Home / MotoGP / Pedrosa najlepszy w FP2. Czerwona flaga po upadku Rossiego!

Pedrosa najlepszy w FP2. Czerwona flaga po upadku Rossiego!

Podobnie jak w pierwszej, tak i w drugiej sesji treningowej na torze Laguna Seca najlepszy czas uzyskał Dani Pedrosa, którego przewaga nad rywalami tym razem była znaczna. Z powodu wywrotki Valentino Rossiego na dziesięć minut przed końcem trening został przerwany na blisko kwadrans! Włochowi nic się nie stało.

Hiszpan, który przed startem tego weekendu wydawał się być jednym z głównych faworytów do sięgnięcia po zwycięstwa, udowadnia swoją dobrą dyspozycję z ostatnich kilku rund. Tym razem #26 był najszybszy w FP2, przejeżdżając jedno okrążenie toru Laguna Seca w czasie 1’21.088. w ten weekend do swojej dyspozycji Pedrosa dostał jeden motocykl, który Honda planowała dostarczyć dopiero w przyszłym sezonie. Dani jest zadowolony z tej maszyny. Z nowego silnika, oferującego bardziej gładkie oddawanie mocy, korzysta natomiast Casey Stoner. Tracąc blisko 0.4sek do swojego team-partnera z ekipy Repsol Honda, Australijczyk musiał zadowolić się musiał czwartym miejscem. Warto dodać, że pod koniec sesji #1 mocno przeszkodził w jeździe Steve Rapp, przez co obrońca tytułu zaliczył wycieczkę poza tor.

Druga lokata i strata dokładnie 0.334sek przypadła Jorge Lorenzo, liderowi klasyfikacji generalnej, który drugi był także w „porannej” sesji. Hiszpan zakończył jazdy jeszcze przed wywieszeniem flagi z czarno-białą szachownicą, ale nadal pozostaje murowanym faworytem do walki o zwycięstwo. Ponownie czwarty, tym razem ze stratą niecałych 0.7sek do lidera, był drugi z kierowców Yamaha Factory Racing – Ben Spies. Dla Amerykanina, który po tym sezonie kończy współpracę z producentem z Iwaty, to jedna z dwóch domowych rund w tym roku.

Ponownie piąty był Andrea Dovizioso, któremu nie udało się pobić bariery 1’22, ale jako ostatni stracił on do lidera mniej niż sekundę. Włoch, podobnie jak jego team-partner z zespołu Monster Yamaha Tech3 – Cal Crutchlow, nadal nie wie gdzie będzie jeździć za rok. Dla Brytyjczyka to nie była do końca udana sesja, bo choć był szósty, to na kwadrans przed jej zakończeniem wylądował po uślizgu przodu w dziesiątym zakręcie na deskach. Upadek był na tyle niefortunny, że #35 zdarł kawałek skóry z prawego uda, ale szczęśliwie nic gorszego mu się nie stało.

Tym razem siódma lokata przypadła faworytowi miejscowych kibiców, który dopiero co przedłużył na kolejny rok umowę z Ducati. Mowa oczywiście o Nickym Haydenie, wolniejszym o 1.346sek od lidera tej sesji. Trzy dziesiąte do Amerykanina stracił jego zespołowy kolega, który jednak na trzynaście minut przed końcem treningu wylądował na deskach. Po uślizgu przodu Valentino Rossiego w zakręcie numer trzy sesja została przerwana „z powodów bezpieczeństwa”. Wszystko dlatego, że uszkodzeniu uległa dmuchana banda okalająca tor, na której znajdowała się… reklama Yamahy! Złośliwi już spekulują, że „The Doctora” niezwykle mocno „ciągnie” do powrotu do japońskiego producenta… Włochowi na szczęście nic się nie stało, ale sesję zakończył z dziewiątym miejscem.

Pomiędzy duetem fabrycznego zespołu Ducati ponownie znalazł się, debiutujący na Laguna Seca Stefan Bradl. Niemiec dokonał jednak, podobnie jak jego rywale, postępu względem FP1. Dzięki temu zawodnik teamu LCR Honda MotoGP jako ostatni był wolniejszy od lidera o mniej niż półtorej sekundy. Ponownie wolniejszy był od #6 drugi z satelickich kierowców RC213V – Alvaro Bautista. Hiszpan upadł jednak w trzecim zakręcie niedługo przed #46. Także i jemu nic się nie stało, a do poprzedzającego go właśnie Rossiego reprezentant ekipy San Carlo Honda Gresini stracił mniej niż jedną dziesiątą sekundy.

Miano najszybszego wśród kierowców CRT przypadło w drugiej sesji treningowej Aleixowi Espargaro, który uzyskał czas 1’23.835 i stracił niecałe trzy sekundy do Pedrosy. Przewaga Hiszpana nad jego zespołowym kolegą Randym de Punietem tym razem była jednak naprawdę minimalna, bowiem wyniosła zaledwie 0.035sek. Choć Francuz w FP1 pokonał tylko dziewięć kółek, tym razem nie miał już żadnych problemów z motocyklem. Wydaje się więc, że duet Power Electronics Aspar ponownie powalczy między sobą o miano najlepszego zawodnika CRT w niedzielnym wyścigu.

Najlepszy z kierowców CRT przy okazji pierwszego treningu – Colin Edwards, mocno narzekający na swój motocykl z ramą Sutera i silnikiem BMW podczas czwartkowej konferencji prasowej, tym razem był trzynasty. Jego strata do #41 i #14 – jeżdżących na ART – wyniosła jednak dziewięć dziesiątych sekundy. Czołową piętnastkę uzupełnili natomiast Toni Elias, zastępujący w ten weekend w barwach Pramac Racing kontuzjowanego Hectora Barberę, oraz Kolumbijczyk Yonny Hernandez jeżdżący na motocyklu FTR-Kawasaki.

Zaledwie szesnasty i aż o 3.791sek wolniejszy od lidera okazał się być Karel Abraham. W ten weekend Czech z zespołu Cardion AB Motoracing powraca jednak do walki po złamaniu kości prawej dłoni przy okazji czerwcowych testów w Aragonii. Zaraz za nim znaleźli się dwaj Włosi: jeżdżący na ART w barwach Speed Master – Mattia Pasini oraz reprezentujący na FTRze z jednostką napędową Hondy barwy San Carlo Honda Gresini – Michele Pirro.

Dziewiętnasty rezultat przypadł Brytyjczykowi Jamesowi Ellisonowi, który pokonał Hiszpana Ivana Silvę, Włocha Danilo Petrucciego (który ostatnio testował na Mugello motocykl Ducati) oraz startującego z dziką kartą w ten weekend, Amerykanina Steve’a Rappa.

Trzecia sesja treningowa, która potrwa czterdzieści pięć minut, już o 19:10. Godzinne kwalifikacje rozpoczną się natomiast o 22:55. W niedzielę o 18:40 zawodników MotoGP czeka jeszcze trwająca dwadzieścia minut sesja warm-up. Start wyścigu, liczącego 32 okrążenia, zaplanowano natomiast na godzinę 23:00 jutro.

 

Wyniki drugiej sesji treningowej w USA:
1. Dani Pedrosa      (SPA)  Repsol Honda Team          RC213V        1’21.088
2. Jorge Lorenzo     (SPA)  Yamaha Factory Racing      YZR-M1        1’21.422
3. Casey Stoner      (AUS)  Repsol Honda Team          RC213V        1’21.457
4. Ben Spies         (USA)  Yamaha Factory Racing      YZR-M1        1’21.708
5. Andrea Dovizioso  (ITA)  Monster Yamaha Tech 3      YZR-M1        1’22.021
6. Cal Crutchlow     (GBR)  Monster Yamaha Tech 3      YZR-M1        1’22.258
7. Nicky Hayden      (USA)  Ducati Team                GP12          1’22.434
8. Stefan Bradl      (GER)  LCR Honda MotoGP           RC213V        1’22.568
9. Valentino Rossi   (ITA)  Ducati Team                GP12          1’22.772
10. Alvaro Bautista  (SPA)  San Carlo Honda Gresini    RC213V        1’22.853
11. Aleix Espargaro  (SPA)  Power Electronics Aspar    ART           1’23.835 *
12. Randy De Puniet  (FRA)  Power Electronics Aspar    ART           1’23.870 *
13. Colin Edwards    (USA)  NGM Mobile Forward Racing  Suter-BMW     1’24.732 *
14. Toni Elias       (SPA)  Pramac Racing Team         GP12          1’24.739 *
15. Yonny Hernandez  (COL)  Avintia Blusens            FTR-Kawasaki  1’24.774 *
16. Karel Abraham    (CZE)  Cardion AB Motoracing      GP12          1’24.849
17. Mattia Pasini    (ITA)  Speed Master               ART           1’25.000 *
18. Michele Pirro    (ITA)  San Carlo Honda Gresini    FTR-Honda     1’25.065 *
19. James Ellison    (GBR)  Paul Bird Motorsport       ART           1’25.166 *
20. Ivan Silva       (SPA)  Avintia Blusens            FTR-Kawasaki  1’25.405 *
21. Danilo Petrucci  (ITA)  Came IodaRacing Project    Ioda-Aprilia  1’25.422 *
22. Steve Rapp       (USA)  Attack Performance         APR-Kawasak   1’28.016 *
* zawodnik CRT

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
28 zapytań w 0,769 sek