Czołowy zespół tegorocznego sezonu Moto2 Marc VDS zdecydował się wejść do królewskiej klasy MotoGP, gdzie będzie wystawiać jeden z fabrycznych motocykli Hondy. Informację tę ogłoszono wkrótce po tym jak okazało się, że współpracę z Hondą zakończył zespół Fausto Gresiniego.
Obecnie Marc VDS rządzi w Moto2, gdzie o mistrzostwo walczą Esteve Rabat i Mika Kallio. Zespół już kilkukrotnie rozważał opcję startu w MotoGP, ale zawsze decydował się czekać.
Jeszcze przed odejściem Gresiniego do Aprilii spekulowano, że Redding zastąpi Alvaro Bautistę. Teraz sytuacja szybko się odmieniła i 21-letni Brytyjczyk faktycznie dostanie Hondę w specyfikacji fabrycznej, tyle że w zespole Marc VDS. Współpraca z tym teamem miała miejsce w sezonach 2010 – 2013 i zakończyła się wicemistrzostwem klasy Moto2.
Za rok w Moto2 w zespole Marc VDS będą startowali Alex Marquez i Esteve Rabat. Niewiadomą jest przyszłość Miki Kallio.
Scott zaskoczył mnie i robi świetną robotę na tej Hondzie Open, a myślałem, że nie da rady w motogp, myślę, że na fabrycznej maszynie nie raz powalczy o podium.
A jednak! Scott Redding na RC213V, czyli dwóch Hiszpanów i dwóch Brytyjczyków na fabrycznych Hondach.
A Mika Kallio moim zdaniem mógłby powrócić nawet na Ducati do Pramaca, albo przejść do Forward Racing.
Ciekawe tylko czy zostaną z jednym motocyklem, czy może wezmą drugi (Open) do kolekcji? :D
Redding w tym sezonie po prostu udowadnia, że jest mega zawodnikiem i zasługuje na fabryczną Hondę, cieszy mnie ta informacja.
A Aspar podobno rozmawia z Bazem – nie wiem tylko na jakim etapie są rozmowy, ale chyba już na zaawansowanym
Słyszałem od Pana Grzegorza podczas wyścigu, że Aspar robi problemy z powodu wzrostu Lorisa. Menedżer Baza miał im odpowiedzieć: „Chwila, chwila! Kiedy podpisywaliście kontrakt doskonale wiedzieliście jak wysokim zawodnikiem jest Loris”.
Możliwe, że coś mogłem przekręcić =]
http://www.crash.net/motogp/interview/208712/1/eric-mahe-loris-bazs-manager-qa.html Masz rację. :D
#Niczym szef B-]
Super! Dobrze będzie go zobaczyć na fabrycznej maszynie. Możliwe, że znowu będzie rywalizował z Polem Espargaro jak w Moto2 :P Tylko tym razem stawką byłoby zwycięstwo w „klasie zespołów satelickich” (Oby tym razem nie zaliczył upadków i dowoził punkty) =]
Zanim jeszcze Gresini ogłosił rozstanie z Hondą, Scott kręcił nosem na wieść o tym, że mógłby otrzymać motocykl fabryczny z zawieszeniem Showa i hamulcami Nissin. O ile w jego produkcyjnej maszynie taka konfiguracja sprawuje się całkiem nieźle, o tyle w mocniejszej i bardziej wymagającej maszynie w specyfikacji fabrycznej doprowadza to Bautiego do szewskiej pasji i frustracji.
Myślę, że Marc van der Straten jest na tyle zadowolony z rezultatów i współpracy z Miką Kallio, że zatrzyma go w zespole. Możliwe, że będzie jeździł razem ze Scottem w klasie królewskiej, lecz na produkcyjnej Hondzie w specyfikacji Open. =]
Kallio przejdzie prawdopodobnie do Italtransu na przyszły rok. VDS ledwo zebrał kasę na jeden motocykl, więc na drugi nawet jeśli tańszy może mu nie wystarczyć. Trzeba pamiętać, że dla nich koszty startu w MotoGp są o kilka milionów większe niż dla Gresiniego.
Liczę na to, że Mika trafi do MotoGP. Jako drugi w Marc VDS?? Mam nadzieje. :)
Zasłużył, zasłużył, zmądrzał trochę i powinien dostać swoją nową zabawkę, dodatkowo na Silverstone w tej chwili nikt go nie jest w stanie objechać, nawet Maruś. Pamietam ich pojedynek z Moto2, kiedy to jeszcze nie było tych łącznych limitów i wtedy to wygrał Scott na ostatnich metrach, bodajże łącznie dzieliło ich wtedy ponad 20 kg!
Scott może i troche gwiazdorzy i czasami mu sodówa do głowy uderza ale to przyszłość MotoGP :-) Naprawdę kompletny zawodnik którego miło było oglądać w pojedynkach z Marquezem Iannone i Espargaro w moto2 ;-)