Home / MotoGP / GP Niemiec: Sachsenring wciąż torem Hondy – zwycięstwo Marqueza

GP Niemiec: Sachsenring wciąż torem Hondy – zwycięstwo Marqueza

Marc Marquez

Marc Marquez tylko na początku miał nieco problemów z rywalami podczas GP Niemiec na torze Sachsenring. Zawodnik Repsol Hondy po wyprzedzeniu Jorge Lorenzo objął prowadzenie i nie oddał go do samej mety. Ciekawie było za to za jego plecami, gdzie Dani Pedrosa stoczył pojedynek z Valentino Rossim. Czwarte miejsce zajął Jorge Lorenzo, który poza doskonałym pierwszym zakrętem potem nie miał już odpowiedniego tempa.

Kliknij, aby pominąć reklamę

1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 41m 1.087s
2. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 41m 3.313s
3. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 41m 6.695s
4. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 41m 11.015s
5. Andrea Iannone ITA Ducati Team (Desmosedici GP15) 41m 21.872s
6. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 41m 24.302s
7. Cal Crutchlow GBR CWM LCR Honda (RC213V) 41m 30.968s
8. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 41m 36.040s
9. Danilo Petrucci ITA Octo Pramac Racing (Desmosedici GP14.1) 41m 36.962s
10. Aleix Espargaro ESP Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 41m 38.340s
11. Maverick Viñales ESP Team Suzuki Ecstar (GSX-RR)* 41m 38.361s
12. Yonny Hernandez COL Octo Pramac Racing (Desmosedici GP14.2) 41m 43.168s
13. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Desmosedici GP14 Open) 41m 49.698s
14. Alvaro Bautista ESP Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 41m 51.774s
15. Jack Miller AUS CWM LCR Honda (RC213V-RS)* 41m 54.856s
16. Nicky Hayden USA Aspar MotoGP Team (RC213V-RS) 42m 0.008s
17. Eugene Laverty IRL Aspar MotoGP Team (RC213V-RS)* 42m 3.825s
18. Alex De Angelis RSM E-Motion IodaRacing (ART) 42m 4.209s
19. Loris Baz FRA Athina Forward Racing (Forward Yamaha)* 42m 12.249s
20. Michael Laverty GBR Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 42m 16.997s
Claudio Corti ITA Athina Forward Racing (Forward Yamaha) DNF
Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici GP15) DNF
Hiroshi Aoyama JPN Cardion AB Motoracing (RC213V-RS) DNF
Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Desmosedici GP14 Open) DNF
Scott Redding GBR Estrella Galicia 0,0 Marc VDS (RC213V) DNF

Źródło: crash.net

Kliknij, aby pominąć reklamę

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL pisze regularnie od 2009 roku.

komentarzy 18

  1. No to Repsol Honda zgarnia po raz pierwszy od dokładnie roku dublet. Ale to było trochę do przewidzenia. Szkoda że znów taki jednostronny wyścig, oby w Indy więcej się działo.

    A wydawało się że Maverick po raz pierwszy pokona Aleixa w bezpośredniej walce, ale jednak #41 był dziś lepszy. Iannone w miarę solidnie, Barbera powraca na tron w klasie Open.

    No i tyle, bez większych emocji dzisiaj, jeśli chodzi o wszystkie klasy. Jedynie w Moto2 coś się działo, Simeon wygrał po raz pierwszy w karierze, jednocześnie podtrzymując jakąś zależność że na Sachsenringu od 2013r. zwycięzca wygrywa po raz pierwszy w tej klasie. Szkoda Morbidelliego, naprawdę zasłużył na to podium.

    W Moto3 z kolei Leopardy popsuły widowisko, bardziej emocjonująca była walka o 3. miejsce.

  2. To tak, jako że Marquez nie ma nic do stracenia, nie zdziwiłbym się, jeśli wyrówna zeszłorozczny wyczyn 10 zwycięstw pod rząd.

    Dani do wymiany, jak pod koniec tego sezonu nie wróci na dobre tory będzie to oznaczać, że stracił motywację. Nie wiem, kogo w tej chwili Honda chce u boku Marqueza, pucybuta, co dobrze współpracuje z kolegą zespołowym i utrzymuje atmosferę, czy kogoś, kto zagrozi #93, np. Vinales ( świetnie się rozwija, wielki talent ) czy A.Espargaro, w przypadku pierwszego wariantu zostawiłbym Pedrosę na 2016.

    Iannone i Vinales dają nadzieję, że dla tej serii nie zabraknie bohaterów, gdy już dziadki przejdą na emeryturę, Aleixa nikt tak nie cisnął od dawna, jak dzisiaj Maverick, a jest debiutantem, tak samo Miller, pokonał Haydena, który bardzo lubi Sachsenring ze względu na kierunek jazdy, zostawia często z tyłu Lavertego, Abrahama.

    Dall Igna chyba celowo nie chce robić wielu zmian w tym sezonie z GP15, przejadą 2015 zbierając dane i dopiero od 2016 będą eksperymentować ( o ile zajdzie taka potrzeba ), jedno zwycięstwo wciąż jak najbardziej możliwe.

    Redding robi tak głupie błędy, że aż szkoda patrzeć na jego ‘jazdę’.

  3. Zdjęcie profilowe Mefisto

    Wszystko jest możliwe. Choć im więcej się ryzykuje, tym ryzyko upadku większe. W każdym razie Marquez musi odrabiać z każdym wyścigiem. I tak jest w lepszej sytuacji, niż Pedrosa w 2012 roku – w drugiej połowie tamtego sezonu próżno było oczekiwać kogokolwiek pomiędzy Nim, a Lorenzo. ;) Pedrosa zostanie w 2016 roku na bank w Repsolu. Ten wyścig był w jego wykonaniu znakomity. Niestety syndrom “pompującego ramienia” popsuł mu ostatnie dwa sezony. Ponoć Alex Rins jest poważnym kandydatem na miejsce Pedrosy… ale to dopiero w 2017 roku. A kto wie – może sezon 2016 będzie TYM, na który Dani czeka. I tego mu życzę. :D Redding na bank utraci posadę w Marc VDS. I stawiam, że to Rabat zajmie jego miejsce. Pol Espargaro przeżywa “czarny okres”. Ale podobnie było ze Smithem w zeszłym roku, a mimo to utrzymał posadę. Tak na prawdę to ja obu bym z tego zespołu wyrzucił. Ale nie jestem szefem tej ekipy… ;) To francuski zespół, więc powinni dać szansę Francuzowi. Mam nadzieje, że tą szansę otrzyma Johann Zarco. :D

  4. Zdjęcie profilowe izka3456

    Wyścig rzeczywiście dość nudny, chociaż fajnie oglądało się walkę między zawodnikami Suzuki. Jeśli Marquez przebudzi się na dobre, to myślę, że końcówka sezonu może być naprawdę świetna, gdyby do ostatniego wyścigu trzech zawodników walczyło o mistrzostwo. Myślę, że druga część sezonu będzie bardzo ciekawa, tylko szkoda, że na kolejny wyścig trzeba czekać aż trzy tygodnie.

    • Zdjęcie profilowe Marcin4646

      W co wy wierzycie? Rossi to nie Stefan Bradl z sezonu 2011 żeby roztrwonić taką przewagę. Mistrzostwo się rozstrzygnie między zawodnikami yamahy.

      • Zdjęcie profilowe Mefisto

        Bradl nie glebił, lecz dojeżdżał na pozycjach, na które było go stać. Do końca mamy kolejne dziewięć wyścigów. Ja bym nie skreślał Marqueza. Ale z całego serca życzę tego tytułu Vale. :D

      • Zdjęcie profilowe polerst

        nie no, Sachsenring to typowy tor dla Hondy, Honda tu jest co roku silna, dla Daniego to jeden z ulubionych torów, dla Marqueza też, a Rossi wcale daleko nie przyjechał :)

  5. Zdjęcie profilowe mjp

    Czy na Indianapolis startuje tylko Moto GP czy wszystkie 3 klasy ?

  6. Zdjęcie profilowe Laventino46

    Byłem, widziałem, wyścig trochę nudny, ale była to moja pierwsza wizyta na motogp i bardzo mi się podobało. Tor super, krótka nitka więc jest więcej okrążeń, i można zobaczyć sporą część trasy. Najbardziej zdziwiło mnie to że na tak krótkim torze Marquez nikomu nie dołożył dubla…

  7. Zdjęcie profilowe polerst

    Szkoda, że Vińales nie objechał (w mojej opinii) przereklamowanego Aleixa, ale po letniej przerwie wierzę w niego :)
    Co do Rinsa w Repsolu, już był temat Reddinga, Millera, nawet Alexa Marqueza, który widzimy co “wyprawia” w Moto2. Jeszcze znajdzie się paru kandydatów w niedalekiej przyszłości :)
    Smith znowu przed Espargaro, który przecież “jest lepszy od Iannone”… ;)

    Na Indianapolis wierzę w powrót Ducati do ścisłej czołówki. Ciekawe jak Yamahy sobie poradzą. Marquez przez ostatnie 2 lata bardzo dobrze sobie radził, ale chyba na Sachsenringu zawsze był silniejszy – także myślę, że walka o zwycięstwo jest otwarta :)

  8. Zdjęcie profilowe HammerMen

    Jeśli Bridgestone postawi na opony z twardszymi krawędziami to jestem przekonany że Rossi zdobędzie 10ty tytuł. Wyścig bez Historii. Dominacja Marqueza na Sachsenringu przypomina tą Stonera z Phillip Island. Tak czy inaczej Rossi jest za mądry i w zbyt dobrej formie. Dovizioso chyba poczuł wyraźnie oddech Iannone który na fabrycznym motocyklu jeżdzi efektywnie… Suzuki no cóż W tym momencie priorytetem jest silnik i dostosowanie go i odbioru mocy do obecnego pakietu inaczej konkurencyjni będą na torach krętych a Indianapolis czy też Motegi może być dla Suzuki mega problematyczne… Cieszą kolejne punkty Alvaro który wyraźnie daje impuls że w przyszłym sezonie Aprilia może być “w miarę konkurencyjna” Na koniec Lorenzo Assen i Sachsenring to nie są dobre tory dla niego. Ma do nich wyraźny uraz psychiczny a i wspomnienia są bolesne. Wszystko się rozchodzi teraz o to że przed Assen miał 1 pkt straty a po 2 wyścigach zrobiło się 13. Najważniejszą kwestią jest znalezienie złotego środka na twardszych oponach. Kierunek Dorny wszyscy znają i twardsze opony mają poprawić widowisko i pomóc m.in Hondzie przezwyciężyć problemy… Jednak nie można zapominać że tory Jorge również się zaczynają a presja będzie rosnąć…

  9. Cieszy mnie, że w końcu zobaczyłem Polaka na podium w MotoGP :)

  10. Zdjęcie profilowe Tomai29

    Tak jak wyżej napisano, wyścig nudny, tor bardzo pasował MM93, dobry wynik Pedrosy…
    Iannone wyżej od Doviego i w wyśćigu i w genralce, mam nadzieję że utrzyma się w TOP4 w generalce…

    Z całego serca chciałbym by to właśnie Rossi zgarnął tytuł, ale Lorenzo w tym roku pokazał że jak wszystko się układa jest nie do zepchnięcia z najwyższego stopnia pudła, choć VR46 jest ‘równiejszy” każdy wyścig na pudle.
    Liczę że na podium Ducati w następnym weekendzie :-D

    • Zdjęcie profilowe HammerMen

      Wszystko będzie się skupiało wokół opon, alokacji i temperatury toru Jeśli wrócą do miękkich krawędzi to Lorenzo na nich jest kosmicznie mocny. Jeśli pozostaną twarde (a wszystko na to wskazuje ze względu na Hondę) to niezwykle równa jazda Rossiego przyniesie efekt… Zobaczymy co się będzie działo na Indianapolis i zwłaszcza w Brnie gdzie Honda i Yamaha może walczyć dosłownie na żyletki

  11. Zdjęcie profilowe KorupcjA

    Nie ma co dygotać Marc jest najlepszy i jak jeszcze Honda poprawi to co zrypała na ten rok to nie wiem czy ktoś im podskoczy no chyba że po Estrele !
    Pozdrawiam.!!

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
42 zapytań w 0,825 sek
Zamknij
Zapraszamy na nasz Fanpage!