Home / MotoGP / Obsada zespołów w Moto2

Obsada zespołów w Moto2

Jak powszechnie wiadomo, w przyszłym sezonie będziemy świadkami debiutu nowej klasy — Moto2. Ostatni wyścig sezonu będzie zatem pożegnalnym dla klasy 250cc. Przestawiamy zawodników, którzy prawdopodobnie podpisali już kontrakty jak i taJak powszechnie wiadomo, w przyszłym sezonie będziemy świadkami debiutu nowej klasy — Moto2. Ostatni wyścig sezonu będzie zatem pożegnalnym dla klasy 250cc. Przestawiamy zawodników, którzy prawdopodobnie podpisali już kontrakty jak i takich, którzy pozostają w sferze spekulacji.

Przez ostatnie kilka tygodni zastanawiano się nad przyszłością Alexa de Angelisa. Opcją był kontrakt z drużyną Scot Honda, szanse te podtrzymywał bardzo dobry rezultat podczas wyścigu na Philip Island. Wydaje się jednak, że Alex nie pozostanie w MotoGP, mimo iż on sam jeszcze tego nie potwierdził. Herve Poncharal, manager zespołu Yamaha Tech 3 (drużyna Tech 3 wystartuje w 2010 roku w Moto2 i MotoGP) udzielił wywiadu, w którym przyznał, że wie iż Alex de Angelis nie wystartuje w przyszłym roku w barwach Scot Honda:
”Mamy pięciu kandydatów na miejsca w naszym nowym teamie. Alex de Angelis, z którym rozmawiałem wczoraj, powiedział mi że nie ma już szans na pozostanie w MotoGP, ponieważ projekt startu w Scot Honda Team nie wypalił. Inni kandydaci na miejsca w naszym zespole to Raffaele de Rosa, Niccolo Canepa, Yuki Takahashi oraz Jules Cluzel.”

Cała sprawa rozegrała się o pieniądze. Zespół Scot Honda chciał, aby Alex wniósł część własnego budżetu, niestety okazało się iż było to zbyt wiele na jego możliwości.

Dużo nowości koncentrowało się ostatnio także na aktualnym zespołowym koledze AngelisaTonim Eliasie. Był on kojarzony z tym samym teamem, co zawodnik z San Marino i także w ramach startów musiałby wyłożyć trochę ze swojej kieszeni, co i dla niego okazało się być zbyt wiele. W takim razie Hiszpan od razu zainteresował się drużyną Sito Pons w Moto2 i podpisał wstępną umowę. Następnie, jak raportuje serwis AS.com, Elias podarł kontrakt po tym jak team ten nie chciał zagwarantować mu pensji. Przyczyniło się do tego zdarzenie z Sepang, kiedy Hector Barbera właśnie z powodów finansowych zorganizował 12-minutowy strajk. Toni zdecydował, iż nie może podjąć takiego ryzyka.

Zatem postanowił on pozostać tam, gdzie jest obecnie. Elias będzie dalej jeździł dla zespołu Gresini Honda, jednak już w klasie Moto2. Jego intencją jest użycie tej klasy jako punktu przejściowego przed powrotem do MotoGP w najbliższej przyszłości. Powrót był głównym powodem dla którego nie przeszedł on do serii Superbike, ze strony której też było zainteresowanie. Przejście stamtąd do klasy królewskiej byłoby dużo trudniejsze, jeśli nie niemożliwe. Nie ma jeszcze pewności, kto będzie zespołowym kolegą Eliasa, ale wymienia się dwóch kandydatów: Yukiego Takahashi i Alexa de Angelisa. Problemem wydaje się także być, iż podobno Fausto Gresini ma problemy z zebraniem budżetu dla dwóch swoich zespołów.

Mattia Pasini, który był kojarzony z teamem Pramac Ducati ogłosił, iż będzie ścigał się dla zespołu JiR w Moto2. Drużyna ta startowała już kiedyś w MotoGP nie odnosząc większych sukcesów. Nadwozia mają zostać dostarczone przez Moriwaki. Pasini, który miał dość problematyczny tegoroczny sezon w 250-tkach, ze względu na problemy finansowe Team Toth, kiedy to z powodu braku zapłaty Aprilia była w stanie odebrać im motocykle. Mattia stwierdził, że ma nadzieję na bardziej przyjazny dla niego przyszły sezon:
”Mam nadzieję odbyć w końcu spokojny rok, tak aby skupić się tylko na ściganiu, a nie na myśleniu o wszystkim innym.”

Fonsi Nieto, zawodnik który w swojej karierze bardzo często zmieniał klasę szykuje powrót na padok. Jego najlepszy wynik w historii to wicemistrzostwo w klasie 250cc w 2002 roku. Hiszpan zamierza teraz połączyć siły ze swoimi kuzynami: Pablo i Gelete Nieto aby utworzyć nowy team w Moto2 o nazwie G22. Fonsi jest jednym z tych zawodników, którzy już mają jakieś doświadczenie w nowej klasie, ponieważ prowadził on motocykl LaGlisse Moto2 w hiszpańskich mistrzostwach CEV. Drużyna G22 Racing Team zostanie zaprezentowana podczas końcowej rundy w Walencji.

Najmniejszą niespodzianką wydaje się być osoba Juliana Simona, który zdobył już w tym sezonie tytuł w 125cc, zatem przejście o klasę wyżej wydaje się być normalnym biegiem rzeczy. Pozostaje on ze swoim aktualnym zespołem (Aspar) aby połączyć siły z Mike di Meglio. Jorge Martinez, właściciel tego zespołu, uważa iż Hiszpan pokona w Moto2 Toniego Eliasa. Ujawnił on także, że budżet teamu wyniesie 2.6 milionów Euro, chociaż pierwszy rok w nowej klasie będzie najbardziej kosztowny, ponieważ każdy zespół musi zbudować sobie odpowiednią infrastrukturę. Ilość pieniędzy jaką zamierza przeznaczyć drużyna Sito Pons na uczestnictwo jest podobna i wynosi 2.5 mln Euro.

Poza potwierdzonymi umowami jest oczywiście jeszcze wiele spekulacji i niedokończonych projektów. Gwiazda Hollywood Antonio Banderas złożył propozycję uczestnictwa w Moto2, ale Promoracing jest jak na razie na liście rezerwowej. Jako, że LCR wycofało się z uczestnictwa, ze względu na problemy budżetowe, chcąc utrzymać liczbę zespołów trzeba przyjąć kogoś z listy rezerwowej. Zatem dla zespołu, który ma bardzo dobre warunki finansowe szanse na angaż są wysokie. Joan Olive prawdopodobnie podpisał już kontrakt z Promoracing, zaś drugie miejsce czeka jeszcze na obsadę.

Na to miejsce obstawiany był Amerykanin — Kenny Noyes, który aktualnie ściga się w hiszpańskiej Formula Extreme, ale MCN donosi, iż także Scott Redding prowadzi negocjacje w tej sprawie. Drugą opcją dla Kennego jest zespół Pramac. Holiday Gym, hiszpańskie biuro podróży, planuje przenieść swój sponsoring z serii Supersport do Moto2 zabierając ze sobą zawodnika o nazwisku Yannick Guerra. Mieliby oni sponsorować zespół Pramac, gdzie jeździłby właście Guerra wraz z Noyes’em.

W Walencji będzie świetna okazja dla nowych zespołów na zaprezentowanie się, zatem można oczekiwać iż po tej rundzie będziemy wiedzieli znowu coś więcej na temat nowej klasy, w której rywalizacja jest zapowiadana jako bardzo wyrównaną i emocjonującą. Oby tak było.

Listę zespołów, które zgłosiły się do Moto2 można obejrzeć tutaj.

Źródło: motomatters.com

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
137 zapytań w 1,184 sek