Home / MotoGP / Nieznajomość elektroniki przytłoczyła Yamahę?

Nieznajomość elektroniki przytłoczyła Yamahę?

Szef inżynierów Valentino Rossiego – Silvano Galbusera – przyznał, że jego zdaniem Yamaha może powrócić na wysoki poziom w 2018 roku dzięki lepszemu zrozumieniu pakietu elektronicznego jednostki sterującej firmy Magneti Marelli. Zdaniem Galbusery, rywalizacja w postaci Ducati i Hondy lepiej „odrobiła lekcje”. W przypadku włoskiej marki nie było to nic nadzwyczajnego, bowiem Ducati współpracowało z Magneti Marelli od wielu lat.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Jeszcze w czasach, gdy producenci mogli swobodnie tworzyć własną elektronikę, Ducati korzystało z rozwiązań Magneti Marelli. Rozkład sił w MotoGP uległ jednak zmianie, gdy wprowadzono ustandaryzowaną elektronikę właśnie włoskiej firmy i zespoły musiały ustawiać motocykle właśnie w oparciu o system Magneti Marelli. Ducati miało więc ułatwione zadanie. Honda i Yamaha na swój sposób podeszły do zadania.

„Ducati pracowało z Magneti Marelli przez wiele lat. A HRC (Honda) w zeszłym roku zatrudniło inżyniera, który wcześniej pracował w Ducati, a potem w Magneti Marelli.” – powiedział Galbusera. „Ci ludzie wiedzą wszystko o tym systemie, więc łatwiej było im znaleźć właściwe ustawienia.”

Kliknij, aby pominąć reklamy

Źródło: bikesportnews.com
Fot.: crash.net

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL pisze regularnie od 2009 roku.

komentarze 24

  1. Magneti Marelli nie weszło do MotoGP w sezonie 2017. W 2016 na początku sezonu błyszczeli… Ale jakoś trzeba wybielić fabrykę zrzucając winę na elektronikę.

  2. Aaa, czyli jednak SPISEK :)? I podkupywanie sobie siły roboczej! Gdzieś już to kiedyś….

  3. To tylko pokazuje poziom producenta Honda zmienia kolejnosc zaplonow, dostawce zawieszenia, producenta wydechow czy elektronike i ciagle sa w walce o mistrza i nie slycal zali.

  4. Repsol84 , Twój nick tłumaczy dlaczego te ochy i achy pod ich adresem :) Pewnie jeżdzisz Hondą i to nie żaden zarzut miałem kilka ich modeli(generalnie serie CBR) i dobrze wspominam poza typowym dla Hondy w latach 90-tych jak sama nazwa wskazuje Ciągłym Brakiem Rozrządu jak również typowym ówcześnie brakiem działającego tzw. reglera, co nie zmienia faktu ze od kiedy pamiętam Honda prawie zawsze była czołówką Moto GP i światowej sprzedaży motocykli drogowych i głównie z tego powodu nabywałem właśnie ich modele. Sorry za odejście od tematu ale właśnie na swoim i kumpli przykładzie rozumiem ilość kasy jaką najlepsi producenci wkładają w ten sport,bo takich jak ja są na świecie setki tysięcy

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
41 zapytań w 2,615 sek