Home / MotoGP / Marquez przed Lorenzo w Grand Prix Wielkiej Brytanii

Marquez przed Lorenzo w Grand Prix Wielkiej Brytanii

marc+marquez+motogp+grand+prix+wielkiej+brytanii

11 zwycięstwo w tym sezonie dopisał do swojego konta Marc Marquez. Na brytyjskim torze w Silverstone Hiszpan do ostatnich zakrętów rywalizował ze swoim rodakiem Jorge Lorenzo o wygraną w Grand Prix Wielkiej Brytanii.

Przez większą część wyścigu na czele jechał zawodnik Yamahy, jednak to aktualny mistrz świata uporał się z Lorenzo i tym samym ponownie powiększył swoją przewagę w klasyfikacji generalnej.

Niemalże przez cały wyścig o najniższy stopień podium rywalizowali Valentino Rossi, Dani Pedrosa i Andrea Dovizioso. Ostatecznie ten pierwszy wywalczył zasłużenie trzecie miejsce w Grand Prix Wielkiej Brytanii.

Czwarty był Pedrosa, a piąty Dovizioso.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Wyniki wyścigu MotoGP – Grand Prix Wielkiej Brytanii:
1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 40m 51.835s
2. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 40m 52.567s
3. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 41m 0.354s
4. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 41m 0.529s
5. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 41m 1.073s
6. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 41m 16.581s
7. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 41m 18.552s
8. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 41m 18.745s
9. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 41m 25.290s
10. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 41m 30.929s
11. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 41m 32.090s
12. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 41m 34.862s
13. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 41m 44.080s
14. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 41m 50.816s
15. Alex De Angelis RSM NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 41m 50.999s
16. Leon Camier GBR Drive M7 Aspar (RCV1000R) 41m 57.515s
17. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 42m 2.774s
18. Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (ART) 42m 8.669s
19. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia) 42m 8.739s
20. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 42m 26.774s
21. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 42m 30.277s
22. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) +1 okr.
Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) DNF 

niebieski klasa fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta.
Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian silnika w sezonie. Wszystkie jednostki napędowe w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).

czarny = klasa fabryczna (z ustępstwami) – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Przepisom podlega każdy producent, który w poprzednim sezonie nie wywalczył zwycięstwa na suchym torze (póki co Ducati, w przyszłości także inni producenci). Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika wsezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.
Redukcja poj. silnika do 22 litrów w przypadku zdobycia a) zwycięstwa na suchym torze, b) dwóch drugich miejsc, c) trzech trzecich pozycji. Trzy zwycięstwa na suchym torze odbierają przywilej używania bardziej miękkiej, tylnej opony.

czerwony klasa otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem.
Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.

* – debiutant

Założyciel MotoGP.pl - Redaktor Naczelny portalu. Od ponad 10 lat związany ze sportami motorowymi na dwóch i czterech kółkach. Prywatnie zafascynowany motocyklami.

komentarzy 19

  1. To jest po prostu niemożliwe, jakiego pecha ma Bautista. Jak tu uwierzyć, że w 2012r. on był piąty na koniec sezonu, a rok temu szósty?

  2. Też się dziwię co z Bautistą – myślę, że to raczej problem psychologiczny niż umiejętności czy nawet sprzętu.
    Marquez niestety „popsuł” nam widowisko dobrym startem – potem kontrola wyścigu – nawet nie liczyłem, że będziemy mieli powtórkę z Mugello gdy Lorenzo utrzymywał tempo, a jak znowu wyszedł na prowadzenie po błędzie Marca, to chyba każdy domyślał się, że ostateczny atak aktualnego mistrza nie będzie na ostatnim okrążeniu – byłoby to za ryzykowne, pamiętając ubiegły rok na tym torze :D
    Ducati tylko 10 sekund za liderem, a ManiacJoe przed Aliexem, brawo Dovi! brawo Andrea!

    • O ile ManiacJoe przed Aleixem nie dziwi, to tempo Doviego już zaskakuje. Obyśmy jeszcze częściej Ducati widzieli w walce o podium.

    • Faktycznie postawa Doviego oraz Andrei daje nadzieję, że wyścigi nie będą ograniczały się do podziału MM93 i reszty świata. Tak na marginesie myślę sobie, że jak sprzęt nie jedzie (z takich czy innych przyczyn) to nawet MM93 nie wygra – patrz Brno. Myślę, że Ducati idzie w dobrym kierunku – Gigi robi kawał dobre roboty. Jeżeli Aprilia w przyszłym sezonie wystawi zespół fabryczny to będzie żałowała, że pozwoliła mu odejść. Wielką niewiadomą będzie też w przyszłym sezonie Suzuki. A jeszcze co do dzisiejszego wyścigu to walka o trzecie miejsce też niczego sobie. Jednak wszystkich przebijają chłopaki z Moto3 – istne szaleństwo do samego końca.

  3. Szkoda mi tego biednego Lorenzo, on się narobi, żeby za tym Marquezem nadążyć, a Mareczek i tak jak przychodzi co do czego to kończy przed wszystkimi. Bezsprzecznie wynik dnia Dovi, na tym torze w dodatku, gdzie Ducati się niespecjalnie prowadzi, majstersztyk, jeśli ktoś mu da motocykl na poziomie Hondy czy Yamahy to zawalczy o najwyższe laury, tylko szybko, bo życiowa forma potrwa jeszcze może z rok, dwa prawdopodobnie.

    Trzeba zauważyć, że jakby Abraham zaczął trochę solidniej jeździć na tej swojej Hondzie.

    • Co do Doviego to juz raz jeździł w na hondzie i to w repsolu i jakoś nic specjalnego nie pokazywał. A wyścig taki sobie najlepszy był jak zwykle Moto3.

      • od tego czasu Dovi poszedł do przodu jako zawodnik co pokazuje sezon w sezon. Najpierw w monsterze, a teraz na bidnym Ducacie leje oba Monstery, Bradla, Bautiste jak chce… kawał zawodnika

      • Niby tak, ale musisz pamietać ze dukata dostosowywuje pod swój styl jazdy a to duży plus. Patrz co Lorenzo zrobił z yamaha wszyscy musza nią jeździć płynnie bo inaczej sie nieda. Mimo wszystko i tak twierdze ze to nie ten sam poziom co Pedrosy, jest dobry ale to półka niżej.

      • Dovi to świetny kierowca, choć co prawda w Repsolu mu nie wyszło, to w Tech3 i przede wszystkim Ducati pokazuje klasę. Pamiętajmy też, że jest rok młodszy od Pedrosy. Raz nawet wyprzedził go w klasyfikacji… no dobra, dzieki kontuzji Pedrosy – ale w ostatecznej walce w Walencji wygrał z Pedrosą jak dobrze pamiętam.

        Dovi jeździł Hondą, Yamahą i Ducati, i na tych dwóch ostatnich radził sobie wyśmienicie (obok Rossiego był największym faworytem do zastąpienia Spiesa), na Hondzie jeszcze tak źle nie było.
        I czy Dovi dostosowuje Ducata pod swój styl jazdy? Ducati ostatnich parę lat przespało, w tym rok 2013 – dopiero teraz coś tam rusza. #04 to zawodnik, który lubi późno hamować – jak wielu, wielu zawodników – więc może to być motocykl również dla przyszłych gwiazd MotoGP :D

  4. Marquez klasa jak kiedys Rossi spokojnie utrzymuje tempo a na koniec bum i do mety :) Pedrosa jak zwykle rozczarowanie nie wiem po co go trzymaja w tym Repsolu Redding swieza krew (taka moja propozycja) A Moto3 bylo niezle heh tam to od startu do mety co zakret to inny prowadzacy :)

  5. Honda utrzymała skład, gdyż to najlepsze rozwiązanie. Marquez to wybitny talent, no i po prostu pracują na niego. Dani jest tam od dawna, sprawdzony i bezkonfliktowy zawodnik – po co im wybuchowy Lorenzo czy inny młodzik?? Z Marquezem mogą na długie lata panować w serii. Tak jak było z Doohanem, a potem przez chwilę z Rossim (z nim był potem konflikt). Pedrosa robi dobrą robotę – nie ma się co oszukiwać. Przy swoich gabarytach robi znakomitą pracę. Trzeba być ignorantem, żeby stwierdzić, iż warunki fizyczne nie mają wpływu na formę. W przypadku Pedrosy właśnie to jest głównym czynnikiem braku tytułu mistrzowskiego na koncie.

  6. Tak to jest, ktoś ma 180, 190cm to się nie zastanawia, jak to jest być karłem na maszynie o takiej mocy, na pewno Dani, jako mądry człowiek, nie raz tłumaczył tłukom, ale się zmęczył, bo nie dotarło.

    • nam nadzieję że tym ( karłem ) nie chciałeś urazić ludzi o niskim wzroście :P

    • A ciekawe czy „karły” zastanawiają się, jak to byłoby być takim Jonasem Folgerem w Moto3 :D

      • To nie jest dobry przykład polerst, Pan Folger nie ma nawet 180cm, więc ujdzie, takie są niestety zasady, nie musisz startować w Moto3 na początek, jest jeszcze WSBK, regulamin póki co tak wygląda.

        Użyłem słowa karzeł, bo on u nie jest mały, On jest ekstremalnie mały, tu nie chodzi tylko o sam wzrost, też zasięg rąk, nóg.

      • Im niższy człowiek, tym ma krótsze nogi i ręce. Dani od swoich rywali jest niższy przynajmniej pół głowy – a to oznacza, że nogi i ręce także są krótsze. Mniejsze gabaryty odbijają się na sile względem rywali. Dla Folgera na szczęście i wyżej, tym będzie mu łatwiej z fizycznego punktu widzenia. U Pedrosy odwrotnie – w niższych kategoriach był królem.

      • Z drugiej strony w Moto2 Redding mocno tracił na prostych i przyspieszeniach, a z kolejnej ci, co mają 160-165 cm pewnie będą tracili w zakrętach.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
72 zapytań w 1,110 sek