Home / MotoGP / GP Kataru: Aleix najlepszy również w FP2

GP Kataru: Aleix najlepszy również w FP2

Aleix Espargaro

Tak jak w trakcie wczorajszego FP1, tak i dziś podczas drugiej sesji treningowej MotoGP to Aleix Espargaro, startujący na Yamasze w specyfikacji „otwartej” i w barwach teamu NGM Forward Racing, uzyskał najlepszy czas jednego okrążenia. Postępów dokonali kierowcy Repsol Hondy, zaś w poważnych tarapatach jest dwójka teamu Movistar Yamaha MotoGP.

Podczas dzisiejszego „porannego” treningu #41 jako jedyny zszedł z wynikiem poniżej bariery 1’55, ostatecznie zatrzymując stoper na wyniku 1’54.989 i raz jeszcze miał komfortową przewagę nad rywalami. Drugi wynik przypadł bowiem Andrei Dovizioso na Ducati, jednak Włoch wynik o 0.331sek gorszy od Aleixa uzyskał na bardziej miękkiej, tylnej oponie, którą do dyspozycji mają startujący pod statusem „Open”. Czołową trójkę uzupełnił rodak lidera, Alvaro Bautista, który jednak był blisko o pół sekundy wolniejszy.

Postępów dokonała dwójka Repsol HondyDani Pedrosa, który nigdy nie wygrał na katarskim obiekcie oraz powracający po złamaniu nogi, broniący tytułu Marc Marquez. Wczoraj #93 przyznawał, że spodziewał się być na Losail w lepszej dyspozycji, jednak na dziś zapowiadał wzięcie leków przeciwbólowych.

Nadal w tarapatach są obaj zawodnicy Movistart Yamaha MotoGP. Szybszym z tego duetu był Valentino Rossi, jednak gdzie tu mowa o szybkości, gdy Włoch stracił do lidera aż sekundę! Jedenasty Jorge Lorenzo był o kolejne dwie dziesiąte wolniejszy, a pomiędzy tą dwójką znalazł się jeszcze Włoch Andrea Iannone. Hiszpan w trakcie sesji był wyraźnie wściekły z powodu opon, które tak jak na torze Sepang, tak i tu sprawiają fabrycznemu duetowi Yamahy ogromne problemy.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Do ścigania, po wczorajszej wywrotce, powrócił Kolumbijczyk Yonny Hernandez, u którego podejrzewano kontuzję barku. Szczęśliwie skończyło się na strachu, tak jak i dziś w przypadku Pola Espargaro. Podczas ostatnich testów na Losail Hiszpan złamał obojczyk, a dziś ponownie wylądował na deskach po uślizgu motocykla. Szczęśliwie #44 nie pogorszył swojego urazu i sesję zakończył na ósmym miejscu, wyprzedzając znajdującego się za nim Rossiego o 0.071sek.

Jeszcze dziś o 18:55 naszego czasu zawodników MotoGP czeka trzecia sesja treningowa na torze w Katarze.

Wyniki drugiej sesji treningowej w Katarze:

1. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1’54.989
2. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 1’55.320 | +0.331
3. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1’55.446 | +0.457
4. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1’55.562 | +0.573
5. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1’55.607 | +0.618
6. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1’55.650 | +0.661
7. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1’55.856 | +0.867
8. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1’55.913 | +0.924
9. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1’55.984 | +0.995
10. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 1’56.006 | +1.017
11. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1’56.172 | +1.183
12. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1’56.238 | +1.249
13. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 1’56.720 | +1.731
14. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1’57.006 | +2.017
15. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 1’57.119 | +2.130
16. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R) 1’57.296 | +2.307
17. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 1’57.368 | +2.379
18. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1’57.634 | +2.645
19. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia) 1’58.290 | +3.301
20. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia) 1’58.410 | +3.421
21. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 1’58.436 | +3.447
22. Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (ART) 1’59.078 | +4.089
23. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 1’59.646 | +4.657

niebieski klasa fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta.
Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian silnika w sezonie. Wszystkie jednostki napędowe w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).

czarny = klasa fabryczna (z ustępstwami) – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Przepisom podlega każdy producent, który w poprzednim sezonie nie wywalczył zwycięstwa na suchym torze (póki co Ducati, w przyszłości także inni producenci). Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.
Redukcja poj. silnika do 22 litrów w przypadku zdobycia a) zwycięstwa na suchym torze, b) dwóch drugich miejsc, c) trzech trzecich pozycji. Trzy zwycięstwa na suchym torze odbierają przywilej używania bardziej miękkiej, tylnej opony.

czerwony = klasa otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem.
Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
33 zapytań w 0,735 sek