Home / MotoGP / GP Hiszpanii: Pedrosa na czele, Edwards w TOP5!

GP Hiszpanii: Pedrosa na czele, Edwards w TOP5!

Dani PedrosaNa hiszpańskim torze Jerez de la Frontera zakończyła się trzecia część treningów wolnych, podczas której zawodnicy mieli ostatnią szansę bezpośredniego zakwalifikowania się do drugiej części kwalifikacji. W niej, formą błysnął Dani Pedrosa, który uzyskał najlepszy czas jednego okrążenia. Drugi czas uzyskał Jorge Lorenzo a czołową trójkę uzupełnił lider klasyfikacji generalnej – Marc Marquez.

Czwarte miejsce podczas dzisiejszego treningu wolnego, uzyskał drugi z kierowców fabrycznego zespołu Yamahy – Valentino Rossi. Jednakże największą sensacją tej sesji było piątego rezultaty przez Colina Edwordsa! Jego strata do lidera sesji to niespełna 0,5s.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Dlatego też, bardzo ciekawie będą się zapowiadały sesje kwalifikacyjne, w których skład zawodników będzie zgoła inny niż podczas poprzednich sesji kwalifikacyjnych.

Wyniki FP3 MotoGP:

1. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 38.769s
2. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 38.918s
3. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 39.007s
4. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 39.094s
5. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 39.200s
6. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1m 39.238s
7. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 39.267s
8. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 1m 39.439s
9. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1m 39.530s
10. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 39.561s
11. Michele Pirro ITA Ducati Team (Desmosedici) 1m 39.567s
12. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 1m 39.694s
13. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 1m 39.765s
14. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1m 39.823s
15. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1m 39.859s
16. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 1m 39.960s
17. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1m 40.048s
18. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia) 1m 40.239s
19. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 1m 40.535s
20. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 1m 40.634s
21. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 1m 41.581s
22. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 1m 41.942s
23. Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (ART) 1m 41.971s
24. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 1m 42.776s

Zawodnicy bezpośrednio awansujący do Q2:

1. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V)
2. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing (YZR-M1)
3. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V)
4. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing (YZR-M1)
5. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Forward Yamaha)
6. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V)
7. Aleix Espargaro ESP NGM Mobile Forward Racing (FTR-M1)
8. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici)
9. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)
10. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)

niebieski klasa fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta.
Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian silnika w sezonie. Wszystkie jednostki napędowe w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).

czarny = klasa fabryczna (z ustępstwami) – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Przepisom podlega każdy producent, który w poprzednim sezonie nie wywalczył zwycięstwa na suchym torze (póki co Ducati, w przyszłości także inni producenci). Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.
Redukcja poj. silnika do 22 litrów w przypadku zdobycia a) zwycięstwa na suchym torze, b) dwóch drugich miejsc, c) trzech trzecich pozycji. Trzy zwycięstwa na suchym torze odbierają przywilej używania bardziej miękkiej, tylnej opony.

czerwony = klasa otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem.
Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.

* – debiutant

AUTOR: migal75

Pasjonat wszystkich sportów motorowych - w szczególności tych na dwóch kołach. Związany z MOTOSP.PL od 2011 roku

komentarze 3

  1. Nie wiem jak Wy uważacie, ale wg. mnie Marquez w tym roku także nie wygra GP na tym torze. Wielu się ucieszy pewnie z przełamania tej dominacji. Stawiam na Pedrosę, choć jeśli Lorek wystartuje w swoim atomowym stylu to Dani może mieć problemy z wyprzedzeniem go.

  2. Może Rossi w końcu sięgnie po wygraną w kwalifikacjach:)

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
33 zapytań w 1,132 sek