Home / MotoGP / Marc Marquez wraca na szczyt – kwalifikacje Grand Prix Wielkiej Brytanii

Marc Marquez wraca na szczyt – kwalifikacje Grand Prix Wielkiej Brytanii

marc+marquez+wygrywa+kwalifikacje+motogp

Marc Marquez zwyciężył walkę o pole position do jutrzejszego wyścigu o Grand Prix Wielkiej Brytanii. Młody Hiszpan na torze Silverstone pokonał jedno okrążenie obiektu w czasie 2:00.829.

Tuż za najmłodszym mistrzem świata uplasował się Andrea Dovizioso, a trzeci był Jorge Lorenzo.

Z drugiego rzędu do jutrzejszego wyścigu wystartuje Aleix Espargaro. Piąty był Dani Pedrosa, a tuż za nim Valentino Rossi.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Q1

Podczas sesji Q1 najlepszymi okazali się być obaj zawodnicy Go&Fun Honda Gresini – Scott Redding i Alvaro Bautista. Obaj awansowali do drugiej części sesji kwalifikacyjnej.

Ostatecznie Scott wystartuje do jutrzejszego wyścigu o Grand Prix Wielkiej Brytanii z X miejsca, a jego kolego z ekipy z Y.

Nie popisał się Cal Crutchlow, który na torze miał do wszystkich pretensje i nawet przerwał swoje najlepsze okrążenie, aby pokazać swoją frustrację dla zawodników jadącym za nim. Ostatecznie Brytyjczyk wywalczył piąty czas.

W końcówce pierwszych kwalifikacji wywrócił się Leon Camier.

FP4

W ostatniej sesji treningowej numer 4 na brytyjskim torze Silverstone najszybszy czas wykręcił ponownie Marc Marquez. Drugi raz w ciągu dzisiejszego dnia wywrotkę zaliczył Stefan Bradl.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Wyniki kwalifikacji MotoGP – Grand Prix Wielkiej Brytanii
Q2:
1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 2m 0.829s [Okr. 6/7] 323km/h (V max)
2. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 2m 1.140s +0.311s [5/5] 326km/h
3. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 2m 1.175s +0.346s [6/7] 320km/h
4. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 2m 1.448s +0.619s [5/6] 315km/h
5. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 2m 1.464s +0.635s [6/7] 323km/h
6. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 2m 1.550s +0.721s [7/7] 323km/h
7. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 2m 1.593s +0.764s [6/7] 322km/h
8. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 2m 1.747s +0.918s [6/7] 322km/h
9. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 2m 1.973s +1.144s [7/7] 325km/h
10. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 2m 2.064s +1.235s [2/5] 321km/h
11. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 2m 2.116s +1.287s [2/7] 310km/h
12. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 2m 3.618s +2.789s [5/5] 320km/h

Q1:
13. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 2m 3.046s
14. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 2m 3.206s
15. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 2m 3.407s
16. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 2m 3.563s
17. Alex De Angelis RSM NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 2m 3.686s
18. Leon Camier GBR Drive M7 Aspar (RCV1000R) 2m 3.696s
19. Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (ART) 2m 4.755s
20. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 2m 4.836s
21. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia) 2m 4.957s
22. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 2m 5.451s
23. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 2m 6.106s 

Wyniki FP4 MotoGP – Grand Prix Wielkiej Brytanii:
1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 2m 2.346s [Okr.10/12] 325km/h (V max)
2. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 2m 2.610s +0.264s [4/11] 324km/h
3. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 2m 2.749s +0.403s [9/11] 324km/h
4. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 2m 2.762s +0.416s [5/13] 320km/h
5. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 2m 2.946s +0.600s [11/12] 322km/h
6. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 2m 2.998s +0.652s [11/13] 322km/h
7. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 2m 3.049s +0.703s [8/14] 323km/h
8. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 2m 3.198s +0.852s [5/9] 322km/h
9. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 2m 3.277s +0.931s [5/13] 320km/h
10. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 2m 3.486s +1.140s [8/9] 316km/h
11. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 2m 3.695s +1.349s [12/12] 323km/h
12. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 2m 3.840s +1.494s [9/11] 308km/h
13. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 2m 3.894s +1.548s [9/12] 321km/h
14. Leon Camier GBR Drive M7 Aspar (RCV1000R) 2m 4.190s +1.844s [8/11] 309km/h
15. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 2m 4.360s +2.014s [8/10] 311km/h
16. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 2m 4.529s +2.183s [2/9] 320km/h
17. Alex De Angelis RSM NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 2m 4.532s +2.186s [7/13] 316km/h
18. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 2m 4.935s +2.589s [5/12] 313km/h
19. Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (ART) 2m 5.893s +3.547s [3/12] 302km/h
20. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia) 2m 6.007s +3.661s [3/10] 308km/h
21. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 2m 6.060s +3.714s [4/8] 305km/h
22. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 2m 6.966s +4.620s [3/7] 306km/h
23. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 2m 7.027s +4.681s [6/9] 304km/h

niebieski klasa fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta.
Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian silnika w sezonie. Wszystkie jednostki napędowe w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).

czarny = klasa fabryczna (z ustępstwami) – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Przepisom podlega każdy producent, który w poprzednim sezonie nie wywalczył zwycięstwa na suchym torze (póki co Ducati, w przyszłości także inni producenci). Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika wsezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.
Redukcja poj. silnika do 22 litrów w przypadku zdobycia a) zwycięstwa na suchym torze, b) dwóch drugich miejsc, c) trzech trzecich pozycji. Trzy zwycięstwa na suchym torze odbierają przywilej używania bardziej miękkiej, tylnej opony.

czerwony klasa otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem.
Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.

* – debiutant

AUTOR: Thom@s

Założyciel MotoGP.pl - Redaktor Naczelny portalu. Od ponad 10 lat związany ze sportami motorowymi na dwóch i czterech kółkach. Prywatnie zafascynowany motocyklami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
137 zapytań w 1,339 sek