Home / MotoGP / Johnny Rea odrzucił ofertę Pramac Ducati. Ben Spies na wylocie?

Johnny Rea odrzucił ofertę Pramac Ducati. Ben Spies na wylocie?

Jonathan Rea, który obecnie odpoczywa od startów w World Superbike z powodu złamania nogi, poświęcał ostatnio sporo czasu na rozmowach dotyczących swojej przyszłości w wyścigach motocyklowych. Ostatecznie Północnoirlandczyk zdecydował się na pozostanie w zespole PATA Honda, ale jak ujawnił, był bardzo bliski podpisania kontraktu z Ducati na starty obok Andrei Iannone w stajni Pramac, gdzie miał zastąpić Bena Spiesa.

Ducati mocno zaangażowało się w podpisanie umowy z zawodnikiem, który dobrze prezentuje się na dość leciwej już Hondzie CBR1000RR w barwach holenderskiej stajni Ten Kate. Włoska marka najpierw chciała zakontraktować Jonathana Rea jako lidera swojego projektu w World Superbike, a następnie zaoferowała posadę w cyklu grand prix.

„Odbyłem wiele rozmów z Ducati i początkowo chodziło o cykl World Superbiike, gdzie poszukiwali zawodnika numer jeden. Nie byłem jednak pewien szybkości motocykla Panigale. Bardzo doceniam, że potraktowali to tak poważnie, ale kiedy wyłożone zostały wszystkie możliwości i byłem bliski podpisania umowy na starty w MotoGP „za pięć dwunasta”, okazało się, że jest zbyt wiele niewiadomych – również dotyczących tego, jaki byłby przyszłoroczny motocykl.” – przyznał Jonathan Rea, dodając również, że obawiał się, iż zmiana zespołu i serii negatywne odbije się na nim biorąc pod uwagę obecną kontuzję.

Fakt poszukiwania nowego zawodnika do zespołu Pramac Ducati wskazuje na to, że włoska marka poważnie rozważa rozwiązanie kontraktu z Benem Spiesem, który przez kontuzje stracił praktycznie cały sezon 2013 i nie wydaje się, by Amerykanin mógł w najbliższym czasie wrócić do formy, prezentowanej w zespołach Yamahy. Jak donoszą źródła związane z bolońską fabryką, prawdopodobne jest, że Spies dostanie możliwość startów w serii World Superbike na Panigale 1199RR. Amerykanin zdominował sezon 2009, przechodząc wprost z serii AMA, gdzie był wielokrotnym mistrzem superbike’ów i superstocków.

Źródło: motorcyclenews.com

AUTOR: sd

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOSP.PL pisze regularnie od 2009 roku.

komentarzy 5

  1. Może i dobrze że Jonathan odrzucił propozycję Ducati w MotoGP, bo patrząc na obecną ‚formę’ włoskiego producenta to zbyt wielu sukcesów bym mu nie wróżył. Prędzej niż w Pramacu widziałbym go na produkcyjnej Hondzie u LCRa albo na Suzuki (z Pedrosą?).

    BTW. wiadomo już czy Cechinello zakupi produkcyjną Hondę czy zostaje tylko z Bradlem?

    • Ciekawa sytuacja z tym Pedrosą, bo mi też się wydaje że w 2015 zobaczmy go na Suzuki. Johnnemu nie ma co się dziwić, że dał sobie spokój z Ducati, na tym etapie jego kariery byłby to krok w tył. Co do Lucia to nie wiem czy go stać na produkcyjną Hondę. Hayden miał być opłacany z kasy Honda USA, więc go brali pod uwagę. Temat upadł i na razie nic nie słychać o innym zawodniku.

  2. Suzuki ma lepsze opcje od Rei – mamy wielu młodych zawodników, którzy od początku kariery ścigają się na prototypach. To jest klucz do sukcesu – budowa zespołu wokół młodych-zdolnych.

  3. No głupio tak mówić ale Pedrosa to już do młodych nie należy a Randy de Puniet to pomyłka

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
90 zapytań w 0,776 sek