Home / MotoGP / Magny Cours WSBK – Lanzi na czele

Magny Cours WSBK – Lanzi na czele

Mamy za sobą pierszy dzień zmagań zawodników WSBK i WSS o najlepsze pola startowe do niedzielnego wyścigu ostatniej tegorocznej rundy mistrzostw świata na francuskim Magny Cours.

Zawodnicy już w piątkowych sesjach wolnego treningu i kwalifikacjach byli bardzo szybcy. Wolny trening wygrał Lorenzo Lanzi przed Vermeulenem i Corserem, ale piersza sesja kwalifikacji odbyła się pod dyktando innych zawodników.

Yukio Kagayama ustanowił podczas popołudniowej secji nowy rekord toru czasem 1.40,512 i pobił tym samym poprzedni rekord, należący od 2003 roku do Neila Hodgsona o ponad 0,2 sekundy. Karl Muggeridge był drugi, Pitt i Lanzi na dalszych pozycjach. Tym samym mieliśmy prowizoryczny pierszy rząd składający się z zawodników startujących jako rookie w tegorocznym sezonie.

Chris Vermeulen nie pojechał chyba na 100% i zajął 8 pozycję, z czasem prawie o sekundę gorszym od Kagayamy.
Tytuł wice ma zapewniony, Corsera już też nie ma co gonić, więc może Chris nie chce za dużo ryzykować, aby wystąpić w MotoGP na Phillip Island bez żadych probleów zdrowotnych.
Pamiętajmy, że szansę startu w MotoGP otrzymał również w tamtym roku, ale wówczas kontuzja uniemożliwiła mu start w tej królewskiej klasie.

Totalnie zawiedli jeźdźcy Xerox Ducati i uplasowali się w środku stawki (Toseland 17, Laconi 19). Trochę wstyd dla tych zawodników, że młody Lanzi na tym samym motocyklu jest nieporównywalnie szybszy.

W Magny Cors występuje nasz Adam Badziak, na razie jednak Adaś nie spisuje się najlepiej i zajmuje ostatnie miejsce ze stratą około 2 sekund do przedostatniego, ale warto wspomnieć, że względem wolnego treningu, gdzie przejechał tylko 11 okrążeń poprawił swój czas w popołudniowych kwalifikacja o ponad 2,2 sekundy. Może to rokować dalsze poprawy i może poprawę pozycji w jutrzejszych sesjach.

Wyniki 1 sesji kwalifikacyjnej
1 Kagayama Y. Suzuki GSXR1000 K5 1’40.512 24
2 Muggeridge K. Honda CBR 1000RR 1’40.854 20
3 Pitt A. Yamaha YZF R1 1’41.169 23
4 Lanzi L. Ducati 999F05 1’41.184 22
5 Corser T. Suzuki GSXR1000 K5 1’41.224 19
6 Martin S. Petronas FP1 1’41.251 22
7 Checa Carrera D. Yamaha YZF R1 1’41.437 21
8 Vermeulen C. Honda CBR 1000RR 1’41.473 24
9 Walker C. Kawasaki ZX10 1’41.520 21
10 Bussei G. Kawasaki ZX10 1’41.597 21
11 Bostrom B. Honda CBR 1000RR 1’41.615 23
12 Haga N. Yamaha YZF R1 1’41.681 19
13 Neukirchner M. Honda CBR 1000RR 1’41.695 25
14 Gimbert S. Yamaha YZF R1 1’41.760 21
15 Abe N. Yamaha YZF R1 1’41.812 28
16 Nieto F. Kawasaki ZX10 1’41.929 23
17 Toseland J. Ducati 999F05 1’42.033 20
18 Chili P. Honda CBR 1000RR 1’42.124 21
19 Laconi R. Ducati 999F05 1’42.249 18
20 Clementi I. Ducati 999RS 1’42.414 20
21 Da Costa J. Yamaha YZF R1 1’42.615 22
22 Sanchini M. Kawasaki ZX10 1’43.196 19
23 Vizziello G. Yamaha YZF R1 1’43.212 21
24 Philippe V. Suzuki GSXR1000 K5 1’43.358 26
25 Borciani M. Ducati 999RS 1’43.644 17
26 Nickmans M. Yamaha YZF R1 1’44.437 22
27 Velini A. Ducati 999RS 1’44.842 20
28 Notman A. Petronas FP1 1’45.639 23
29 Brian L. Kawasaki ZX10 1’46.710 22
30 Zannini G. Ducati 999RS 1’47.450 24
31 Badziak A. Suzuki GSXR1000 1’49.355 21

Bartek Wiczyński w klasie Superstock 1000 uzyskał 1’49.592 i po piątkowych kwalifikacjach zajmuje 29 pozycję.
Chmielewski w Superstock 600 zajmuje dobrą 15 lokatę na 34 zawodników, Szkopek spadł na 24 miejsce.

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
139 zapytań w 1,196 sek