Home / MotoGP / GP Katalonii: Kwalifikacje dla Suzuki!

GP Katalonii: Kwalifikacje dla Suzuki!

Aleix Espargaro

Dwa pierwsze pola startowe w Q2 wywalczyli zawodnicy Suzuki. Z pole position wyruszy jutro Aleix Espargaro, tuż za nim na linii startu ustawi się Maverick Vinales. Pierwszy rząd zamyka zawodnik Yamahy – Jorge Lorenzo.

Do drugiej części kwalifikacji nie udało się bezpośrednio awansować Daniemu Pedrosie i Andrei Iannone. Zawodnicy musieli powalczyć w Q1, jednak tym razem nie było niespodzianek i to dwaj faworyci przeszli do Q2. W kwalifikacjach nie brał udział czeski zawodnik Karel Abraham, co było spowodowane groźnym wypadkiem w ostatnim treningu wolnym.

W drugiej części kwalifikacji świetne tempo zaprezentowali zawodnicy Suzuki, którzy mają do swojej dyspozycji miękką mieszankę opon niedostępną dla fabrycznych zespołów. Jorge Lorenzo nie udało się przebić czasu swoich rywali i musiał zadowolić się startem z trzeciego pola. Czyżby to zasługa mocniejszego silnika zespołu z Hamamatsu?

Marc Marquez otwiera drugi rząd, z którego wystartują także Andrea Dovizioso i Dani Pedrosa. Słabiej poszło zdobywcy pole position sprzed dwóch tygodni – Andrea Iannone wystartuje dopiero z 12. pola.

Niezbyt udane kwalifikacje w wykonaniu Valentino Rossiego w tym sezonie to już tradycja. Jednak w jego przypadku nie zawsze jest to ogromną przeszkodą w walce o czołowe pozycje, choć na pewno w jakimś stopniu utrudnia mu to życie. Włoch pogoni za czołówką z siódmego miejsca.

Wywrotkę zaliczył Cal Crutchlow, jednak jutro zobaczymy go na 9. polu startowym. Z problemami również Pol Espargaro, któremu udało się wywalczyć dopiero 11. rezultat.

Kliknij, aby pominąć reklamę

Wyniki Q2 w kategorii MotoGP przed GP Katalonii:
1. Aleix Espargaro ESP Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 40.546s [Lap 5/7] 333km/h (Top Speed)
2. Maverick Viñales ESP Team Suzuki Ecstar (GSX-RR)* 1m 40.629s +0.083s [6/8] 334km/h
3. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 40.646s +0.100s [5/8] 337km/h
4. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 40.754s +0.208s [7/7] 344km/h
5. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici GP15) 1m 40.907s +0.361s [6/7] 343km/h
6. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 40.928s +0.382s [6/7] 346km/h
7. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 41.058s +0.512s [7/7] 336km/h
8. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 41.068s +0.522s [6/7] 340km/h
9. Cal Crutchlow GBR CWM LCR Honda (RC213V) 1m 41.195s +0.649s [3/6] 344km/h
10. Yonny Hernandez COL Octo Pramac Racing (Desmosedici GP14.2) 1m 41.333s +0.787s [6/7] 342km/h
11. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 41.385s +0.839s [6/6] 339km/h
12. Andrea Iannone ITA Ducati Team (Desmosedici GP15) 1m 41.524s +0.978s [3/7] 346km/

Wyniki Q1 w kategorii MotoGP przed GP Katalonii:
13. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Desmosedici GP14 Open) 1m 42.003s 342km/h
14. Scott Redding GBR Estrella Galicia 0,0 Marc VDS (RC213V) 1m 42.029s 339km/h
15. Stefan Bradl GER Athina Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 42.053s 333km/h
16. Danilo Petrucci ITA Octo Pramac Racing (Desmosedici GP14.1) 1m 42.155s 341km/h
17. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Desmosedici GP14 Open) 1m 42.273s 336km/h
18. Nicky Hayden USA Aspar MotoGP Team (RC213V-RS) 1m 42.485s 332km/h
19. Loris Baz FRA Athina Forward Racing (Forward Yamaha)* 1m 42.592s 328km/h
20. Alvaro Bautista ESP Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 42.600s 334km/h
21. Jack Miller AUS CWM LCR Honda (RC213V-RS)* 1m 42.928s 335km/h
22. Eugene Laverty IRL Aspar MotoGP Team (RC213V-RS)* 1m 42.971s 328km/h
23. Alex De Angelis RSM E-Motion IodaRacing (ART) 1m 43.601s 327km/h
24. Marco Melandri ITA Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 44.345s 332km/h
Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RC213V-RS) Brak czasu

Źródło: crash.net, fot. Suzuki

Kliknij, aby pominąć reklamę

AUTOR: iwka

Zdjęcie profilowe iwka
Fanka MotoGP i germanistka. Lubuje się w japońskich motocyklach, choć ślepa miłość podstępnie prowadzi ją do tych włoskich. Z portalem związana od 2015 roku.

komentarzy 17

  1. Zdjęcie profilowe grzesiek811

    Brawo Suzuki, oby tak dalej.Myslę, że gdyby Aleix miał do dyspozycji fabryczną Hondę lub Yamahę to walczył by o majstra.
    Dlaczego Iannone i Pedrosa musieli walczyć w Q1 skoro na FP4 mieli odpowiednio 1 i 3 miejsce? Oglądałem po włosku i nie rozumiem tej sytuacji.

  2. Zdjęcie profilowe Matasek

    @grzesiek811 Ponieważ zliczane są czasy do FP3 , FP4 jest już luźnym treningiem.

  3. Zdjęcie profilowe polerst

    Na miękkich oponach to mogą, ale Vinales naprawdę solidnie :) Jutro jednak przewiduję zwycięstwo Lorenzo.

  4. Pamięta ktoś może czy we wcześniejszych rundach w tym roku Suzuki też korzystało z miękkiej mieszanki ?

  5. Zdjęcie profilowe fireblade1980

    z tego co ja zauważyłem to chyba wszyscy zawodnicy którzy mają do dyspozycji tą bardziej miękka oponę zakładają ją do kwalifikacji.

    • Zdjęcie profilowe DIESEL

      Tak, bo ma ona wytrzymac tylko 3-4 mierzone okrązanie na Q1-2 i do tego nadaje się znakomicie (przyklady Ducati z wczesniejszych wyścigów, a teraz Suzuki).
      No ale podczas wyścigu już nie jest tak różowo – inne opony, słabsze moto, dłuższy dystans — i chłopaki spadają na tyły, a wygrywa zawsze…Rossi :)))

  6. Cieszyć się trzeba, mamy 7 eliminację, a oni już 1 i 2 miejsce zgarniają, nie liczę oczywiście De Puniet’a w Walencji, bo przecież od tamtej pory sporo wyjeździli w Japonii i Europie udoskonalając m.in. elektronikę, o której najczęściej słyszeliśmy.

    Czas, aby przejechać dobrym tempem cały wyścig i być może naruszyć kogoś z trójki Lorenzo, Marquez, Rossi.

    Widzieliście ten prawie upadek Petrucciego w przedostatnim zakręcie? :) Facetowi zabrakło w pewnym momencie przedniej i tylnej opony :D

  7. No to teraz tylko poszukać, kiedy (i czy w ogóle) kierowcy Suzuki mieli poprzednim razem start z dwóch pierwszych miejsc. Bo ostatni wyścig z podwójnym podium to wiem – GP San Marino 2007, zaś ostatnie podium to GP Czech 2008.

    Osobiście jednak myślę że Ducati, Suzuki i Aprilia (jako producenci z przywilejami klasy Open) powinni dostawać nie dwa, a trzy rodzaje opon – w przypadku GP Katalonii miękką, pośrednią i twardą. Bo tak to są z góry skazani na pożarcie w trakcie wyścigu. Tak niektórzy narzekają że to niesprawiedliwe iż Ducati ma te przywileje, ale nawet te “lepsze” opony niewiele im pomagają – w wyścigu bardziej im się zużyje.

    Melandri po raz pierwszy nie wystartuje z ostatniego miejsca :D (jeśli Abrahamowi nic poważniejszego się nie stało)

  8. Zdjęcie profilowe hudy

    Gdzie można Zobaczyć wyścig na żywo?

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
54 zapytań w 0,861 sek
Zamknij
Zapraszamy na nasz Fanpage!