Home / MotoGP / Mieszane nastroje w obozie Repsol Hondy

Mieszane nastroje w obozie Repsol Hondy

Obaj zawodnicy zespołu Repsol Honda byli całkiem zadowoleni z testów na torze Sepang. Mają też pomysły, co zrobić, by ich motocykle spisywały się jeszcze lepiej, zarówno podczas następnej próby na obiekcie Losail, jak i w trakcieObaj zawodnicy zespołu Repsol Honda byli całkiem zadowoleni z testów na torze Sepang. Mają też pomysły, co zrobić, by ich motocykle spisywały się jeszcze lepiej, zarówno podczas następnej próby na obiekcie Losail, jak i w trakcie nadchodzącego sezonu.

Pierwszego dnia testów ekipie Andrei Dovizioso udało się poprawić nieco pozycję Włocha na motocyklu, dzięki czemu podczas jazdy czuł się on bardziej komfortowo. Dodatkowo #4 pracował nad udoskonaleniem elektroniki, dzięki czemu za każdym razem gdy wyjeżdżał na tor, to poprawiał swój czas.

„Jeśli wziąć pod uwagę te dwa dni, to podczas tych drugich prób znacznie się poprawiliśmy względem tych pierwszych, które miały miejsce na początku lutego,” mówił „Dovi”, który drugiego dnia przejechał czterdzieści sześć okrążeń malezyjskiego obiektu. Na jednym z nich uzyskał swój najlepszy czas — 2’01.439, który pozwolił mu zająć siódme miejsce. Co ciekawe, względem czwartku, w piątek pojechał on o dwie dziesiąte sekundy szybciej, jednak biorąc pod uwagę lepsze wyniki rywali, spadł o kilka „oczek” względem czwartkowej trzeciej pozycji.

Warto dodać, że Andrea swoje najlepsze okrążenie przejechał na twardszej tylnej oponie. Na tej bardziej miękkiej mieszance miał problemy, więc jest on tym nieco zawiedziony. Udało mu się jednak przeprowadzić dość szybką symulację wyścigu, a jej wyniki okazały się całkiem niezłe. „Nie mogę być w pełni zadowolony z tego siódmego miejsca no i z tego, że na miękkich oponach nie byłem w stanie poprawić mojego wyniku. Zrobiliśmy jednak symulację wyścigu, a tempo na twardszej mieszance było naprawdę niezłe. Musimy to przeanalizować, bowiem startowanie z dobrej pozycji do wyścigu jest bardzo ważne,” mówił 23’latek z Forli, który do liderującego Valentino Rossi’ego stracił w sumie nieco ponad sekundę.

„Oczywiście mamy jeszcze nieco do zrobienia, by zbliżyć się do Valentino i Casey’a, ale pomimo tego jestem całkiem pewny siebie,” dodał na koniec Włoch, który na swym koncie wciąż ma zaledwie dwa finisze na podium w klasie MotoGP. Wśród nich jest jednak ten najwyższy stopień „pudła”, jaki udało mu się wywalczyć w zeszłorocznej rundzie o Grand Prix Wielkiej Brytanii.

Nieco pechowe były z kolei te próby w Malezji dla zespołowego kolegi #4 – Dani’ego Pedrosy. Hiszpan pierwszego dnia przewrócił się przy niewielkiej prędkości, a drugiego zmagał się nieco z ustawieniami podwozia. W tabeli czasów uplasował się z kolei na pozycji numer osiem, niewiele tracąc do Dovizioso.

„Sporo dziś [piątek — przyp. autora] pracowaliśmy i sprawdziliśmy wiele rzeczy, by wybrać właściwy kierunek dalszej pracy,” mówił wczoraj Hiszpan, który łącznie podczas drugich testów na torze Sepang przejechał sto cztery okrążenia. „Poczyniliśmy pewne postępy z moimi odczuciami co do silnika, jednak wciąż nie jest tak, jak byśmy tego chcieli. Niektóre z problemów, które mieliśmy wczoraj [czwartek — przyp. autora] nie zniknęły, więc przed nami jeszcze dużo pracy w Katarze.”

Pedrosa do poprzedzającego go #4 stracił drugiego dnia prób (dla etatowych kierowców) zaledwie 0.039sek, jednak do lidera już 1.2sek. Dodatkowo, to zawsze on był najlepszym zawodnikiem jeżdżącym na RC 212V, a tym razem musiał uznać wyższość swojego zespołowego kolegi z ekipy Repsol Honda. Wyniki uzyskiwane przez kierowców japońskiego producenta na malezyjskiej trasie pozostawiały jednak nieco do życzenia…

„Zespół pracuje bardzo ciężko, więc z nadzieją spoglądamy w przyszłość. Oczywiście nie mogę powiedzieć, że bycie na ósmym miejscu to to, czego oczekiwałem na koniec tych prób. Zdecydowanie chcemy się lepiej spisać podczas następnych testów w Katarze,” zakończył drugi v-ce Mistrz Świata minionego sezonu.

Widać więc, że zespół Repsol Honda wciąż ma jeszcze sporo do zrobienia. Miejmy nadzieję, że podczas następnych testów zawodnicy tej ekipy uporają się ze wszystkimi problemami, by w sezonie skutecznie walczyć o jak najwyższe laury.

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
122 zapytań w 1,093 sek