Home / MotoGP / Hayden i Pedrosa przetestują tajemnicze "osiemsetki"

Hayden i Pedrosa przetestują tajemnicze "osiemsetki"

26 września Nicky Hayden i Daniel Pedrosa po raz pierwszy dosiądą nowych Hond pojemności 800 centymetrów sześciennych – poinformował w ekskluzywnym wywiadzie dla serwisu crash.net dyrektor HRC Satoru Horiike.

Ciekawostką jest fakt, że zawo26 września Nicky Hayden i Daniel Pedrosa po raz pierwszy dosiądą nowych Hond pojemności 800 centymetrów sześciennych – poinformował w ekskluzywnym wywiadzie dla serwisu crash.net dyrektor HRC Satoru Horiike.

Ciekawostką jest fakt, że zawodnicy nie zostaną poinformowani ile cylindrów posiadają ich motocykle oraz jaka jest ich konfiguracja.

„Najważniejsze jest stworzyć im dobrą maszynę, nie muszą wiedzieć co to jest” – wyjaśnia Horiike.

Koncepcje nowych „osiemsetek” a szczególnie rozwiązania dotyczące silników są od dłuższego czasu tematem gorących spekulacji.

Od dawna mówi się, że Honda testuje już swój motocykl na japońskich torach, pomimo to do tej pory wszystkie szczegóły dotyczące przedsięwzięcia są pilnie strzeżoną tajemnicą inżynierów i kierownictwa zespołu.

Pozostali czterej producenci zaangażowani w klasie MotoGP dużo wcześniej powiadomili już, że w nowych motocyklach zdecydują się na dotychczasowe rozwiązania, nie stosując znaczących innowacji.
Ducati i Yamaha przeprowadziły już nawet publiczne testy swoich czterozaworowych wyposażonych w cztery cylindry w układzie liniowym konstrukcji.

„Rozważymy każdą z możliwych opcji, wyboru dokonamy w odpowiednim czasie” – zagadkowo relacjonują swoje poczynania przedstawiciele Hondy.

Władze Repsola wybierać będą pomiędzy aktualnie używaną pięciocylindrową konstrukcją (motocykl w tym przypadku, zgodnie z nowymi przepisami, będzie musiał ważyć co najmniej 155,5 kg, konieczne więc będzie dorzucenie 7,5 kg) a wersją sześciocylindrową (tutaj problemem może być maksymalna dopuszczalna ilość – paliwa 21 litrów czyli o 1 litr mniej niż dotychczas). Bardzo możliwe jest też zastosowanie cztero- lub trzycylindrowych konstrukcji umożliwiających znaczne „odchudzenie” motocykla.

Dyrektor Horiike nie ujawnia żadnych szczegółów, wyjaśnia jednak, że Honda nowej generacji zostanie zaprezentowana podczas kończącego sezon Grand Prix Hiszpanii w Walencji.

Źródło : www.crash.net

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
142 zapytań w 1,342 sek