Home / MotoGP / Moto2: Testy w Katalonii zakończone

Moto2: Testy w Katalonii zakończone

Próby zawodników klasy Moto2 już za nami. Kierowcy tej nowopowstałej kategorii od środy wypróbowywali swoje motocykle na torze Circuit de Catalunya. Dziś nad trasą tą, podobnie jak wczoraj, po południu świeciło jednak słońce. Serdecznie zaPróby zawodników klasy Moto2 już za nami. Kierowcy tej nowopowstałej kategorii od środy wypróbowywali swoje motocykle na torze Circuit de Catalunya. Dziś nad trasą tą, podobnie jak wczoraj, po południu świeciło jednak słońce. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z relacją podsumowującą te trzy dni prób…

Pierwszego dnia nad torem przejaśniło się dopiero pod koniec jazd, wczoraj na obiekcie położonym niedaleko Barcelony słońce świeciło jednak znacznie dłużej. Dziś pierwsze jego promienie przez chmury zaczęły przebijać się około godziny trzynastej.

Najlepszym wynikiem mogło pochwalić się aż trzech zawodników, którzy uplasowali się ex-aequo na pozycji lidera. Pierwszym z nich okazał się być Julian Simon, Mistrz Świata 125-tek. Hiszpan, który wczoraj zaliczył upadek, dziś spisał się bardzo dobrze i uzyskał czas 1’49.3. Podobny rezultat co on wywalczył także, najszybszy drugiego dnia prób – Shoya Tomizawa. Czołową „trójkę” dopełnił kolejny Japończyk – Yuki Takahashi, który przez kilka pierwszych rund sezonu 2009 ścigał się w klasie królewskiej. Warto też zaznaczyć, że choć ci trzej zawodnicy uzyskali dokładnie identyczne wyniki, na czele znajduje się Simon, przed Tomizawą i właśnie #72, ponieważ drugie najszybsze okrążenie Hiszpana było lepsze od tych, jakie przejechali zawodnicy pochodzący z kraju Kwitnącej Wiśni.

Czwarta lokata przypadła Julesowi Cluzelowi, jednemu z czarnych koni minionego sezonu. Francuz do liderów stracił zaledwie jedną dziesiątą sekundy, a ex-aequo z nim testy zakończył Anthony West. Australijczyk, który jeździ na maszynie MZ, wciąż jednak znajduje się na liście rezerwowej klasy Moto2 i musi liczyć na pecha któregoś z rywali, by wystartować w nadchodzącym sezonie. Szóstą pozycję wywalczył Yonni Hernández, którego czas okazał się gorszy niespełna o trzy dziesiąte sekundy od tego, jaki wywalczył Simon. Ostatnim, który pobił barierę 1’50 okazał się być Kenny Noyes, reprezentujący barwy ekipy Jack&Jones. Ósme miejsce przypadło Mike’owi di Meglio, który dziś także przejechał sporo okrążeń testując swoją nowa maszynę. W ogólnej tabeli czasów, z takim samym rezultatem co Francuz — 1’50 — testy zakończył Roberto Rolfo. Warto przypomnieć, że Włoch wczoraj zwichnął ramię i wykluczył się tym samym z jazdy na następne cztery tygodnie. TOP10 dopełnił Claudio Corti, jeden z debiutantów nadchodzącego sezonu.

Swój motocykl Suter nadal testował dziś, ostatecznie jedenasty w ogólnej tabeli, Stefan Bradl. Dla Niemca był to drugi dzień prób na katalońskim torze, bowiem w środę nie wyjechał on z boksu. Z takim samym rezultatem co on — 1’50.3 — testy zakończył Alex Baldolini. Pozycje numer trzynaście i czternaście przypadły dwóm kierowcom, którzy także uzyskali identyczna wyniki. Zarówno Raffaele de Rosa, jak i Sergio Gadea przejechali jedno okrążenie owego obiektu w czasie 1’50.5. Nieco gorzej niż wczoraj spisał się Dominique Aegerter, który z rezultatem 1’50.7 uplasował się za Fonsim Nieto (rok temu ścigającym się w WSBK) oraz Axelem Ponsem. Ostatnim, który pobił barierę 1’51, okazał się być Szwajcar Thomas Luthi. Zaraz za nim testy zakończyli z kolei Brytyjczyk Scott Redding oraz Katarczyk Mashel Al Naimi.

Na torze pojawiło się w sumie łącznie dwudziesty sześciu zawodników. Poza czołową dwudziestką uplasowali się między innymi Joan Olive, Vladimir Leonow czy nasz południowy sąsiad – Karel Abraham.

Poniżej prezentujemy szczegółowe, nieoficjalne wyniki trzech dni prób. Kolejną okazję do przetestowania swoich motocykli, tym razem już z silnikami dostarczonymi przez Hondę, zawodnicy będą mieli od pierwszego do trzeciego marca. Pojawią się wówczas na torze imienia Ricardo Tormo.

1. Julian Simon (Mapfre Aspar Team) – 1’49.3 sek
2. Shoya Tomizawa (Technomag-CIP) – 1’49.3 sek
3. Yuki Takahashi (Tech 3 Racing)_ – 1’49.3 sek
4. Jules Cluzel (Forward Racing) – 1’49.4 sek
5. Anthony West (MZ) – 1’49.4 sek
6. Yonni Hernández (Blusens STX) – 1’49.6 sek
7. Kenny Noyes (Jack&Jones by A. Banderas) – 1’49.9 sek
8. Mike di Meglio (Mapfre Aspar Team) – 1’50.0 sek
9. Roberto Rolfo (Italtrans STR) – 1’50.0 sek
10. Claudio Corti (Forward Racing) – 1’50.1 sek
11. Stefan Bradl (Viessmann Kiefer Racing) – 1’50.3 sek
12. Alex Baldolini (Caretta Technology) – 1’50.3 sek
13. Raffaele De Rosa (Tech 3 Racing) – 1’50.5 sek
14. Sergio Gadea (Pons Racing) – 1’50.5 sek
15. Fonsi Nieto (G22 HolidayGym) – 1’50.7 sek
16. Axel Pons (Pons Racing) – 1’50.7 sek
17. Dominique Aegerter (Technomag-CIP) – 1’50.7 sek
18. Thomas Luthi (Interwetten Moriwaki Racing) – 1’50.8 sek
19. Scott Redding (Marc Vds Racing Team) – 1’51.1 sek
20. Mashel Al Naimi (Blusens STX) – 1’51.2 sek
21. Robertino Pietri (Italtrans STR) – 1’51.7 sek
22. Joan Olivé (Jack&Jones by A. Banderas)- 1’51.9 sek
23. Vladimir Leonov (Vector Kiefer Racing) – 1’52.3 sek
24. Karel Abraham (Cardion AB Motoracing) – 1’52.8 sek
25. Vincent Lonbois (Marc Vds Racing Team) – 1’52.8 sek
26. Yannick Guerra (G22 HolidayGym) – 1’53.2 sek

Zdjęcie: motogp.com

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
133 zapytań w 1,275 sek