Home / MotoGP / KTM testuje nowy silnik na GP Francji

KTM testuje nowy silnik na GP Francji

Już w tym tygodniu KTM przetestuje silnik w nowej specyfikacji, który przygotowywany jest na wyścig o GP Francji, następujący po odbywającej się w ten weekend rundzie w Jerez. Austriacki producent jako jedyny rozpoczął sezon z silnikiem typu „screamer” po tym, jak na jednostkę o konfiguracji zapłonu „big bang” przeszła nawet Honda.

Pierwotna wersja tego silnika pojawiła się już w testach przedsezonowych w Katarze, jednak nie została użyta w wyścigach, bo wymagała dopracowania. Zawodnicy byli świadomi, że kolejne wyścigi będą musieli przejechać na tymczasowym silniku. W trzydniowych testach, które rozpoczynają się we wtorek weźmie udział Mika Kallio, który pojeździ do czwartku. Pol Espargaro i Bradley Smith, a więc zawodnicy wyścigowi, będą jeździli tylko jeden dzień.

Kliknij, aby pominąć reklamę

KTM ma już jedną nowinkę, którą wypróbował podczas GP Ameryk w Austin: owiewki aerodynamiczne, które zdaniem Smitha są bardziej efektywne od skrzydełek, w jakie wyposażona była jego Yamaha rok temu. Problemem nowego motocykla jest unoszenie przedniego koła. Owiewka ma utrzymywać koło na torze.

„Widzę większą różnicę niż kiedykolwiek rok temu, kiedy mieliśmy skrzydełka. Ta owiewka to zupełnie inny projekt i wygląda na to, że bardzo pomaga naszemu motocyklowi. Przynajmniej pół sekundy na okrążeniu, a to dużo więcej niż rok temu.” – powiedział Brytyjczyk.

Kliknij, aby pominąć reklamę

Źródło: motorsport.com

Czy KTM wejdzie do TOP10 w GP Hiszpanii, GP Francji lub GP Włoch?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL pisze regularnie od 2009 roku.

komentarzy 5

  1. Wielka szkoda, Niedługo każdy motocykl będzie tak samo wyglądał, brzmiał itp. . Niby mówią, że mają czas, że dopiero co zaczęli z MotoGP, a po 3 wyścigach wywalają silnik, nie dając sobie żadnych szans.

    OK, ich decyzje, ich sprawa.

    • Zdjęcie profilowe elektrycerz

      Przyczyny urawniłowki są moim skromnym zdaniem, czyli takim o którym chciałbym poinformować cały świat ;) , dwie:
      1. Specyfikacja jaką muszą ogarnąć inżynierzy czyli odpowiedź na ograniczenia stawiane przez Dornę
      2. wynikajace z 1…
      Zwykle przy ograniczonym polu działania (skończona, niekosmiczna liczba parametrów opisujących system przeznaczony do set upu) i globalny, powszechny dostęp do danych technologii…rozwiązanie optymalne z definicji jest jedno. I to widzimy o producentów, zanika różnorodność bo warunki wymuszają dążenie do optimum w tym układzie.

  2. Zdjęcie profilowe Repsol84

    Dokladnie i to wlasnie zabija rozwoj.

    A w klasie krolewskiej to rozwoj powinien byc na 1 miejscu a nie jak obecnie kasa kasa i kasa

  3. Zdjęcie profilowe Repsol84

    Dokladnie

    A juz widze jak przez to ze nie ma reklamy tytoniowych firm spadla ilosc nowych palaczy heh

    W sumie idac ta droga to chcac podniesc populacje trzeba zakazac reklam durexa :)

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
110 zapytań w 1,151 sek
Zamknij
Zapraszamy na nasz Fanpage!