Home / MotoGP / Kawasaki pójdzie w ślady Suzuki i zaplanuje powrót do MotoGP?

Kawasaki pójdzie w ślady Suzuki i zaplanuje powrót do MotoGP?

Być może do Suzuki, które chce wrócić ze swoim zespołem fabrycznym do MotoGP w sezonie 2014, dołączy również Kawasaki. Japoński producent opuścił MotoGP po sezonie 2008 i do tej pory raczej nie wyrażał zbyt dużych chęci na powrót.

Wiele zmieniły ostatnie słowa Carmelo Ezpelety, który przyznał, że aby któryś z producentów chciał zaangażować się w cykl grand prix powininen zrobić to we współpracy z jednym z istniejących zespołów po to, aby po ewentualnym odejściu nie pozostawić po sobie pustego miejsca. Od razu pojawiły się sugestie, że Suzuki połączy siły z zespołem Aspar, a z Randy’ego de Punieta uczyni swoim zawodnikiem fabrycznym.

Drugim z zespołów, który chciałby nawiązać współpracę z producentem jest Forward Racing, który podobnie jak Aspar startuje w MotoGP na zasadach CRT. Zespół Forward w tym roku wystawia już dwie maszyny z silnikami Kawasaki i obok Colina Edwardsa pojedzie Claudio Corti. Właściciel Forward Racing John Cuzari powiedział w wywiadzie dla włoskiej prasy, że rozmawiał z przedstawicielami Suzuki i Kawasaki na temat możliwości wspólnego powrotu do MotoGP: „Rozszerzenie zespołu z jednego do dwóch zawodników w klasie królewskiej ma dwa powody – z jednej strony chcemy być bardziej widoczni i mieć szybszy rozwój. Z drugiej – przygotowujemy się już do kolejnego sezonu. Rozmawialiśmy na temat 2014 roku – właśnie wróciem ze spotkania z Ezpeletą, gdzie dyskutowaliśmy z Hondą i Yamahą. Mam też kontakt z Suzuki i Kawasaki.”

Przypomnijmy, że zespół Forward Racing został utworzony z pozostałości po Hayate Racing Team – który w 2009 roku wystawiał maszynę Kawasaki dla Marco Melandriego, gdy japoński producent pożegnał się już z MotoGP. Włoch w jednym z wyścigów uplasował się na podium mimo, że motocykl nie był już rozwijany i nie otrzymywał nowych części.

AUTOR: sd

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOSP.PL pisze regularnie od 2009 roku.

komentarzy 9

  1. Super wiadomość!!! Im więcej tym ciekawiej. Mogliby jeszcze Aprilie namówić i MV Aguste.

  2. no no jeszcze coś była mowa o BMW ale moim zdaniem nie natym ta cała zabawa polega aby było najwięcej producętów ja chciałbym aby wszystkie zespoły budowały swoje własne motocykle a producęci dostrczali by im i swym zespołom silniki a ddatkowo wprowadzic jakiegoś standardowego dostawce jednostek wzorem croswortha z f1 i wtedy ta cała seria stała by się naprawde ciekawa

    • Tajemniczy „Imię” – przepraszam że zwracam uwagę ale to mnie tak bije po oczach że aż boli. Zapamiętaj: nie pisze się PRODUCĘTÓW tylko PRODUCENTÓW. Najlepiej zacznij czytać książki a umysł sam zapamięta poprawną gramatykę. Poza tym nie „crosworth” tylko „cosworth” i są to nota bene bardzo kiepskie silniki zatem dobrze byłoby gdyby jak najszybciej ktoś nad nimi popracował.

      • Calkiem dobre sa te ich silniki :) Raz, ze rozwoj jednostek jest zamrozony,a dwa za cene jaka oferuje Cosworth nikt nie zrobi lepszego silnika…chyba ;)

  3. ‚imię”-takie żale,prześlij do dorny mało kogo,obchodzi co ty byś chciał po za tym jednostka podobna jak stosowana przez,cosworth’a w F1 co za głupota!

  4. Nie liczę na ich powrót na razie, raz, że już wcześniej Yoda san przedstawił konkretny plan dla WSBK, dwa, przepisy nie zapowiadają się obiecująco dla potencjalnych zainteresowanych ( zakładamy zgłoszenie jako fabryka, a rabacików tym razem od Dorny raczej nie dostaną ).

  5. mam nadzieję że te działania będą oznaczać koniec idei CRT

  6. Jeśli Suzuki i Kawasaki powróciłoby do MotoGP w 2014 to skład zespołów mógłby wyglądać tak:

    -Repsol Honda
    -Gresini Honda
    -LCR Honda
    -Yamaha Factory
    -Tech3 Yamaha
    -Ducati Team
    -Pramac-Ducati
    -Aspar Suzuki(?)
    -NGM Forward Racing-Kawasaki(?)
    -Avintia Blusens-Kawasaki(?)

    Czyli mogłoby być ciekawie…

  7. no nie zapominajmy o tym że ostatnio Aprilia wyrażała chęci powrotu a poza tym Honda ma zamiar udostępnić Hondę w uproszczonej specyfikacji a dodatkowo Yamaha zamierza udostępniać swoje silniki

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
90 zapytań w 0,782 sek