Home / MotoGP / Hoffman i McWilliams w czasie pertraktacji z WCM

Hoffman i McWilliams w czasie pertraktacji z WCM

Peter Clifford, dyrektor do spraw wyścigów stajni WCM, zdradził plany co do użycia w sezonie 2006 silników KTM V4 i o odbywających się pertraktacjach z Alexem Hoffmanem i Jeremy McWilliamsem.
WCM planował kampanię 2005 na silnikach Blata V6, ale Peter Clifford, dyrektor do spraw wyścigów stajni WCM, zdradził plany co do użycia w sezonie 2006 silników KTM V4 i o odbywających się pertraktacjach z Alexem Hoffmanem i Jeremy McWilliamsem.
WCM planował kampanię 2005 na silnikach Blata V6, ale z powodu opóźnień James Ellison i Franco Battaini musieli używać silników WCM V4.

WCM używa opon firmy Dunlop i zdobył w tym roku 14 punktów z najlepszym wynikiem na jedenastym miejscu zdobytym przez Ellisona podczas Grand Prix Japoni.

Jest mało prawdopodobne żeby opóźniony projekt Blaty był możliwy do zrealizowania, ponieważ zostały ogłoszone zmiany, co do roku, 2007 w którym będą obowiązywać silniki o pojemności 800cc. I właśnie w świetle tych okoliczności pojawiły się informacje o starcie, WCMa w 2006 roku z silnikami ze stajni KTM.

”Zaproponowano nam silniki KTM i plany ich rozwoju. Robimy postępy co do ustalenia budżetu, wykonania nowej ramy w motocyklu itd.”
Użycie silnika KTM wydaje się mądrym posunięciem zważając na to, że w team będzie miał gotowy do wyścigu silnik na rok 2006, który i tak będzie musiał być porzucony z powodu zmian w wymaganej pojemności maszyn na rok 2007. Jednak silnik KTM sprawił wiele kłopotów w czasie wyścigów w roku 2005 z teamem Roberts.

Maszyna z silnikiem osadzonym w ramie Protona KR i kierowca Shane Byrne miała ścigać się przez cały rok 2005. Shane zdążył zdobyć tylko jeden punkt kiedy KTM 31 lipca niespodziewanie zerwał zobowiązanie z fabryką KR z siedzibą w Banbury.
Byrne i team Roberts ogólnie zarzucali silnikowi KTM brak odpowiedniego momentu obrotowego i przyspieszenia, co sprawiało, że hybryda Proton KR/KTM/Michalin nie była w stanie konkurować z innymi maszynami. Jednak Clifford uważa, że silnik nie był taki zły jak się wydawał.
„Wierzymy w to, że silniki KTM są o wiele lepsze niż się mogło wydawać w tym roku, były po prostu za mało testowane na torze.” Clifford zapytany o to czy WCM planuje rozwój swojego własnego silnika lub czy będzie szukał pomocy technicznej u KTM odpowiedział ”Mamy zamiar użyć wszystkiego, co będzie nam dane na samym początku i zobaczymy, co z tego wyniknie”

James Elison jest w trakcie rozmów ze stajniami d’Antin Danin i Tech 3 Yamaha w sprawie roku 2006. Wygląda na to, że Clifford będzie potrzebował co najmniej jednego dodatkowego zawodnika na przyszły rok. Ujawnił jednak to, że dwóch zawodników już zainteresowało się współpracą z WCM/KTM.
„Jesteśmy czasie rozmów z Alexem Hoffmanem i Jeremy McWilliamsem, którzy są zainteresowani co do jazdy na naszym motocyklu”

Hoffman stracił swoje miejsce w teamie Kawasaki na rzecz Rany De Puniet, ale dwudziestopięcioletni Alex którego najlepszy wynik z 31 startów z Kawasaki to ósme miejsce, jest przekonany co do tego, że chce zostać w MotoGP a zasilany silnikiem KTMa motocykl WCM może być szansą której potrzebuje.
Hoffman jest jedynym niemieckim kierowcą w klasie MotoGP. Podczas niemieckiego Grand Prix w Sachsenring gromadzi się ogromny tłum widzów, który przebija tylko tłum z Walencji i Jerez. Organizacja Dorna jest także zdeterminowana, aby pomóc Alexowi w pozostaniu w klasie MotoGP.

W międzyczasie doświadczony McWilliams już od dłuższego czasu był łączony z projektem KTM MotoGP. Spodziewano się tego, że Jeremy miał jeździć w minionym sezonie na maszynie teamu Roberts, lecz za kulisami uzgodniono, że miejsce w teamie dostanie jednak jego rodak Byrne.

41 letni Mcwilliams ścigał się na prywatnej Yamasze w klasie 500cc w roku 1993-1996, potem przeszedł do 250cc, by w 2000 roku z Aprilią wrócić do klasy 500cc. Jeremy tego roku 2 razy zdobył podium, a w roku 2001 wrócił ponownie do ćwierćlitrówek, ponownie z Aprilią, z którą w tym roku zdobył swoje jedyne zwycięstwo w zawodach Grand Prix.

Pomimo tego, że McWilliams podpisał kontrakt z teamem Bristish Superbike – Storbat Honda i miał sezon pełen niepowodzeń i kontuzji – Jeremy powrócił do MotoGP do temu Robertsa w roku 2005 (po tym jak KTM wycofał się ze swoim silnikiem) aby poprowadzić maszynę w Grand Prix Czech.

McWilliams nie jest zaniepokojony, co do pozostania w brytyjskich Superbikach pomimo tego, że Storbat Honda podpisała już kontrakt na rok 2006 z Michaelem Rutterem. Jeremiemu pozostała opcja rozmowy z WCM/KTM na rok 2006.

Źródło: www.crash.net

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
19 zapytań w 1,336 sek