Home / MotoGP / Marquez najszybszy pierwszego dnia testów 2014

Marquez najszybszy pierwszego dnia testów 2014

Marc Marquez (fot: Repsol Honda)

Najmłodszy Mistrz Świata klasy królewskiej w historii, wciąż 20-letni Marc Marquez okazał się być najszybszym zawodnikiem podczas pierwszego dnia tegorocznych testów, jakie odbywają się na torze Sepang. Młody Hiszpan o ponad pół sekundy pokonał najbliższego rywala, przy okazji przejeżdżając ponad sześćdziesiąt okrążeń malezyjskiego obiektu.

Reprezentant ekipy Repsol Honda rozpoczął tegoroczne jazdy na równie wysokim poziomie, na jakim zakończył je w listopadzie przy okazji testów w Walencji. Dziś #93 o ponad pół sekundy wyprzedził drugiego najstarszego zawodnika w stawce, Valentino Rossiego. Włoch wciąż przyzwyczaja się do pracy z nowym szefem mechaników, Silvano Galbuserą i dziś wydawało się, że ich współpraca zmierza w dobrym kierunku. Czołową trójkę uzupełnił team-partner Marqueza, Dani Pedrosa i to właśnie tylko to trio zeszło z czasami poniżej bariery 2’01. Osiem dziesiątych wolniej od urzędującego Mistrza Świata pojechał natomiast ten, który do ostatniego wyścigu walczył z nim o tytuł – Jorge Lorenzo.

Jako ostatni mniej niż sekundę stracił do Marqueza Alvaro Bautista, który to dzisiejszy dzień zakończył z piątym czasem i przewagą 0.080sek nad Stefanem Bradlem. Dwójka satelickich kierowców Hondy w tym roku najprawdopodobniej znowu będzie ostro ze sobą rywalizować. Niemiec z ekipy LCR Honda MotoGP zaliczył dzisiejszego popołudnia niegroźny upadek, co nie przeszkodziło mu jednak w skutecznym testowaniu.

Zaimponował z kolei Aleix Espargaro, który zmienił barwy na te ekipy Forward Racing i startuje w klasie Open. Hiszpan był co prawda trochę ponad sekundę wolniejszy od lidera, jednak już do drugiej lokaty zabrakło mu tylko sześciu dziesiątych! Mało tego, #41 na swojej Yamasze klasy Open był szybszy od dwójki kierowców ekipy Monster Yamaha Tech3 – Pola Espargaro oraz Bradley’a Smitha. Między braćmi Espargaro, na pozycji numer osiem uplasował się Andrea Iannone.

Co ciekawe, Włoch był aż o sekundę szybszy od swojego imiennika i reprezentującego fabryczny team Ducati – Andrei Dovizioso. Dwunasty #4 przegrał z team-partnerem #41, Colinem Edwardsem, który po początkowych problemach z motocyklem, ostatecznie wywalczył jedenasty czas. Za „Dovim”, na lokatach numer 13, 14 i 15 znaleźli się pozostali kierowcy Ducati – kierowca testowy Michele Pirro, Brytyjczyk Cal Crutchlow i startujący w klasie Open Yonny Hernandez.

Póki co fatalnie wygląda natomiast sytuacja kierowców startujących w klasie Open na maszynach udostępnionych przez Hondę. Najszybszym z tych zawodników, jeśli w ogóle można tu mówić o byciu szybkim (w porównaniu z liderami), był siedemnasty Nicky Hayden. Amerykanin stracił do Marqueza ponad trzy sekundy i nieznacznie wyprzedził drugiego z kierowców teamu Drive M7 Aspar – Japończyka Hiroshiego Aoyamę. Debiutujący w MotoGP Scott Redding wywalczył na takiej samej maszynie dwudziesty pierwszy wynik!

Na torze obecny jest też Randy de Puniet, testujący dla Suzuki i liczący na start, bądź starty, z dziką kartą pod koniec nadchodzącego sezonu. Podczas tych testów próżno wypatrywać kierowców ekipy IodaRacing Project, którzy do całej stawki MotoGP dołączą pod koniec miesiąca podczas drugiej sesji testowej.

Testy na malezyjskim obiekcie Sepang potrwają do czwartku włącznie.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Wyniki pierwszego dnia testów w Malezji:
1. Marc Marquez SPA Repsol Honda Team (RC213V) 2’00.286 (52/62) *
2. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 2’00.804 (58/61) *
3. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team (RC213V) 2’00.906 (73/75) *
4. Jorge Lorenzo SPA Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 2’01.082 (26/47) *
5. Alvaro Bautista SPA Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 2’01.240 (48/52) *
6. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 2’01.320 (31/61) *
7. Aleix Espargaro SPA NGM Mobile Forward Racing (FTR-M1) 2’01.419 (19/26) **
8. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 2’01.538 (38/44) *
9. Pol Espargaro SPA Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 2’01.634 (42/48) *
10. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 2’01.876 (54/55) *
11. Colin Edwards USA NGM Mobile Forward Racing (FTR-M1) 2’02.483 (25/26) **
12. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 2’02.497 (21/27) *
13. Michele Pirro ITA Ducati Test Rider (Desmosedici) 2’02.552 (47/48)
14. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 2’02.860 (16/38) *
15. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 2’02.891 (28/49) **
16. Katsuyuki Nakasuga JPN Yamaha Test Rider (YZR-M1) 2’03.126 (14/35)
17. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 2’03.319 (53/56) **
18. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 2’03.328 (49/51) **
19. Randy de Puniet FRA Suzuki Test Rider (XRH-1) 2’03.893 (47/75) 
20. Kosuke Akiyoshi JPN Honda Test Rider 2’04.267 (27/64) 
21. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R) 2’04.431 (41/48) **
22. Hector Barbera SPA Avintia Blusens (FTR-Kawasaki) 2’04.922 (34/44) **
23. Mike di Meglio FRA Avintia Blusens (FTR-Kawasaki) 2’05.825 (50/51) **
24. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 2’05.889 (32/40) **
25. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 2’06.070 (14/14) **
26. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 2’06.755 (21/41) **

* klasa Fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta.
Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian silnika w sezonie. Wszystkie silniki zespołu w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).
** klasa Otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem. Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa Fabryczna.

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

komentarzy 8

  1. Może ktoś przypomnieć na czym jeździ A. Espargaro? To jest yamaha bez owiewek, czy tylko silnik yamahy? Czasy jak na pierwszy dzień testów są dobre. Myślałem że Hayden I de puniet będą trochę wyżej.

    • Aleix Espargaro dosiada maszyny FTR Yamaha (przynajmniej tak będzie to wyświetlone podczas transmisji), czyli motocykla z ramą stworzoną przez brytyjską firmę FTR (choć z przodu widać podobieństwo do normalnej Yamahy, z tyłu – FTRa) i silnikiem z Yamahy YZR-M1. Z tym że FTR-M1 jest w kategorii Open.

      Swoją drogą – jeśli na torze Sepang Aleix traci do Marqueza „tylko” 1s to strach pomyśleć jaka będzie różnica na krótszych torach.

      Szkoda trochę Haydena, mam nadzieję że to tylko tymczasowe „problemy” produkcyjnej Hondy.

  2. Niezupełnie. NGM Forward Racing leasinguje od Yamahy silnik wraz z ramą z M1. Jedynie elektronika (standardowe ECU) oraz bodywork jest nie-Yamaha factory

    • A może jednak jest to tylko silnik M1 i pełne podwozie FTR. Ktoś wie :) ? Bo trafiam na sprzeczne i niepewne informacje

      • Tak jak piszesz, czyli podwozie FTR z silnikiem i skrzynią biegów od Yamahy.

        Swoją drogą, zastanawiające że wśród zespołów kategorii Open tylko Forward Racing korzysta z konfiguracji podwozie z Moto2 + silnik YZR-M1. A główni konstruktorzy Kalexa tak zapowiadali w poprzednim roku, że zamierzają iść do MotoGP i stworzyć maszynę bazując na silniku M1.

  3. Niby to tylko testy, a te jak wiadomo nigdy w 100% nie oddają rozkładu sił na torze. Ale druga pozycja Rossiego cieszy jak cholera

  4. Produkcyjne Hondy baaardzo słabo, po testach w Walencji myślałem, że w końcu coś lepszego, ale czyżby takimi niewypałami były RCV1000R? Ja rozumiem, że Redding jest po ciężkiej kontuzji, rozumiem, że Abraham te pierwsze sezony w MotoGP miał trochę „kupione”, ale nie chce mi się wierzyć, żeby ten pierwszy po solidnym sezonie – teraz tak blado. Żeby Czech był 0,7 sekundy za Lavertym i żeby Nicky Hayden radził sobie o wiele lepiej na Ducati niż na tej „Hondzie”…

  5. Jeśli ktoś chce zobaczyć kilka highlightsów, za które normalnie trzeba płacić Dornie to wejdźcie sobie na kanał tego użytkownika http://www.youtube.com/user/Yasha23v33?feature=watch , pewnie niedługo go zgaszą :D

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
169 zapytań w 1,396 sek