Zawodnicy MotoGP nie ustrzegli się błędów w drugiej sesji treningowej i wielu z nich zwiedzało pobocze toru Le Mans. Szczęśliwie nikt nie nabawił się kontuzji, a najszybszy był Bradley Smith, który także zaliczył wywrotkę. Aż 12 kierowców zmieściło się w jednej sekundzie!
Dopiero pod koniec FP2 doszło do sporych roszad w tabeli czasów. Temperatury panujące we Francji nie są zbyt wysokie, dlatego zawodnicy postanowili wykorzystać świecące słońce. Jutro rano może być im o wiele trudniej poprawić czasy, dlatego wielu zdecydowało się założyć miękkie opony już dziś. Najlepiej na tym wyszedł właśnie Smith, który z rezultatem 1’33.179 okazał się najszybszy. Niecałe 2 dziesiąte stracił do niego lider większej części treningu, Jorge Lorenzo. Czołową trójkę uzupełnił, najszybszy rano, Andrea Dovizioso.
Ponownie czwarty był zdobywca podium z Argentyny, Cal Crutchlow. Brytyjczyk wyprzedził obecnego mistrza świata, Marka Marqueza. Raz jeszcze szósty czas wywalczył lider tabeli generalnej Valentino Rossi, tracąc pół sekundy – ale na twardej tylnej oponie – do lidera. Spory progres zaliczył Dani Pedrosa, awansując na pozycję numer siedem i wyraźnie dając do zrozumienia, że w niedzielę powalczy w czołowej dziesiątce. Po 7 dziesiątych do Smitha stracili obaj bracia Espargaro i Yonny Hernandez, którzy uzupełnili TOP10. Supermiękka opona nie pomogła, jadącemu z kontuzją barku, Andrei Iannone, który był jedenasty. Najszybszym zawodnikiem „Open” okazał się Jack Miller z zespołu CWM LCR Honda, który zakończył sesję na trzynastym miejscu.
W sesji FP2 spora liczba zawodników przewracała się. Wśród pechowców znaleźli się Maverick Vinales, Alvaro Bautista, Alex de Angelis, lokalny faworyt Mike di Meglio, Pol i Aleix Espargaro oraz wspomniany na początku Bradley Smith.
Jutro zawodników MotoGP czekają dwa treningi wolne oraz kwalifikacje.
Wyniki FP2 we Francji:
1. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 33.179s [Okr. 18/19] 307km/h (Pr. Maks.)
2. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 33.369s +0.190s [4/18] 306km/h
3. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici GP15) 1m 33.553s +0.374s [11/22] 310km/h
4. Cal Crutchlow GBR CWM LCR Honda (RC213V) 1m 33.652s +0.473s [16/19] 307km/h
5. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 33.670s +0.491s [16/21] 309km/h
6. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 33.686s +0.507s [19/23] 305km/h
7. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 33.725s +0.546s [18/18] 308km/h
8. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 33.903s +0.724s [18/18] 307km/h
9. Aleix Espargaro ESP Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 33.944s +0.765s [13/18] 296km/h
10. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici GP14.2) 1m 33.953s +0.774s [16/18] 305km/h
11. Andrea Iannone ITA Ducati Team (Desmosedici GP15) 1m 34.092s +0.913s [17/17] 309km/h
12. Maverick Viñales ESP Team Suzuki Ecstar (GSX-RR)* 1m 34.110s +0.931s [15/16] 301km/h
13. Jack Miller AUS CWM LCR Honda (RC213V-RS)* 1m 34.253s +1.074s [16/19] 300km/h
14. Scott Redding GBR Estrella Galicia 0,0 Marc VDS (RC213V) 1m 34.371s +1.192s [20/22] 304km/h
15. Stefan Bradl GER Athina Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 34.543s +1.364s [19/19] 302km/h
16. Danilo Petrucci ITA Pramac Racing (Desmosedici GP14.1) 1m 34.568s +1.389s [18/18] 299km/h
17. Nicky Hayden USA Aspar MotoGP Team (RC213V-RS) 1m 34.663s +1.484s [16/19] 296km/h
18. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Desmosedici GP14 Open) 1m 34.745s +1.566s [4/14] 310km/h
19. Loris Baz FRA Athina Forward Racing (Forward Yamaha)* 1m 35.002s +1.823s [11/18] 295km/h
20. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Desmosedici GP14 Open) 1m 35.067s +1.888s [6/14] 305km/h
21. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RC213V-RS) 1m 35.090s +1.911s [15/18] 297km/h
22. Alvaro Bautista ESP Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 35.137s +1.958s [14/16] 297km/h
23. Eugene Laverty IRL Aspar MotoGP Team (RC213V-RS)* 1m 35.182s +2.003s [16/20] 296km/h
24. Alex De Angelis RSM Octo IodaRacing (ART) 1m 35.938s +2.759s [5/13] 290km/h
25. Marco Melandri ITA Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 36.056s +2.877s [4/18] 296km/h
* debiutant
Treningów nie oglądałem. Zwraca uwagę mała strata Vinalesa do Aleixa, Espargaro mówił o niesprzyjającej charakterystyce toru dla Suzuki + nie lubi tego toru, znowu Mack bardzo sobie chwali Le Mans, może to jedno z niewielu miejsc, gdzie w tym roku młodziak pokona bardziej doświadczonego kolegę albo niewiele straci.
Miller chyba musi naprawdę mocno hamować, że tak wysoko na tej Hondzie, idealny miejsce pod jego styl jazdy.