Home / MotoGP / Marc Marquez wygrał GP Niemiec i został liderem MotoGP

Marc Marquez wygrał GP Niemiec i został liderem MotoGP

Marc Marquez został nowym liderem MotoGP. Debiutujący w królewskiej klasie Hiszpan wygrał zaskakująco zapowiadający się wyścig o GP Niemiec. Podium uzupełnili Cal Crutchlow oraz Valentino Rossi. Dzięki nieobecności Daniego Pedrosy i Jorge Lorenzo cała ta trójka sporo zyskała w klasyfikacji generalnej cyklu.

Wyścig rozpoczął się od kilku sensacji – słabo rozpoczął jazdę Marquez, który od razu został wyprzedzony przez Rossiego i Stefana Bradla. Na trzecie miejsce tuż po starcie awansował Aleix Espargaro na maszynie CRT zespołu Aspar. Ku uciesze miejscowych kibiców, Bradl szybko uporał się z Rossim i objął prowadzenie w wyścigu. Do odrabiania strat rzucił się niedługo potem Marc Marquez.

Szybko jednak sytuacja zaczęła wracać do normy. Marquez najpierw wyprzedził Rossiego, a potem dogonił i uporał się również z prowadzącym Bradlem. Była to ostatnia zmiana lidera w tym wyścigu. Zawodnik Repsol Hondy powiększał przewagę nad rywalami. Bradla pokonał także Cal Crutchlow, awansując na trzecią lokatę. Aleix Espargaro z każdym kolejnym okrążeniem jechał coraz wolniej i tracił pozycje na rzecz zawodników na prototypach.

Crutchlow jechał znakomitym tempem i zdołał dogonić Rossiego. Próby wyprzedzenia mistrza świata trwały bardzo długo, w końcu jednak Brytyjczyk poradził sobie po śmiałym ataku. Tempo Rossiego znacznie spadło. Motocyklista Tech 3 próbował rzucić się w pogoń za prowadzącym Marquezem, jednak odrabianie strat szło wyjątkowo opornie. Gdy strata wyniosła nieco poniżej 2 sekund, Hiszpan rozpoczął kontrolowanie swojej przewagi, która nie spadła poniżej 1.5s. Mniej więcej tyle wyniosła różnica między Marquezem i Crutchlowem na mecie. Rossi stracił blisko 10 sekund. Bradl dojechał jako czwarty. Do końca trwała walka Espargaro i Andrei Dovizioso. Jako siódmy ostatecznie ukończył wyścig Włoch.

Wyniki wyścigu o GP Niemiec na Sachsenringu:

1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 41m 14.653s
2. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 41m 16.212s
3. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 41m 24.273s
4. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 41m 28.645s
5. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 41m 36.428s
6. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 41m 39.733s
7. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP13) 41m 44.680s
8. Aleix Espargaro ESP Power Electronics Aspar (ART CRT) 41m 44.977s
9. Nicky Hayden USA Ducati Team (GP13) 42m 0.008s
10. Michele Pirro ITA Ignite Pramac Racing (GP13) 42m 1.795s
11. Hector Barbera ESP Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT)* 42m 2.477s
12. Randy De Puniet FRA Power Electronics Aspar (ART CRT) 42m 3.176s
13. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)* 42m 9.081s
14. Danilo Petrucci ITA Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT)* 42m 14.976s
15. Claudio Corti ITA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)* 42m 20.183s
16. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART CRT)* 42m 23.806s
17. Hiroshi Aoyama JPN Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT)* 42m 30.254s
18. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (ART CRT) 42m 34.336s
19. Lukas Pesek CZE Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT)* +1 okr.

DNF:
Bryan Staring AUS Go&Fun Honda Gresini (FTR-Honda CRT)
Yonny Hernandez COL Paul Bird Motorsport (ART CRT)
* Standardowe ECU

Czołowa 6. klasyfikacji MotoGP:

1 Marc Marquez Repsol Honda Team 138
2 Dani Pedrosa Repsol Honda Team 136
3 Jorge Lorenzo Factory Yamaha Racing 127
4 Cal Crutchlow Monster Yamaha Tech 3 107
5 Valentino Rossi Factory Yamaha Racing 101
6 Andrea Dovizioso Ducati Team 74

AUTOR: sd

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOSP.PL pisze regularnie od 2009 roku.

komentarzy 31

  1. To jak Lin Jarvis, mogę zastąpić Jorge Lorenzo na Laguna Seca?

  2. Panie Calu, mogę autograf?? :D

  3. wie ktos czy mozna gdzies obejrzec wczesniejsze wyscigi np pierwszy w tym sezonie?? ( poza motogp.com bo tam trzeba miec konto)

  4. Wyścigi z polskim komentarzem z lat 06-08 masz na Chomikuj.pl

  5. Rozczarował mnie Rossi. Myślałem, że po zwycięstwie w Assen powalczy i tutaj o pierwszą lokatę, tym bardziej pod nieobecność dwóch najlepszych zawodników. Nie było zwycięstwa, ale także nie było walki z Calem czy Marciem. Crutchlow znowu zawalił początek wyścigu. Szkoda, bo miał tempo na zwycięstwo.

  6. Też się spodziewałem trochę więcej, min. drugie miejsce ale po walce z Marc’em. Widać nie było to możliwe, kiepskie miał wyjścia z zakrętów, no cóż. Natomiast Cal ładnie cisnął. Dobrze ogląda się tą trójkę na podium.
    W teamie Yamahy od dwóch sezonów panuje jakaś klątwa, która teraz przeszła na 99.

  7. bardzo ładnie Cal, pokazuje ze zasługije na fabryczny motocykl, tylko szkoda ze nie zawiele konkurencyjnych maszyn w stawce i staje się to mało ciekawe. Słabo Rossi nie nawiazał walki. Poziom Ducati zenujacy powinni w końcu cos z tym zrobić bo szkoda zawodników jeżdzacych w ducati jak przyjeżdzają 30-40 sek za czołowka i walczą z CRT i nie możan tu winić zawodników bo nawet Rossi nie dał rady, gdzie te ducaty z 2007-2008

  8. Rossi pojechał taktycznie :-P

  9. Oglądał ktoś z komentujących wyścig?. Marc wygrał zasłużenie Cal jechał kolejny super wyścig a co do Rossiego i Bradla nie miejcie pretensji na powtórkach było widać uślizgi że cieszą się że dojechali.Yamaha Rossiego nawet na prostej od Cala dostawała o zakrętach nie wspomne więc doktor i tak zrobił co mógł.Czekam na powrót Lorka i Daniego bo wtedy wyścigi będą atrakcyjniejsze.

  10. Początek był ekstra, Bradl na prowadzeniu, Espargaro na 3 miejscu, ja sobie myślę – co się dzieje, kurde? :D Ale potem już zaczynały się szachy i tak jak wspomniał Bartek – szkoda mi Doviego i Haydena, jeździć na takim czymś…

  11. Dovizioso wiedział w co się pakuje, no ale Włosi sypnęli większymi zarobkami i wszystko jasne…

    • Andre Dovizioso

      Ducati skończyło się na U

      • Filippo Preziosi

        Nie gadaj głupot, Dovi.

      • Filippo, już jesteśmy nad Bangladeszem, jak to fajowo jeździć po świecie i promować markę Ducati, którą przecież kocham nad życie za zastopowanie mojej kariery. Wiesz co będziemy promować tym razem? Takie fajne gatki z logo Ducati i czadory dla kobiet z logo Ducati. Yeah m**ha f**ka to jest dopiero life you know what Im talking about?

      • I don’t know o czym mówisz Nicky, ale wpadaj do mnie na moje ranczo.

      • Bernhard Gobmeier

        Dovi, a mi się już skończyły pomysły na Ducati wraz z zapasem aluminium, które zużyliśmy na ramę itp., chyba czas oddać to w lepsze ręce, np. Mahindrze.

  12. OK, nie ma się co dzisiaj rozpływać nad poziomem wyścigu, istniało duże ryzyko, że przy 3 topowych zawodnikach będzie nuda. Rossi ewidentnie miał problemy od początku z trakcją, nie wiem, jakim cudem utrzymał się na motocyklu, gdy był trzeci, nie łudźmy się, że nagle Cal przyjeżdża 9 sekund na takim torze przed Vale.

    Hayden tragedia, gdy właśnie tutaj mógł kolejny raz przycisnąć Doviego, który mimo wszystko dobrze pocisnął, Crutchlow czapki z głów.

  13. szkoda Starringa cały weekend gleby… Cal pokazał klasę, co do Marqueza… coś czuje że nie odda już prowadzenia w tabeli :)

  14. Szkoda,że Cal zawalił start, bo miał szansę wygrać.
    A co do Rossiego, kłopoty kłopotami, ale nie można go tak cały czas tłumaczyć. W końcu to kilkukrotny mistrz świata, mistrzowski zespół, najlepsi mechanicy, więc coś jest nie tak. Wcześniej tłumaczenia, że się w moto nie wjeździł, a Marc jest debiutantem i jakoś od razu się wjeździł.
    Dziwne, że Lorenzo zawsze dobrze jedzie.
    Mamy już połowę sezonu i ja od takiego zawodnika jak #46 wymagam znacznie więcej, bo na razie miał jeden dobry wyścig, a w kwalifikacjach w tym roku jeszcze nie pokazał się z dobrej strony.

    • Grzesiek, ale ja się w 100% zgadzam, wymówek ostatnimi czasy mu nie brakowało, bo albo to kwalifikacje, albo 2 lata przerwy z M1, albo jeszcze coś innego, dzisiaj jednak, mimo że po wyścigu nie zgłaszał jakichś problemów, jak to było w Austin, to jednak łatwo było zauważyć już po kilku okrążeniach, że to nie będzie dobry dzień ( jechał nieprawdopodobnie asekuracyjnie, przejeżdżał ten 12 zakręt zupełnie inaczej od pozostałych, jakby był Bradleyem Smithem :D z całym szacunkiem dla niego, bo to jego pierwszy sezon z MotoGP, inne sekcje podobnie słabizna, Cal wyglądał przy nim, jak Marquez przy Luthim w Moto2).

  15. Weekend pełen niespodzianek. Szkoda mi VR46 bo nie ukrywam, że mu kibicuję. Nie sądzę, że zapomniał jak się jeździ co udowodnił chociażby w Assen. Nie próbują go usprawiedliwiać ale chyba coraz trudniej mu się zgrać z maszyną i odpowiednio ją ustawić wspólnie z mechanikami. Mimo wszystko chciałbym żeby zdobył jeszcze jeden tytuł mistrzowski i odszedł jako mistrz świata. Zasłużone brawa natomiast należą się Marcowi i Calowi – szczególnie ten pierwszy sporo namieszał i pewnie jeszcze nie raz namiesza w czołówce MotoGP. Szkoda Daniego i Jorge – o tytule powinna decydować walka na torze a nie kontuzje ale cóż taki sport – mimo wszystko życzę żeby szybko wrócili na tor.

  16. 93 pokazał, że jak się ma jeden z 4 najlepszych motocykli w stawce i brakuje dwóch największych konkurentów nie ma innj opcji jak wygrać.
    Cal po raz kolejny na swoim poziomie z tego sezonu.
    Niestety Ducati dramatycznie. Strasznie wolna jest ewolucja w ich wydaniu :/
    ART i Espargaro chyba największą niespodzianką weekendu.
    Sam wyścig całkiem niezły. Było kilka ciekawych ataków i zrywów tempa.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
33 zapytań w 0,784 sek