Home / MotoGP / Marquez najszybszy we francuskim FP1

Marquez najszybszy we francuskim FP1

Marc Marquez (Repsol Honda)

Marc Marquez nie zwalnia tempa po wywalczeniu czterech triumfów w czterech pierwszych rundach sezonu. Hiszpan był najszybszy w trakcie pierwszej sesji treningowej na słynnym torze Le Mans!

Na samym początku sesji to Stefan Bradl, który tuż po GP Hiszpanii przeszedł operację prawej ręki (syndrom pompującego przedramienia), był najszybszym z całej stawi. Tuż za nim znajdował się jednak Marquez i to ostatecznie on znacznie podkręcił tempo i z wynikiem 1’34.328 wygrał pierwszy trening wolny.

Początkowo przewaga Hiszpana nad rywalami przekraczała nawet trzy dziesiąte sekundy, by ostatecznie nad drugim Danim Pedrosą – który przeszedł identyczny zabieg co Bradl – wynieść 0.189sek. Po słabej sesji, rzutem na taśmę, w ostatnim momencie treningu do czołowej trójki wskoczył Valentino Rossi. Włoch w ten weekend używa w swojej M1-ce nowej ramy, którą testował przy okazji prób w Jerez. #46, który zapowiedział chęć pozostania z Yamahą na kolejne dwa sezony, stracił do lidera ćwierć sekundy i o 0.017sek wyprzedził swojego zespołowego kolegę, Jorge Lorenzo.

Czołową piątkę uzupełnił, uzyskując dobry czas w samej końcówce, Alvaro Bautista. Ostatecznie cztery dziesiąte do Marqueza stracił najszybszy na samym początku, reprezentant ekipy LCR Honda MotoGP, Stefan Bradl.

Nieco ponad pół sekundy oddzieliło od lidera Andreę Dovizioso na pozycji numer siedem. W czołowej dziesiątce znaleźli się też obaj bracia Espargaro, których rozdzielił Andrea Iannone. Szybszym z rodzeństwa był ósmy Pol, dla którego ekipy – Monster Yamaha Tech3 – runda na Le Mans jest domową. Nie rozpoczęła się ona dla francuskiego teamu najlepiej, bo już na samym starcie wywrócił się – na szczęście niegroźnie – Bradley Smith.

Drugi trening wolny MotoGP już o godzinie 14:05.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Wyniki pierwszej sesji treningowej we Francji:

1. Marc Marquez SPA Repsol Honda Team (RC213V) 1’34.328 [okr 20/20] 304km/h (max.speed)
2. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team (RC213V) 1’34.517 +0.189 [21/21] 307km/h
3. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1’34.581 +0.253 [19/19] 306km/h
4. Jorge Lorenzo SPA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1’34.598 +0.270 [18/18] 308km/h
5. Alvaro Bautista SPA Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1’34.653 +0.325 [19/20] 309km/h
6. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 134.734 +0.406 [7/21] 306km/h
7. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 1’34.875 +0.547s [14/20] 305km/h
8. Pol Espargaro SPA Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1m 34.929+0.601 [11/22] 306km/h
9. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 1’34.933 +0.605 [19/21] 304km/h
10. Aleix Espargaro SPA NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1’35.073 +0.745 [13/16] 300km/h
11. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1’35.431 +1.103 [17/17] 306km/h
12. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 1’35.438 +1.110 [19/20] 304km/h
13. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1;35.638 +1.310 [18/20] 297km/h
14. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1’35.762 +1.434 [8/19] 290km/h
15. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1’36.149 +1.821 [17/18] 302km/h
16. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 1’36.458 +2.130 [10/19] 302km/h
17. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 1’36.663 +2.335 [16/17] 289km/h
18. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 1’37.026 +2.698 [4/20] 291km/h
19. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 1’37.120 +2.792 [13/14] 297km/h
20. Hector Barbera SPA Avintia Racing (Avintia) 1’37.404 +3.076 [19/19] 291km/h
21. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 1’38.933 +4.605 [12/16] 285km/h
22. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 1’39.055 +4.727 [15/17] 293km/h

niebieski klasa fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta.
Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian silnika w sezonie. Wszystkie jednostki napędowe w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).

czarny = klasa fabryczna (z ustępstwami) – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Przepisom podlega każdy producent, który w poprzednim sezonie nie wywalczył zwycięstwa na suchym torze (póki co Ducati, w przyszłości także inni producenci). Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.
Redukcja poj. silnika do 22 litrów w przypadku zdobycia a) zwycięstwa na suchym torze, b) dwóch drugich miejsc, c) trzech trzecich pozycji. Trzy zwycięstwa na suchym torze odbierają przywilej używania bardziej miękkiej, tylnej opony.

czerwony klasa otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem.
Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.

* – debiutant

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

komentarze 2

  1. no i Marc znów zaczyna koncert.cieszy 3 miejsce Valentino,ciekawe jak będzie w FP2…

  2. I znowu zaczyna się co w tamtym roku motogp z odtworzenia podobno o 17:07

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
44 zapytań w 0,763 sek