Home / MotoGP / Limit głośności na Torze Poznań?!

Limit głośności na Torze Poznań?!

Jak przesyła nam w mailu Jacek Grandys, oto jakie pismo przygotował Prezes Automobilklubu Wielkopolski do Zarządu Głównego Polskiego Związku Motorowego.

Główna Komisja Sportów Motocyklowych
W związku ze znanymi Głównej Komisji problemami Jak przesyła nam w mailu Jacek Grandys, oto jakie pismo przygotował Prezes Automobilklubu Wielkopolski do Zarządu Głównego Polskiego Związku Motorowego.

Główna Komisja Sportów Motocyklowych
W związku ze znanymi Głównej Komisji problemami Toru „Poznań” związanymi z przekraczaniem norm dopuszczalnej głośności oraz realnym zagrożeniem zamknięcia Toru z w/w powodu Zarząd Automobilklubu Wielkopolski wnosi o zmianę regulaminu Motocyklowych Wyścigowych Mistrzostw Polski na rok 2008 (oraz wszelkich Pucharów i Klas Motocyklowych towarzyszących WMMP 2008) i wprowadzenie dopuszczalnej głośności startujących motocykli na poziomie 96 dB+2.
Do obszerniejszego przedstawienia naszego stanowiska upoważniamy członka Zarządu a jednocześnie Przewodniczącego klubowej Komisji Motocyklowej kol. Mieczysława Kałużę.
Z góry dziękujemy za okazane zrozumienie w tak trudnej dla nas wszystkich sprawie.

Prezes Automobilklubu Wielkopolski
Robert Werle

Pismo wydaje się nieco dziwne, ponieważ homologowane i dopuszczane do ruchu motocykle osiągają głośności na poziomie wahającym się od 98 — 102 dB (wg. świadectwa homologacji).
A tak zareagował Jacek Grandys, organizator jednego z Pucharów na Torze Poznań, na powyższe pismo:

Szanowni Państwo
W odpowiedzi na absurdalną propozycje skierowana przez Prezesa AW do GKSM, wynikającą z kompletnej nieznajomości przepisów oraz mającego za nic interes i poczynione inwestycje przez startujących w MMP zawodników, oraz organizatorów „Pucharów markowych”- wyjaśniam:
Przepis dotyczący normy głośności w wysokości 96 dB (mierzonej na postoju) dla motocykli powyżej 125cm jest tylko poglądowym i krotko mówiąc przestarzałym.
Nadrzędnym dokumentem jest świadectwo homologacji wydane przez producenta (importera), które jest także podstawą rejestracji pojazdu.
Rozumiem, że na torze ma być ciszej niż na ulicy, a seryjne motocykle (homologowane i dopuszczone do ruchu ulicznego) maja być oklejone materiałami tłumiącymi, gdyż u większości z nich dopuszczalna norma głośności mieści się pomiędzy 98-102 dB (w/g świadectw homologacji).

Proponuję zatem:
Zwrócić się również do UEM o zmianę w regulaminie na rundę Pucharu Europy w Poznaniu, złożyć zamówienie u producentów motocykli, na „specjalne superekologiczne” egzemplarze, dla wymogów regulaminu MMP – oczywiście na koszt AW, bo tylko to może uchronić organizatora MMP od zbiorowego procesu sądowego, z roszczeniami zwrotu kosztów związanych z przygotowaniem się zawodników do sezonu w/g regulaminu FIM i poczynionymi w tym kierunku zakupami oraz zobowiązaniami wobec sponsorów.
Powiadomić inne federacje, ażeby ich zawodnicy nie przyjeżdżali do Polski, bo nie będą dopuszczeni (nawet motocyklami bez „przeróbek”).
Zamknąć wszystkie drogi publiczne wokół Toru Poznań, ażeby przejeżdżające motocykle nie zakłócały spokoju okolicznym mieszkańcom.
Informacje tą kieruje również do wszystkich bezpośrednio lub pośrednio zainteresowanych (zawodników, importerów), bo czas chyba najwyższy abyśmy dokładnie się przyjrzeli działaniom AW, oraz proporcjonalnie do nich zareagowali.

Pozdrawiam
Jacek Grandys


Miejmy nadzieję, że przepis ten nie wejdzie w życie, ponieważ byłby to chyba pierwszy krok do końca wyścigów motocyklowych w Polsce, które w minionych kilku sezonach zaczynają się coraz dynamiczniej rozwijać.

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
123 zapytań w 1,056 sek