Home / MotoGP / Hayden najszybszy na suchym torze, Pedrosa na mokrym

Hayden najszybszy na suchym torze, Pedrosa na mokrym

Zupełnie nieudany okazał się być drugi dzień testów na torze w Jerez de la Frontera dla zawodników MotoGP. Z powodu opadów deszczu właściwie nic oni nie przetestowali, a na sam koniec na suchym torze nie pojawiło się wielu kierowców. Przez to wyniki są dość niespodziewane.

Na samym początku dzisiejszych jazd, tuż po otwarciu toru w Andaluzji, z boksów wyjechali tyko Ivan Silva oraz Franco Battaini. Tylko Hiszpan z ekipy Avintia Racing MotoGP oraz kierowca testowy Ducati pokonali po kilka okrążeń na suchym obiekcie i zajmowali dwa pierwsze miejsca. Wtedy jednak zaczęło padać i tylko niektórzy kierowcy postanowili protestować na mokrej nawierzchni. Z tego też powodu na sam koniec pokazujemy dwie tabele z wynikami – jedna z łącznymi rezultatami, a drugą tylko z czasami notowanymi przez zawodników na mokrej nawierzchni.

Ostatecznie na sam koniec dnia, niedługo przed godziną 18:00, tor wysechł i niektórzy zawodnicy MotoGP zdecydowali się wyjechać z boksów i ustanowić lepsze wyniki. Na ruch taki nie zdecydowali się między innymi Pedrosa,Lorenzo, Crutchlow, Dovizioso, Stoner, Rossi, Bradl czy kilku innych, ale o tym za chwilę. Zacznijmy bowiem od początku.

Dzięki czasowi uzyskanemu na sam koniec dzisiejszych jazd, na szczycie tabeli czasów znalazł się Nicky Hayden. Co ciekawe, Amerykanin z teamu Ducati uzyskał wynik 1’40.755, a więc nieznacznie gorszy od tego z wczoraj. Drugi z zawodników jeżdżących na fabrycznym Desmosedici GP12 – Valentino Rossi pokonał dziś tylko osiemnaście okrążeń i to wszystkie na mokrej nawierzchni. Z tego powodu zajął zaledwie dziewiętnastą lokatę z jedenastoma sekundami straty do „Kentucky Kida”. Jutro przed tą dwójką jednak sporo pracy, a zwłaszcza przed Włochem, który chce poprawić wyczucie przodu.

Drugi wynik w łącznej tabeli padł łupem… Karela Abrahama! Czech także zdecydował się na wyjazd pod koniec sesji, uzyskując na swoim GP0 w barwach  Cardion AB Motoracing rezultat równy 1’41.661. Piąty z kolei był inny satelicki kierowca Ducati – Hector Barbera. Hiszpan z ekipy Pramac Racing, podobnie jak #17, korzysta z wersji motocykla identycznej do tej, na której Valentino Rossi jeździł podczas listopadowych testów w Walencji. Czas #8 wyniósł 1’43.288 i okazał się on lepszym o sekundę od tego uzyskanego na samym początku sesji przez kierowcę testowego producenta z Bolonii – Franco Battainiego.

Czołową trójkę uzupełnił z kolei Ben Spies, który tylko nieznacznie ustąpił Barberze. Zarówno jednak Amerykanin, jak i Jorge Lorenzo, spędzili dziś też nieco czasu na mokrym torze. I chociaż #11 zdecydował się wyjechać z boksu także na koniec sesji, o tyle jego team-partner z ekipy Yamaha Factory Racing nie zdecydował się na taki ruch. Tym samym Hiszpan, Mistrz Świata z 2010 roku, zajął ostatecznie pozycję numer trzynaście.

Czwarty czas przypadł Alvaro Bautiście, który dopiero debiutuje na Hondzie RC 213V. Tym samym Hiszpan wykorzystał okazję i spędził też trochę czasu na deszczu, by jak najlepiej przygotować się do sezonu. W klasyfikacji dzisiejszego dnia #19 stracił do lidera dwie sekundy i o kolejne dwie wyprzedził swojego team-partnera z ekipy San Carlo Honda Gresini. Włoch Michele Pirro jeździ jednak na motocyklu CRT – z podwoziem marki FTR i silnikiem z Hondy CBR1000R i przygotowanym przez Ten Kate. Podobna różnica czasowa pomiędzy tą dwójką miała miejsce wczoraj. Dla #51 dziś pozycja numer osiem.

Najszybszym spośród zawodników CRT był dziś jednak, wspomniany już na początku, Ivan Silva. Hiszpan z ekipy Avintia Racing MotoGP przejechał rano, na suchej nawierzchni, pięć okrążeń. Czas uzyskany na jednym z nich wyniósł 1’43.613 i dał mu pozycję numer sześć. Team-partner #22, także jeżdżący na motocyklu FTRa z silnikiem Kawasaki ZX-10R – Kolumbijczyk Yonny Hernandez jako jedyny z całej stawki nie pokonał dziś ani jednego okrążenia.

Dziewiąte, dziesiąte i jedenaste miejsce także przypadło kierowcom startującym na maszynach zgodnych z przepisami CRT. Najszybszym z tej trójki był Brytyjczyk James Ellison reprezentujący team Paul Bird Motorsport. #77 uzyskał na swojej ART czas 1’44.969 i o cztery dziesiąte wyprzedził Danilo Petrucciego. Włoch w ekipie Came Iodaracing Project ściga się na podwoziu stworzonym przez Iodę i silniku Aprilii RSV4. Sześć dziesiątych do „Petruxa” stracił z kolei najstarszy zawodnik klasy królewskiej – Colin Edwards. Raz jeszcze przypomnimy, że Amerykanin reprezentuje zespół NGM Forward Racing i ściga się na Suterze z jednostką napędową BMW.

Dwunasty wynik padł łupem Daniego Pedrosy, który jeździł dziś jednak tylko na mokrej nawierzchni. Hiszpan pokonał na deszczu dwadzieścia pięć okrążeń i był najszybszym w takich warunkach. Tylko trzy okrążenia (na mokrym torze) pokonał natomiast zespołowy kolega #26 – Casey Stoner. Zawodnik broniący w barwach Repsol Hondy tytułu mistrzowskiego wczoraj był najszybszy, a dziś przypadła mu osiemnasta lokata.

Ze swoich garaży na koniec dnia nie wyjechali także i obaj zawodnicy ekipy Monster Yamaha Tech3. Zarówno bowiem czternasty Cal Crutchlow jak i piętnasty Andrea Dovizioso jeździli tylko na mokrej nawierzchni, pokonując kolejno piętnaście i szesnaście okrążeń. Włoch był jednak zadowolony, że dane mu było wypróbować M1-kę, na której to debiutuje, także i w takich warunkach. Wczorajszy jubilat mógł też dojść nieco do siebie, bo od kilku dni nie czuje się najlepiej.

Szesnasty był, jeżdżący także tylko w deszczu, Mattia Pasini. Reprezentant ekipy Speed Master na swojej Aprilii zgodnej z przepisami CRT tylko o 0.006sek wyprzedził Stefana Bradla. Niemiec także skorzystał z okazji i po raz pierwszy w karierze przetestował swoją RC 213V na mokrej nawierzchni. W tym roku bowiem debiutuje on w klasie królewskiej w barwach ekipy LCR Honda MotoGP.

Stawkę uzupełnili z kolei dwaj kierowcy CRT, którzy wczoraj byli spośród nich najszybsi. Mowa o duecie ekipy Power Electronic Aspar, który pokonał dziś w sumie szesnaście cyrkulacji. Zarówno jednak dwudziesty Randy de Puniet jak i plasujący się „oczko” za nim Aleix Espargaro testowali już tutaj zimą dwukrotnie. Dziś natomiast, tak jak wielu ich rywali, nie zdecydowali się wyjechać na tor na koniec dnia, pokonując po osiem okrążeń w czasie, gdy nawierzchnia była mokra.

Testy zakończą się jutro, a prognozy pogody przewidują, że będzie pochmurnie, ale nie powinno padać. Po tym zawodnicy MotoGP czekać już tylko będą na start sezonu, który będzie miał miejsce w Wielkanoc.

 

Łączne wyniki drugiego dnia testów w Jerez:

1. Nicky Hayden      (USA) Ducati Team             GP12         1’40.755 (38/40)
2. Karel Abraham     (CZE) Cardion AB Motoracing   GP0          1’41.661 (37/39)
3. Ben Spies         (USA) Yamaha Factory Racing   YZR-M1       1’41.726 (24/26)
4. Alvaro Bautista   (SPA) San Carlo Honda Gresini RC213V       1’42.711 (27/27)
5. Hector Barbera    (SPA) Pramac Racing Team      GP0          1’43.288 (35/35)
6. Ivan Silva        (SPA) Avintia Racing MotoGP   FTR-Kawasaki 1’43.613 (36/37) *
7. Franco Battaini   (ITA) Ducati Test Rider       GP12         1’44.264 (4/48)
8. Michele Pirro     (ITA) San Carlo Honda Gresini FTR-Honda    1’44.761 (7/9) *
9. James Ellison     (GBR) Paul Bird Motorsport    ART          1’44.969 (30/30) *
10. Danilo Petrucci  (ITA) Came Iodaracing Project Ioda-Aprilia 1’45.336 (20/24) *
11. Colin Edwards    (USA) NGM Forward Racing      Suter-BMW    1’47.968 (25/26) *
12. Dani Pedrosa     (SPA) Repsol Honda Team       RC213V       1’49.822 (11/25)
13. Jorge Lorenzo    (SPA) Yamaha Factory Racing   YZR-M1       1’50.088 (22/28)
14. Cal Crutchlow    (GBR) Monster Yamaha Tech3    YZR-M1       1’51.127 (5/15)
15. Andrea Dovizioso (ITA) Monster Yamaha Tech3    YZR-M1       1’51.702 (15/16)
16. Mattia Pasini    (ITA) Speed Master            ART          1’51.772 (11/12) *
17. Stefan Bradl     (GER) LCR Honda MotoGP        RC213V       1’51.778 (16/23)
18. Casey Stoner     (AUS) Repsol Honda Team       RC213V       1’51.856 (3/3)
19. Valentino Rossi  (ITA) Ducati Team             GP12         1’51.910 (18/18)
20. Randy De Puniet  (FRA) Power Electronics Aspar ART          1’52.397 (8/8) *
21. Aleix Espargaro  (SPA) Power Electronics Aspar ART          1’57.718 (6/8) *
22. Yonny Hernandez  (COL) Avintia Racing MotoGP   FTR-Kawasaki brak czasu (0/0) *

* zawodnik CRT

 

Wyniki na mokrym torze drugiego dnia testów w Jerez:

1. Dani Pedrosa     (SPA) Repsol Honda Team       RC213V       1’49.822 
2. Jorge Lorenzo    (SPA) Yamaha Factory Racing   YZR-M1       1’50.088
3. Cal Crutchlow    (GBR) Monster Yamaha Tech3    YZR-M1       1’51.127
4. Alvaro Bautista  (SPA) San Carlo Honda Gresini RC213V       1’51.420
5. Nicky Hayden     (USA) Ducati Team             GP12         1’51.627
6. Andrea Dovizioso (ITA) Monster Yamaha Tech3    YZR-M1       1’51.702
7. Mattia Pasini    (ITA) Speed Master            ART          1’51.772 *
8. Stefan Bradl     (GER) LCR Honda MotoGP        RC213V       1’51.778 
9. Ben Spies        (USA) Yamaha Factory Racing   YZR-M1       1’51.778 
10. Casey Stoner    (AUS) Repsol Honda Team       RC213V       1’51.856 
11. Valentino Rossi (ITA) Ducati Team             GP12         1’51.910 
12. Randy De Puniet (FRA) Power Electronics Aspar ART          1’52.397 *
13. Karel Abraham   (CZE) Cardion AB Motoracing   GP0          1’53.244 
14. James Ellison   (GBR) Paul Bird Motorsport    ART          1’53.519 *
15. Hector Barbera  (SPA) Pramac Racing Team      GP0          1’54.040
16. Danilo Petrucci (ITA) Came Iodaracing Project Ioda-Aprilia 1’54.677 *
17. Colin Edwards   (USA) NGM Forward Racing      Suter-BMW    1’54.847 *
18. Aleix Espargaro (SPA) Power Electronics Aspar ART          1’57.718 *

* zawodnik CRT

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
128 zapytań w 1,436 sek