m 4.623s +1.133s [15/15] 337km/h
4. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 2m 4.669s +1.179s [14/15] 336km/h
5. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 2m 4.793s +1.303s [14/17] 334km/h
6. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 2m 4.844s +1.354s [14/15] 322km/h
7. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 2m 4.870s +1.380s [16/18] 340km/h
8. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 2m 4.976s +1.486s [10/15] 332km/h
9. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 2m 4.981s +1.491s [13/14] 330km/h
10. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 2m 5.366s +1.876s [14/17] 329km/h
11. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 2m 5.453s +1.963s [12/14] 338km/h
12. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 2m 5.672s +2.182s [10/16] 330km/h
13. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 2m 5.937s +2.447s [14/16] 316km/h
14. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 2m 6.188s +2.698s [13/15] 316km/h
15. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 2m 6.376s +2.886s [4/15] 328km/h
16. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 2m 6.880s +3.390s [15/15] 319km/h
17. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 2m 7.034s +3.544s [9/14] 322km/h
18. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 2m 7.053s +3.563s [15/16] 318km/h
19. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia) 2m 7.211s +3.721s [14/14] 316km/h
20. Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (ART) 2m 8.379s +4.889s [14/15] 316km/h
21. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 2m 8.973s +5.483s [12/14] 313km/h
22. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 2m 9.004s +5.514s [7/11] 309km/h
23. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 2m 9.247s +5.757s [13/14] 317km/h

niebieski klasa fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta.
Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian silnika w sezonie. Wszystkie jednostki napędowe w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).

czarny = klasa fabryczna (z ustępstwami) – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Przepisom podlega każdy producent, który w poprzednim sezonie nie wywalczył zwycięstwa na suchym torze (póki co Ducati, w przyszłości także inni producenci). Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.
Redukcja poj. silnika do 22 litrów w przypadku zdobycia a) zwycięstwa na suchym torze, b) dwóch drugich miejsc, c) trzech trzecich pozycji. Trzy zwycięstwa na suchym torze odbierają przywilej używania bardziej miękkiej, tylnej opony.

czerwony klasa otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem.
Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.

* = debiutant

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarze 2

  1. Spektakularnie !!!!!!!! jedyne słowo oddające jazdę Marca.
    czyli te opony nie takie straszne,bo cały czas smigał na twardej mieszance !

  2. W Lidze Typerów pozostaje zastanowić się jak obstawić miejsca od 2 do 10… :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
151 zapytań w 1,391 sek